Hoofdsponsor

1/10 streng romeintje [DONE]

Ik zou de raad van jan opvolgen en eens uitproberen ivb de schaduw aanbrengen op het wit,de sokkel is meer dan geslaagd...
 
Mercikes :) ja Danny, ga dat eens proberen, eerst dit sokkeltje verder afwerken. Nog een laagje wit erop d1n zal alles mooi gedekt zijn en dan proberen van er een marmermotief op te zetten


attachment.jpg
 
Interessant dat marmermotief ben nu eens echt benieuwd hoe je hier te werk gaat gaan Kevin. ...
 
kleine tip ivm het marmeren .
een van men voorvaderen deed dat voor de kost .
je moet het opbrengen met een pluim (de zijkant dan wel he ).
anders is de lijn onbewust te gecontroleerd , m.a.w. een rechtshandig iemand zal links automatisch een beetje bibberen .
wat dus net is wat je nodig hebt om mooi te marmeren .
en als je rechts bent moet je links schilderen ( of omgekeerd ).
er staan trouwens heel goede how to's op you tube over deze decoratie techniek.
hoop dat ik wat heb geholpen met deze info .
gr van The Bombus ( Lode)
 
kleine tip ivm het marmeren .
een van men voorvaderen deed dat voor de kost .
je moet het opbrengen met een pluim (de zijkant dan wel he ).
anders is de lijn onbewust te gecontroleerd , m.a.w. een rechtshandig iemand zal links automatisch een beetje bibberen .
wat dus net is wat je nodig hebt om mooi te marmeren .
en als je rechts bent moet je links schilderen ( of omgekeerd ).
er staan trouwens heel goede how to's op you tube over deze decoratie techniek.
hoop dat ik wat heb geholpen met deze info .
gr van The Bombus ( Lode)

Hmmm, interessante manier....bedankt voor de tip, ga dit zeker eens opzoeken :)
En eerst wat testen voor het op het stuk zelf komt.
 
Geslaagde sokkel, benieuwd naar het kleurtje.
 
Merci Peiper,
Eerste test en nu laten drogen. Morgen bekijken als het mooi opgedroogd is maar al tevreden van de basis :)
attachment.jpg
 
Zo deze is ver klaar, best tevreden over. Bovenkant nog doen en dan eens bekijken hoe hij staat met de buste erop

attachment.jpg
 
Dat is een zeer mooi resultaat.
Wil je eens met ons delen hoe je dat zo gemaakt hebt?
 
Bedankt :)
Even een test en het ziet er goed uit :)

Bovenkant afgewerkt, gat gemaakt voor de buste vast te zetten, nadien nog proberen wijnbladeren te maken om rond het bevestigingspunt te leggen.

@Beyond, tuurlijk, ik heb geen foto's gemaakt, vergeten met het doorwerken. Maar heb nog een stuk van de pvc liggen, zal hier eens een stuk op maken en foto's maken... post ze later in dit topic...

@bombus, ja en nee lol, ivm de pluim heb ik een waaier borsteltje gebruikt, aangezien ik geen pluim had. En had ook een tutorial op youtube gevonden en me iets meer daarop gebasseerd.

attachment.jpg
 
Dat is netjes gedaan zeg ,die sokkel Applaus , ook wel eens benieuwd hoe je dit aanpakt hebt.
 
Schitterend Kevin, prachtig afgewerkt Applaus
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan