Hoofdsponsor

sneeuw voor diorama

C

Celticske

Guest
Hallo iedereen,

Kan er mij mss iemand helpen hoe ik het beste sneeuw maak voor een diorama? zou graag aan een nieuw diorama beginnen dat zich af speelt in Bastogne 1944.

celticske
 
Bloemsuiker misschien

Dave
 
Bicarbonaat (verkrijgbaar in de grootwarenhuizen)
Zeer fijn van structuur, en vergeeld niet.
 
Bicarbonaat (verkrijgbaar in de grootwarenhuizen)
Zeer fijn van structuur, en vergeeld niet.

Ook bekend als bakpoeder.
Verkrijgbaar in de supermarkt bij de bakafdeling (bloem en dergelijke)
Meestal in gele kartonnen bussen zoals ook zout wordt verpakt.

attachment.jpg
 
Beste bouwertjes:D...een vraag van mijnentwege.....hoe wordt deze bakoeder bevestigt...met lijm...of hoe en kan daar iets opgespoten worden dat,dat allemaal blijft liggen....sorry voor de Dummy vraag...........:dry::dry:
 
he Danny....heel intressante link....waarvoor dank.......:)
 
Er is een Engels merk genaamd Deluxe Materials die materialen verkoopt om sneeuw en water na te maken voor dio's. Deze producten zal ik als alles goed loopt ergens in januari 2015 in mijn shop hebben.
 
Ben ondertussen eens gaan Googelen...En wat vind ik?
http://cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/19/t/84838.aspx

Blijkbaar is het toch geen goed idee om Bicarbonaat te gebruiken in de modelbouw.
Ik lees en hoor het nochthans regelmatig vernoemen.

Hmm, raar, heb er geen problemen mee.. Wellicht door het mengen met verf en verdunners dat dit gebeurd is bij die persoon?

Anders heb ik ook nog talk poeder gebruikt voor sneeuweffecten, maar dit durft wel eens klonteren...
Om te fixeren gebruik ik sterke haarlak, eerst laagje haarlak, daarna "sneeuw" en dan terug laagje haarlak (niet te dichtbij spuiten, eerder vernevelen) ;)
 
ik maak nu geen dio 's meer maar vroeger maakte ik sneeuw door erst met haarlak te spuiten en daarop een krijtje te raspen met een mes .
gaf voor mij altijd een mooi resultaat , je kan er natuurlijk geen dik pak mee maken dan moet je eerst een ondergrond maken .
proberen zou ik zeggen , gr van The Bombus
 
Lang geleden ook eens sneeuwpoeder van Joefix gebruikt ,verkleurd doch na enkele jaren naar de licht gele kleur :(
 
het schraapsel van het krijtje blijft wel wit hoor ( is kalk , dus ..... )
 
Thx iedereen voor de goede raad en info .
ondertussen nog een vraagje werd er in Bastogne een PAK 40 gebruikt zo ja ,in de bossen of in de dorpen?

grtz celticske
 
Ground Forces

USA USA
•Willys MB-2
•GMC CCKW
•M3A1 Halftrack
•M8 Light Armored Car
•M24 Light Tank "Chaffee"
•M4A3 Medium Tank
•M4A3(76)W Medium Tank
•M4A3E2 Assault Tank "Jumbo"
•M36 Tank Destroyer "Jackson"
•M18 Tank Destroyer "Hellcat"

Germany Germany

•Typ 82 Kübelwagen
•Opel Blitz S 3.6
•SdKfz 251/1 Ausf. D "Hanomag"
•SdKfz 234/2 "Puma"
•PzKpfw V Ausf. G "Panther"
•PzKpfw IV Ausf. H
•PzKpfw VI Ausf. B "Tiger II"
•Jagdpanzer 38(t) "Hetzer"
•Flakpanzer IV "Wirbelwind"

Aircraft

Germany

•Focke Wulf FW 190A-8
•Piper L4 "Grasshopper"

USA

•Republic P47D "Thunderbolt"

Stationary Weapons

Germany

•2 cm Flakvierling 38
•7.5 cm PaK 40
•Nebelwerfer 41

USA

•M51 (MMGC)
•57mm M1 AT Gun
•76mm M5 AT Gun
•M2A1 105mm Howitzer
 
Inderdaad zijn die daar gebruikt ze zijn heel veel gebruikt in heel het ardennenoffensief....tik het maar eens in op google....staan dan ook veel afbeeldingen van op zelfs in sneeuwlandschap....:D:D
 
ik heb nog maagzout gebruikt om sneeuweffect te creëren en dit werkte goed en verkleurde niet .

grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan