Hoofdsponsor

Anders / onbekend Start modelspoorbaan [DONE]

  • Onderwerp starter RIK (van petra)
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RIK (van petra)

Guest
Wij zijn gestart met een project waar we beiden kunnen aan werken. Ik de elektronica en Petra het diorama.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Dit is om een wissel te sturen. Maar ik zou die willen besturen via pc en de verlichting van de diorama wil ik volledig besturen via pc.

attachment.jpg


Petra is ook al bezig aan het treinstation

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



Groetjes Rik en Petra
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Petra en Rik wat een mooi projekt dat jullie samen delen .....prachtig ....samen in harmonie gaat er hier iets mooi uit komen ...zeker weten........top mensen ...........
 
Prachtig, een treinbaan in wording :)
Dit ga ik van dichtbij volgen...
Wil mettertijd ook nog één opbouwen, maar bij mij is alles analoog, maar van hetzelfde merk ;)
Ik zal je wel lastigvallen met allerlei vragen over de electronica als het zover is :laugh:

Veel plezier alvast.

[Edit] Hier enkele foto's van een deel van mijn verzameling (die nu nog ingepakt is :( )
http://www.modelbouwen.be/myalbum/main.php?g2_itemId=9221
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoor zo'n trein baan. Daar gaan jullie nog veel werk aan hebben maar dat is juist zo leuk.
Heel veel plezier met de bouw van alle facetten om er een mooie baan van te maken.

Fred
 
mooi materiaal heb je staan Beyond, hopelijk kan je toch snel beginnen aan je spoorlijn, is toch leuk om ideeen uit te werken (en dan een halfuur nadien het weer anders te zien hihihihi), verschillende dioramaatjes te bedenken, de wegen uit te werken, figuurtjes op te plaatsen,tunnels en viaducten maken, komt zo helemaal tot leven, tis wel een jarenplan maar het leuke is dat je altijd een ander diorama hebt om aan te werken....

Het station hoeft eigenlijk niet meer geschilderd te worden, het materiaal van Faller is prima kwaliteit, past mooi in elkaar(zelfs de naden van de muren zijn niet meer te zien nadat het ineensteekt), kleuren zijn heel realistisch, maar ga er toch nog een wash of zo opzetten, zodat het plastieken uitzicht een beetje weg is, en daarna over gaan met matte vernis... in het midden komt er aan elke kant een stukje dorp, helemaal in de hoek van de muur komt een berg met bovenaan een huisje of eventueel meerdere, de berg loopt helemaal over het spoor zodat er een tunnel wordt gevormd voor de trein...wegen worden aangelegd, oversteken aan de sporen, kruispunten voor de auto's met verkeerslichten, een viaduct waar de trein onder rijdt,.... nog ideeen genoeg dus om nog jarenlang plezier te hebben aan deze hobby....zowel voor mij als voor Rik...
 
Dat wordt een heus project. Ok begin maar gaatjes te kappen :) Kunnen jullie ineens koffie versturen van keuken naar de living. (idee van James May lab)
Gaan jullie bepaalde plaatsen nabouwen of volledig fantasie ? Ik bedoel dan niet de electronica :D
@Rik : Ga je wss Velleman kits gebruiken ?
 
:wow: dat wordt idd een serieus project.
Een prachtige uitdaging die we zeker zullen volgen :)
 
ja dit is wel een groot en mooi project he dit ga jullie veel plezier op leveren denk ik , ik ga het in ieder geval mee volgen ze
 
@Jumper: treinmodelbouw wordt in 6 tijperken verdeeld I=1880- eerste wereldoorlog, II=1921-1945, III=1946-midden jaren 70,IV=1970-1990,V=1990-2006, IV=2007 tot heden, wij gaan voor tijdperk I,maar met die verstande dat het dorp en industrie in de tijd is blijven stil staan, maar wel met hedendaagse elementen zoals verkeerslichten en hefbomen,verlichting ed, kwestie van veilig door het dorp te kunnen rijden hé hihihihi...het dorp is een beetje een bezienswaardigheid voor de mensen die er komen, een buitenmuseum...
Rik zou graag zoveel mogelijk zelf programeren en IC zelf maken, maar we zien wel waar we komen...

@ Pa Fifi: zal inderdaad niet op een jaar af zijn, maar zo blijven we van straat hé hahahahahahaha

@ Nico: das de bedoeling hé, samen veel plezier beleven aan een mooie hobby met veel mogelijkheden...

@ Verbeek: zooooooooooooooo groot gaat het zeker niet worden hoor hihihihi... misschien nog ff laten doorlopen naar de andere muur, maar daar zal het stoppen denken we...eerst maar eens dit deeltje beginnen hé....is zowieso al 1.80 op 90 (spoorlijn)...

Vind het wel leuk dat er reactie op ons project komt hoor, had eigenlijk een beetje bang dat er niet veel intresse zou geweest zijn voor zo'n project...maar geeft toch een boost om er met veel plezier verder aan te werken...

wordt vervolgd....
 
veel suc6 en ook veel bouwplezier gewenst rik en petra daar geen veeeeeeeeeeeel uurtjes inkruipen maar dat is dan ook het leuke er aan .
 
Dat wordt een heus project. Ok begin maar gaatjes te kappen :) Kunnen jullie ineens koffie versturen van keuken naar de living. (idee van James May lab)
Gaan jullie bepaalde plaatsen nabouwen of volledig fantasie ? Ik bedoel dan niet de electronica :D
@Rik : Ga je wss Velleman kits gebruiken ?

@Jumper Om van de pc over te gaan naar de elektronica zal ik gebruik maken van de K8055 en van daaruit verder sturen naar de elektronica die ik dan wel zelf maak.
 
Petra en Rik,

Succes met de bouw van de modelspoorbaan.
 
de eerste verlichting is een feit se.... Het station is nog niet helemaal klaar hoor, nog een hoop detailstukjes die erop moeten, maar voor de daken erop gingen eerst de verlichting gedaan...


attachment.jpg

attachment.jpg

zoals je ziet heeft het dorp ondertussen een naam gekregen... dus zover zijn we al...
 
Het begin is er, wel leuk met de verlichting, zet je ook figuurtjes in het huisje ?
 
Vind het wel leuk dat er reactie op ons project komt hoor, had eigenlijk een beetje bang dat er niet veel intresse zou geweest zijn voor zo'n project...maar geeft toch een boost om er met veel plezier verder aan te werken...

wordt vervolgd....

Die interesse van ons komt, vermoed ik, omdat wij mannen het gewoon hartstikke leuk vinden dat een vrouw zich in onze hobby zo uitleef.
Gebeurde dat maar meer met onze andere hobby's, hé, mannen?

:)
 
Die interesse van ons komt, vermoed ik, omdat wij mannen het gewoon hartstikke leuk vinden dat een vrouw zich in onze hobby zo uitleef.
Gebeurde dat maar meer met onze andere hobby's, hé, mannen?

:)

Mmmmmmm, kweet nog niet hoor -nono- , modelbouwen OK, maar samen met mijn maten een gezelschapspel spelen.....toch liever zonder vrouwen hoor.... :8
:laugh: :laugh: :laugh:
 
Fantastisch zo'n gezamelijke hobby
Geniet ervan... Ik volg met spanning
 
Leuk project...en fijn om het samen te kunnen doen! Ik volg zeker...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan