Een kleine update, maar wel het resultaat van vele uren werk.
De kit heeft 10 ronde inspectie-luikjes aan de onderkant van de vleugel, gemaakt met opliggende panellines. Maar de 1/1 Spit heeft er 18, dus heb ik ze allemaal gescribed. Daarvoor gebruik ik een naald, en zo'n lat met rondjes :
De 18 luikjes gescribed, en 4 gaatjes per luikje geboord :
Om de gaatjes allemaal op dezelfde plaats te krijgen, heb ik een malletje gemaakt :
En met het malletje kan ik dan de gaatjes aftekenen, en boren :
De tweede wielbak heeft ook een plastic strip gekregen. Dit ging al een stuk makkelijker dan de eerste (daar kwam de strip telkens los omdat ze in die ronde vorm geplooid was) Om de strip goed vast te zetten tijdens het drogen van de lijm, heb ik een plastic dopje gebruikt, daar tape ronde gedraaid tot het de juiste diameter had. Dan de strip in het gaat lijmen, en de dop erin drukken tot de lijm droog is :
En door het vele schuur- en plamuurwerk, begint het er stilaan netjes uit te zien. Als voorbeeld de naad van de radiator :
Voor het plamuren / schuren, heb ik zoals steeds de plamuur van de Action gebruikt, maar dit keer nat geschuurd met water. Dat gaat heel makkelijk, soms zelfs te makkelijk omdat de plamuur een beetje "oplost" door het water.
Groeten, Pascal "Wet Sellery"