Het blijft moeilijk om aan dit schip bezig te blijven , zo lijkt het wel als je naar de frecentie van de update's kijkt.
De grootste reden hiervoor is dat ik de lat hoger heb gelegd dan in het verleden betreffende het niveau van details en afwerking.
Hierdoor loop ik toch geregeld tegen een probleempje aan waardoor alles dan even aan de kant gaat en ik overschakel naar iets dat ik gewend ben , zoals de romp van de black pearl die hier natuurlijk wel van profiteert in bouw snelheid.
Maar met het vroeger donker worden en het slechtere weer heb ik toch opnieuw de stuurhut van de zeehond op de werktafel geplaatst in de hoop dat deze nu eindelijk eens afgebouwd geraakt.
Ik heb me enkele reddingsvlotten met staander aangeschaft en ben begonnen deze in elkaar te solderen.
Na dit frutsel werkje was de goesting opnieuw gevonden en hebben afgelopen dagen toch regelmatig opnieuw aan de werktafel plaatsgenomen.
Zo zijn er heel wat detail stukjes geknutseld en geplaatst op de stuurhut. sommige zijn nog verwijderbaar andere zijn dan weer definitief geplaatst.
Dit alles heeft natuurlijk te maken met het schilderen dat straks ook nog aan de beurt diend te komen.
Als je een sleper bouwd die ook kan ingezet worden voor bluswerken en olie bestrijding op zee en in de haven weet je dat er ook een boel kranen en aanverwante toestanden dienen gebouwd te worden. na enkele avonden knutselen en uitproberen zijn we er toch in geslaagd om een eertse kranen groep te plaatsen.
Eveneens dien ik een aantal grote verluchtings roosters te maken die wat groter zijn dan op het echte schip , maar ik heb nu eenmaal de lucht aanvoer nodig wil ik straks een rookgenerator installeren.
Na wat experimenteren heb ik met wat U profielen een malletje gemaakt waarmee ik de roosters kan maken.
Het viel me echter op na wat lamellen geplaatst te hebben dat de doorkijk mischien toch net nog te groot was.
na mijn voorraad styreen nog eens goed doorzocht te hebben vond ik nog een 3mm latje (andere zijn 2,5 mm ) wat toch beduidend een beter resultaat geeft.
(3 laatste latjes aan de R kant) dus eerst daags maar even naar de winkel om inkopen te doen.
ook na voorlopige plaatsing merk je dat de 2,5 mm latjes net te kort zijn voor een bevredigend resultaat.
Je kan meteen de andere openingen zien die ook nog moeten voorzien worden van een rooster.
Vermits ik door mijn voorraad bruikbaar styreen profiel zit zowel voor de roosters als de kranen en ik pas volgende week inkopen kan doen,.....
NEE geen bouwstop. we hebben de messing en soldeerbout opnieuw boven gehaald en zijn duchtig aan het plooien en solderen aan het vervolg van de relingen.
Maar hier normaal volgende week meer over, vgr Marc