Hoofdsponsor

1/72 Spitfire 1A (Heller 1/72) [DONE]

Zoals het nu is...niet goed dus, dat moet herbekeken worden.

attachment.jpg
 
Voor de ondergrond heb ik groene muurverf sterk verdund en dat er dan over gegoten zodat het in de putjes loopt. Als dat droog is zal ik nog wat drybrushen met een lichtgekleurde verf zodat de hoogtes beter uitkomen. Kwestie van het reliëf beter te tonen tussen de beplanting.

attachment.jpg

Het vliegtuig is geborsteld met een doorweekte verfborstel waardoor veel van de groene verf er afgekomen is. Nog niet helemaal naar m'n zin maar dat komt wel.

attachment.jpg
 
Het vliegtuig krijg ik niet goed. Ook de decals komen niet goed. Wie heeft tips?

Zou een mist met goudverf oplossing bieden?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Niet veel aan te doen op dit moment -nono-
Als je wil verweren na het aanbrengen van decals, breng je best een laagje vernis/parketreiniger aan.
Deze laag legt dan een mooie film over de decal, en zal er niets onder de decal geraken van de producten dat je gebruikt voor de verwering...

Gebruik dit anders als basis om verder te verweren?
Maar dan wel eerst vernissen (mat zou wel goed uitkomen denk ik op een gecrashed vliegtuig?) ;)
 
Hier nog enkele foto's van in de Beekse Bergen ;)

attachment.jpg

attachment.jpg
 
jaja niks aan doen alles laten zoals het is gewoon vernis erop en verder verweren , met fijn geraspt krijt kan je veel pigmenten maken die het stof nabootsen
Marc
 
Te laat...kon er dus niet afblijven en wilde weer eens experimenteren...

:O

Misschien moet ik eens een HowTo maken met als titel: "Hoe een model grondig verpesten." :huh:

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu het te laat is zal ik er afblijven en tijdens het werken eens nadenken wat er nog kan aan gedaan worden. Tips blijven meer dan welkom.
 
belangrijkste tip: werk op teststukjes... restjes afval, dan op je model ;-)
 
Goed punt Silenoz, denk ik in m'n enthousiasme niet altijd aan.

Alles nog eens goed bekeken en ik denk dat de Spitfire een verloren zaak is. Daar valt niets meer aan te redden, tenzij opnieuw beginnen.
 
goh, zo op de foto's zou ik dit niet direct zeggen dat het om weg te gooien is :)
Misschien dat er toch nog tips kunnen gegeven worden om hier nog iets van te maken... of de verf te verwijderen en opnieuw te beginnen
 
Als het vliegtuig er zo verweerd ga uitzien vrees ik dat onze miljonair al lang dood zal zijn ...😉
Investeer eens in de juiste verf het resultaat zal er veel beter uitzien Alain
 
Laatst bewerkt:
goh, zo op de foto's zou ik dit niet direct zeggen dat het om weg te gooien is :)
Misschien dat er toch nog tips kunnen gegeven worden om hier nog iets van te maken... of de verf te verwijderen en opnieuw te beginnen
Helemaal mee eens hier,ik zou zelf persoonlijk herbeginnen,het is geen verloren zaak . :)
 
Precies , je kan nog alle kanten op Alain ... zeker NIET weg gooien !
 
Je kan het vliegtuig nog altijd met planten laten over groeien....
De natuur neemt terug...
 
Vandaag wat verder geprutst aan de Spitfire met dit als resultaat:

attachment.jpg

attachment.jpg

Weggooien zal inderdaad niet nodig zijn, zo ziet het er een stuk beter uit. Het zal dus een overgroeid vliegtuig worden zonder piloot want, zoals terecht opgemerkt, bij zo'n verwering is de piloot al lang dood. Wel kunnen er eventueel mensen bij geplaatst worden die het ontdekt hebben tijdens een expeditie. Daar valt over na te denken als er goede figuren in de stash zitten.

De juiste verf aanschaffen zou een goede hulp kunnen zijn maar gaat wat in tegen m'n politiek om eerst te gebruiken wat ik heb. Experimenteren heeft nu eenmaal ook z'n nadelen omdat het soms verkeerd loopt. Lijkt me nu goed opgelost en het probleem van de decals is ook opgelost zo. Ze zijn niet zo goed zichtbaar meer maar wel nog genoeg om te zien dat het geen militaire Spitfire is.

De basis van de ondergrond is ook goed gekomen, nu nog met drybrush wat bijwerken en dan kan de beplanting beginnen. Daarvoor heb ik ook al een paar ideeën met plastiek kamerplanten die hier in een doos zitten.

attachment.jpg
 
Je bent goed bezig mateke :)...doe gewoon je ding laat je fantasie zijn gang gaan ...expermiteren ,vallen en opstaan ..dat is nu eenmaal een leerschool waar je door moet ...maar heel belangrijk laat je hoofd niet op hol slaan...het moet altijd je eigen bouwwerk blijven en met wat advies ga je er zeker komen succes :):):):):)
 
Ben het hier helemaal eens met Spaander,zo is het gewoon want tenslotte ben jij de bouwer he Alain.
 
Dankjewel, het begint inderdaad goed te komen dit project.

Net de bodem wat bewerkt met drybrush maar nu lijkt het meer op een rotsbodem. Even moeten nadenken als ik het gebruik als rotsen met een minimale beplanting of als ik het verder bewerk tot het op aarde lijkt met een weelderige beplanting.

attachment.jpg

Zo wil ik het vliegtuig er opzetten (zonder de wasspeld hé :O )

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie Alain de presentatie van het vliegtuig is goed vind ik:):):):):)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan