Hoofdsponsor

1/72 Sea Hurricane MK II C [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pilaarbijter

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 aug 2013
Berichten
93
Na het opnieuw inwerken met de Fury, heeft de microbe me weer volledig gebeten en dus heb ik besloten te beginnen aan de volgende build.

De Sea Hurricane MKII C van Revell:

attachment.jpg

De zetel in de primer gezet, de overwegende kleur groen aangebracht. De pedalenrand werd eerst in het zwart geverfd om daarna zowel het midden als de randen in het zilver te kleuren. De anti-slip aan de pedalen werd dmv drybrushing iets levendiger gemaakt. Ik weet dat het hier gaat om een alu frame als stoel en het dus onmogelijk is dat deze zou roesten. Toch heb ik de stoel met een paar washes een rusty look gegeven, dit enkel en alleen maar om deze nieuw opgepikte techniek uit te testen. Ik vind het resultaat beter als verwacht. De riemen werden in de witte primer gelaten.

attachment.jpg

De cockpit werd ook in het basisgroen gezet en de instrumenten wederom opgelicht met de drybrush in het zilver.

attachment.jpg
 
Mooi projekt van een mooi vliegtuig........:8:8.......maar het is toch zo klein he.....:D:D:D
 
Wel klein Spaander maar ondanks alles ,ouderdom en ogen heb ik er me toch lang mee bezig gehouden,nu kijken naar de andere he,goe bezig !!
 
Mooi model Spaander mijn ding is 1\32 , veel succes ermee hou ons op de hoogte !
Grtz yves,
 
Mooi model Spaander mijn ding is 1\32 , veel succes ermee hou ons op de hoogte !
Grtz yves,

Yves.......mag ik er u op wijzen dat dit projekt van Pilaarbijter is :D:D:D....misverstand denk ik......;););)
 
Niet veel nieuws te melden maar toch wat fototjes gemaakt :p

De uitlaten en gleuven, waar de uitlaten in zullen terecht komen, in de zwarte primer gezet (komt een metallic verf op).

attachment.jpg

Het instrumentenpaneel geverfd en de decal erop aangebracht.

attachment.jpg

De vier geweerlopenvoetjes geschilderd in grijsgroen. Waar die bouwdozen toch allemaal niet goed voor zijn :p

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Oeps idd ...kapitale vergissing..mijn excuses.. ;-() !!!
Grtz yves,
 
Leuke kit. De rusty look van de stoel vind ik persoonlijk niet mooi. Maar de techniek is wel prima voor de uitlaten :)
 
't Is nu toch al weer een tijdje geleden dat ik een update plaatste en tot m'n scha en schande moet ik bekennen dat ik weinig foto's gemaakt heb, en die zijn vervolgens nog eens verloren gegaan in de digitale vuilhoop. Dus zal ik jullie met nieuwe foto's moeten entertainen sdfkkjskng

attachment.jpg
Een klein samenraapsel van geschilderde onderdelen.

attachment.jpg
attachment.jpg
Het vliergerke in z'n huidige staat.

Er moeten nog enkele laagjes verf op, de onderdelen moeten nog op hun plaats gehangen/geplaatst worden en dan kunnen we verder gaan detailleren met washing enz.

Tips en adviezen zijn altijd welkom!

Groetjes
Ruben
 
Ruben, allereerst van harte welkom op ons geweldige forum ! Nooit geweten dat er een rechtstreekse collega in de modelbouwwereld vertoefde !

Heb je de camo uit de vrije hand geschilderd ? Die vind ik namelijk erg geslaagd, ook de kleuren vind ik prima.

Vriendelijke (en collegiale) groet van Guy.
 
Hey Guy, dank je voor de welkom! Het is inderdaad een kleine wereld :D
wel fantastisch om te weten dat er iemand op het werk is die ik nu ongelimiteerd kan bestoken met vragen :-D
Wel de camo heb ik proberen natekenen aan de hand van het kleurvoorstel dat by de handleiding zat. Eerst met potlood de lyntjes gezet en dan secuur aan het verven gegaan. Als alles mooi gedekt was, kon ik de lyntjes gewoon weggommen.

Er komen trouwens binnenkort weer fototjes aan met alle onderdelen en decals erop. Dus... abonneren :P
 
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ziezo de decals zitter erop. Heb bovenaan een oilwash aangebracht waar je natuurlijk weinig van ziet door de al donkere camo en onderaan heb ik de groeven geaccentueerd. Helaas ook met het gevolg dat m'n plamuurwerk onderaan nu wel heel goed zichtbaar is. Het was de 1e keer dat ik aan het plamuren sloeg en ik had de indruk dat ik moest kiezen tussen ofwel een mooie bovenkant met lelijke onderkant of omgekeerd. Beiden was precies niet mogelijk doordat de druk van het schuren het plamuur van de onder/bovenkant weer loskwam :s

Anyway, de decals gingen al heel wat vlotter dan bij m'n eerste toestelletje en er zijn al heel strepen meer te zien in het verfwerk, we maken progressie :p

Ik had graag nog wat chipping aangebracht op de standaardplaatsen. Ik had in het begin van m'n research een site gevonden met daarop een volledig fotoverslag met wel minstens 20 foto's over een Hurricane in Finland, maar ik kan de link maar niet terugvinden. Schiet er iemand toevallig iets te binnen nu?

En dan nog een tweede vraagje: als je de uitlaatneerslag wil aanbrengen, gaat dit waarschijnlijk enkel met airbrush of is dit met penseel ook te doen? Want alle tutorials die ik al kunnen vinden heb, zijn met airbrush.

Dat was het dan al weer en bedankt voor de tips!
Ruben
 
Hey! leuk projectje. 1/72 heeft zijn charmes.
Je gebruikt Revell Aqua zie ik. Die vind je nog gemakkelijk in winkels, niet?
Aangezien ik na zelfdiagnose een kleurenautist ben, ben ik het mezelf verplicht te vragen welke kleuren je gebruikt hebt. :P
 
Hoi Steben, ja die aqua potjes zijn heel vlot te krijgen, laatst zag ik ze zelfs in de Fun. Groene camo: is groengrijs 67, blauw 25% panzergrijs 78 + 75% blauwgrijs 79.
Onderkant: hemelblauw 59 (en het slaat groen uit :p) en verder nog wat anthraciet 9, alu 99 en zilver 90.
 
Het model is afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ik heb geprobeerd de uitlaatgassen en kruitwolken van respectievelijk de uitlaat en geweerlopen na te bootsten, ik ben er niet echt tevreden over maar vat het op als een leerrijke ervaringen. Ik vrees helaas dat om een werkelijk mooi effect te bekomen, ik toch zal moeten investeren in een airbrush.

Nog wat opmerkingen over wat ik geleerd heb door het werken met dit model:
- afdektape gebruiken die ervoor gemaakt is, zodat er geen lijmresten op het model achterblijven
- heel voorzichtig zijn met de kleine dingen, ze plooien nogal snel (zie geweerlopen) :p
- opletten waar je je vingers zet ivm vingerafdrukken op het model
- plamuren begint te lukken, maar te veel schuren is not done!

Als jullie nog opmerkingen / advies / tips hebben, hoor ik het graag :)

Groetjes
Ruben
 
Lijkt geslaagd.., mooi eindresultaat Pilaarbijter, ben zelf ook nog lerende.
Dat van die AB i inderdaad wel zo alhoewel er met het penseel ook technieken zullen bestaan om een beter resultaat te krijgen denk ik,

Grtz yves,
 
Hoi Ruben, ik denk dat je best een goed resultaat hebt neergezet, het aanbrengen van roet en andere aanslag met verf en een penseel ligt niet voor de hand.

Je zit middenin een boeiend leerproces en dat is minstens even leuk dan een topmodel op automatische piloot neerzetten. Ik zou zeggen, schaf asap een airbrush aan en merk hoe snel je zal evolueren. Je pareert dan ineens een aantal issues die je zal blijven hebben door met borstels te schilderen. Minder dikke verflagen, minder tot geen stof in je verf, geen strepen, noem maar op...

Maar proficiat met dit resultaat, het getuigt van een goeie dosis lef.
 
Dank je iedereen voor de tips en ondersteuning, doet heel wat om ze te horen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan