Hoofdsponsor

1/24 Skoda Fabia S2000-Wiegand/Christian-ADAC 2013 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een productieve middag achter de rug.
Het werkje waar ik elke keer weer tegenop zie, ging vlotter dan verwacht.
De gordeltjes en PE onderdelen werden bevestigd op de stoelen.
Eerst kregen de stoelen een laagje gloss zwart, matte vernis en een drybrush om een 'stoffen' resultaat te verkrijgen. (Busje Tenco was op)
Maar ik ben meer dan tevreden met het resultaat.
Verder werden ook de reservewielen gemonteerd en een deel van de rolkooi.
Nu moeten er nog maar enkele onderdelen toegevoegd worden en dan is het interieur helemaal af.
Dat moet dus zeker dit weekend goedkomen.

2rcx53c.jpg

11ugsj5.jpg

33243nd.jpg

11kb2as.jpg
 
Wat een fantastische vorderingen!
Interieur is echt zalig. ;)
 
Het interieur werd afgerond en werd samengevoegd met het chassis.
De banden kregen nog een extra decal. Na het bekijken van referentie foto´s bleken er twee Michelin decals op te zitten in plaats van eentje.

Verder werden er in de body wat gaatjes geboord op het dak voor de antennes alsook op de bumper en motorkap.
Op laatstgenoemde werd de lichtbak alvast even provisorisch gemonteerd om te zien of alles mooi aansluit en zoals je kunt zien is dit ook het geval.

Dit is een bouw waar alles tot nu toe heel goed meevalt.
Nu hopen dat Murphy niet langskomt natuurlijk. ;)

mv0xgj.jpg

34j9gy8.jpg

j5zal0.jpg

14y8mdv.jpg

Volgende update kan wel even op zich laten wachten aangezien de body gespoten moet worden en ik dan de hele boel moet afplakken om de zwarte en groene accenten aan te brengen.
 
interieur en chassis ziet er goed uit. Succes met de body! Ben benieuwd.
 
Gisteren kreeg de body zijn maagdelijk wit jasje (TS-26)
En na 24u drogen ben ik begonnen met afplakken om de zwarte accenten aan te brengen.
Volgens het bouwplan moeten enkel de voorbumper en de openingen op de motorkap in het zwart gespoten worden maar ik kreeg plots een ingeving.
De zwarte streep die vanaf de deurstijl over het dak heen loopt is normaal gezien een decal die ook voorzien is in de kit maar ik heb besloten om deze ook meteen maar mee te spuiten.
Sowieso heb je dan een strakker resultaat en het is vrij simpel om af te plakken ook.
Verder werden de koplampen onder handen genomen. De hele boel werd ook in het zwart gespoten en de lampen kregen een laagje chroom.
Een voorlopige testfit gedaan en ik ben meer dan tevreden over het werk tot nu toe.

11sjj0p.jpg

10rrc45.jpg

25f4xvs.jpg

2886zk6.jpg
 
Mooie vorderingen en netjes gespoten.
 
En toen was het tijd om de decals te plaatsen.
Dit zijn toch merkelijk betere decals dan de vorige keer dat ik decals van MF zone heb gebruikt.
Ze hoeven ook niet meer precies uitgesneden worden wat ook al een pluspunt is.
Enkel hun witte decals mochten wat minder doorschijnend zijn geweest. (Al is dit ook al beter dan de vorige sets)

Tijd voor wat foto's

23si4x1.jpg

zodi5t.jpg

2u5tket.jpg

bhf4hk.jpg

Hier en daar zitten nog wat decals niet helemaal vast maar dit is inmiddels al verholpen door wat extra Sol op te smeren.
Morgen hoop ik hem in de vernis te zetten, en vanaf dan is het een kwestie van afwerking.
 
Zo, de laatste hand werd gelegd aan de Skoda.

Om te beginnen werden decals geplaatst op zowel het achterste als op het voorste raam en werd deze ook aan de body vastgelijmd.
Het is eigenlijk een kliksysteem maar voor de zekerheid toch maar wat houtlijm gebruikt om te voorkomen dat hij alsnog naar beneden zakt.
De lichtunits kregen ook een hun kleurtje en werden bevestigd.

11rwuxd.jpg

2ujqn9j.jpg

Toen alle interieurdeeltjes vast zaten kon ik de body samenvoegen met het chassis.

a5ki1k.jpg

a5ki1k.jpg

Wielen en spoiler werden er provisorisch even opgezet om alvast een idee te krijgen van het eindresultaat.
 
De zijraampjes werden voorzien van decals en op de body gelijmd..

nfkuvm.jpg

De lichtbak werd ook gemonteerd samen met de koplamglaasjes en PE sluitingen

28p0ra.jpg

Aan de achterkant precies hetzelfde, glaasje en PE..

346qqzc.jpg

Op het dak werd de luchthapper gemonteerd en de antennes..

2vj5286.jpg

En toen was hij helemaal klaar..

fd5b9i.jpg
 
Zeer geslaagd model. Mooie afwerking. Klasse gewoon.
Verdiend een mooi plaatsje in de vitrinekast.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan