Hoofdsponsor

1/48 Spitfire Mk 14c (German Style) [DONE]

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
998
Hello,

Nog eens een Spitje uit de kast gehaald voor een groepsbouw op het Nederlandse forum.

Ik ga hier wel een beetje heiligschennis plegen want deze komt in de Duitse kleuren te staan.
Een verhaaltje er rond, zoiets als noodlanding op het strand van Wissant en door de Duitsers helemaal gestript en in hun kleuren gestoken en blablabla....
Nog niet zoveel kunnen plakkeren maar we gaan ons best doen.

Boxart,
qc9hg.jpg
De sprue's
b9dxa.jpg
3qcm.jpg
Een beetje plakwerk gedaan.
uaem.jpg

Tot de volgende,

Grtz.

Luc
 
Laatst bewerkt:
Veel succes ga deze zekerenvast volgen....een spit staat bij mij altijd met stip genoteerd!!!
Wel zonde van die duitse kleuren ;-)) maar is eens iets anders hé!!

Grtz yves,
 
Dat is het leuke aan modelbouw, je kan je helemaal laten gaan in je fantasie.
 
Dat is geen beutepanzer maar een beute flugzeug. Leuk ideetje. Ga ik zeker volgen. Veel succes ermee.

JM
 
Misschien een MesserSpit bouwen? Huwelijk tussen een Messerschmitt motor en een Spitfire casco.
Heeft echt bestaan hoor!!!
 
Persoonlijk vind ik het jammer om een Mk XIV in duitse kleuren te maken. Er zijn flink wat kleurschema's voor de XIV : camo (groen / grijs of groen / bruin), aluminium, aluminium met een rode streep of zelfs een rode met een witte strepen (de G-FIRE).

De Spitfire met een duitse motor was een Mk Vb met een Daimler Benz DB 605 motor.
 
Ik weet het Pascal,:$

Maar ik heb al enkele Spit's staan en daarom eens een fantasietje.

Grtz.

Luc8)
 
Ne spitfire,had dat geen ronde vleugeltippen ? Of ben ik er nu helemaal aant neffeslagen? Grtz Staf.
 
Ne spitfire,had dat geen ronde vleugeltippen ? Of ben ik er nu helemaal aant neffeslagen? Grtz Staf.

Hoe bedoel je Staf....?? Spifire heeft mooi aferonde vleugeltips..en is voor mij één van de mooiste gevechtsvliegtuigen die men ooit gebouwd heeft..prachtig...:):)....maar van een Spit een duitser maken...raar...maar ik ben wel heeeel benieuwt...top....;););)
 
Tja, ik lees bla, bla, bla.
Maar ik zelf, zou toch graag wat meer informatie hebben bij een bouw.
Zeker als er een stuk geschiedenis bij zou zitten, ja toch?
Ik bedoel, zoiets kan toch ook echt gebeurd zijn en zijn er gegevens over. (Of was het maar gewoon echt een fantasie, droom of idee? ;- )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het een goed idee om een Duitse Spitfire te maken, heerlijk fantasietje. Past helemaal bij mijn fantasie-modelbouw.
 
Ne spitfire,had dat geen ronde vleugeltippen ?

Hey Staf,

Zoals Swa hier al liet weten heeft de Spit inderdaad mooi afgeronde vleugeltippen maar wat je op de foto van de sprue ziet is nog niet compleet, daar moeten de rondingen nog gemonteerd worden.

@Verbeek,

Er zal waarschijnlijk wel zoiets één of meerdere keren gebeurd zijn denk ik, maar op het net is er weinig van terug te vinden.
Dus hou ik het bij een beetje fantasie;)

Grtz.

Luc8)
 
tof idee.
Heb zoiets denk ik al eens ergens gezien.
komt hij in een bestaand duits camoschema of een zelf verzonnen?
mvg Bruno
 
Lucske, veel plezier, dat zullen wij ook hebben van uw bouw en ik blijf deze bekijken.
Succes :)
 
Hoi,

Het gaat niet zo vlug als ik zou willen maar toch enkele vorderingen gemaakt.
Wel vergeten foto te nemen van open pitje :wub:
Anyway....

2thm.jpg
j28rp.jpg
vkrcy.jpg
o31z.jpg

Buikje heeft ondertussen zijn kleurtje gekregen.
oolx.jpg

Bovenkant heeft een zilverlaagje gekregen want ik wil een beetje gaan experimenteren met haarlak.
o6vb3.jpg

Thats it for now.

Grtz.

Luc 8)
 
Klaar,


We maken wel een grote sprong zonder foto's aangezien het toestel dikwijls op reis was zonder mij :(

Op het einde is er zoals bij mijn vorig model toch ook weer iets mis gegaan met de laatste kleurloze matte laag.
Die bleek terug niet zo kleurloos te zijn waardoor er precies een lichte witte nevel over de kleuren ligt.
Dat potje is ondertussen verbannen naar de vuilbak.

Afin, het verhaaltje erbij kan zijn dat deze spit na de bevrijding ergens in een stoffige loods in noord Frankrijk teruggevonden is :wub:

Pics:

EkGMf1.jpg
krGgVJ.jpg
fD9WcM.jpg
mewN1C.jpg
Buikje.
AL5u1M.jpg
y0SkdF.jpg
PdgxcT.jpg
sRsuxb.jpg
ImITWv.jpg
Qofq9x.jpg
xF1n2w.jpg
Stof of niet, starten ging perfect :laugh:
JQYaNC.jpg

Er zitten hier en daar nog wat foutjes maar het is zomer en we hadden een deadline :wub:

Grtz.

Luc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan