- Lid geworden
- 15 dec 2007
- Berichten
- 3.489
Wel, het was te verwachten hé ; nu de laatste hand gelegd is aan de Jupiter moest er een nieuw projectje begonnen worden. Ik twijfelde eerst nog met een volgende loc en een vliegtuig maar uiteindelijk is het dan dit bootje geworden : de SMS Gneisenau van admiraal Spee.
Zoals gebruikelijk is de bouwbeschrijving in alle talen als het maar Pools is (halverwege het boek is er overigens ook een Russische vertaling), maar zelfs een Pool moet het stellen met een halve A3 aan bouwbeschrijving (de linker helft is een beetje geschiedenis).
Maar wat daarop volgt, heb ik bij nog geen enkel ander papieren model gezien : maar liefst 12 pagina's met prachtige 3D renderings van de verschillende stadia van opbouw :
Het frame bijvoorbeeld :
En we beginnen met de ruggengraat, aangezien het model 72 cm lang wordt en een A3 slechts een slordige 41 cm bestaat deze dus uit twee delen, met aan beide kanten natuurlijk nog een versteviging, deze vier stukken hebben een "A" in de nummering :
Daarna komen de eigenlijke spanten aan de beurt, in tegenstelling tot de meeste scheepsmodellen zijn deze nog eens onderverdeeld in onderste en middelste, dus hoewel de optie niet echt gegeven wordt om een waterline model te maken, is dankzij deze onderverdeling niet zo erg moeilijk om dit toch te doen.
Wordt vervolgt
Zoals gebruikelijk is de bouwbeschrijving in alle talen als het maar Pools is (halverwege het boek is er overigens ook een Russische vertaling), maar zelfs een Pool moet het stellen met een halve A3 aan bouwbeschrijving (de linker helft is een beetje geschiedenis).
Maar wat daarop volgt, heb ik bij nog geen enkel ander papieren model gezien : maar liefst 12 pagina's met prachtige 3D renderings van de verschillende stadia van opbouw :
Het frame bijvoorbeeld :
En we beginnen met de ruggengraat, aangezien het model 72 cm lang wordt en een A3 slechts een slordige 41 cm bestaat deze dus uit twee delen, met aan beide kanten natuurlijk nog een versteviging, deze vier stukken hebben een "A" in de nummering :
Daarna komen de eigenlijke spanten aan de beurt, in tegenstelling tot de meeste scheepsmodellen zijn deze nog eens onderverdeeld in onderste en middelste, dus hoewel de optie niet echt gegeven wordt om een waterline model te maken, is dankzij deze onderverdeling niet zo erg moeilijk om dit toch te doen.
Wordt vervolgt