Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 250/9 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brrrrrr, deze ziet er goed uit. Ik vind de sneeuw op je loopwielen erg goed gelukt
 
Marc stop met aan champagne te denken, nieuwjaar is voorbij... :-)
Nee serieus, mooi resultaat Rik!
 
@Interceptor : die kurk wordt gebruikt voor het schilderen van kleine onderdelen, bvb een arm van een figuur. Vandaar die messing stift die er in zit.

@Swaken, VisjeMar en Ron : bedankt voor jullie lovende woorden.

@Philipson : zet de champagne al maar klaar. :):):):P Ik hoop hem dit weekend te kunnen afwerken. Dan kunnen we hem inwijden... 8)

Groeten Rik
 
Ik vermoed dat de foto's niet al de witvariaties tonen, maar ik weet wel dat het er verdorie goed uit ziet !
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@GUnit : er zitten inderdaad een hele resem wit-tinten in de WW. Ten eerste doordat ik de WW in twee lagen heb aangebracht, ten tweede door het verweren achteraf : een pinwash en vervolgens Winter Streaking Grime, waarvan ik verwondert was over het prachtige effect. Het is een vuilgroene wash die je aanbrengt, maar bij het verwijderen met thinner krijg je mooie regenstrepen in de witte verflaag.

Intussen ploetert de 250/9 door de sneeuw :

attachment.jpg

In het gat vooraan het grondwerk komt nog een boomstronk, kwestie om het monotone wat te breken.

attachment.jpg

Door het ploeteren door de sneeuw is het egale sneeuwoppervlak wat gebroken. De opgeworpen sneeuw heb ik met stukjes gips nagebootst, deze zijn aangebracht met wat witte houtlijm.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een beter zicht op de opgeworpen sneeuw.

attachment.jpg

Bangelijk niet ? Om hem zo over de heuvel te zien komen.
Misschien dat ik hier aan de ophanging en de stuur-inrichting nog wat sneeuw aanbreng ? Een licht papje met pigmentpoeders ?
Wat denken jullie er van ?

Groeten Rik
 
Amai Rik, die sneeuw is echt wel heel geslaagd. Gewoon prachtig.
Ik zou inderdaad nog wat sneeuw aanbrengen aan de stuurinrichting en ophanging, zeker als hij zo door de sneeuw ploetert...
Ik neem aan dat je dat inderdaad zou kunnen doen met pigmentpoeders, ik ben daar zo niet in thuis.

Mark
 
Hoi Rik,

Heel goed gedaan met sneeuw. Ik zou zeker nog wat sneeuw op de stuurinrichting doen.
Wat je ook regelmatig ziet bij 250's en 251's is dat er reserve-rubberblokken van de tracks aan de voorkant opgehangen werden. Indien je die nog over hebt, zou je die er ook nog aan kunnen hangen met een laagje sneeuw op het rubber.

Peter
 
Prachtig effect met je sneeuw :wow:

Inderdaad nog wat sneeuw aan de ophanging en misschien een ietsiepietsie modder in de sporen??? kwestie van een klein beetje kleur in te brengen?
 
Bedankt voor de comments, maar één en ander is scheef gegaan met de sneeuw.

Het is sneeuwpoeder van Joefix dat ik gebruikt heb. Eerst de gipsen ondergrond ingesmeerd met houtlijm, vervolgens met een theezeefje het poeder er op gedwarreld. Om het extra te fixeren heb ik er nog een laagje semi-matte vernis over gespoten.
Probleem is echter dat de hechting niet doordringt tot op de ondergrond.
Maw het laagje poeder dat gefixeerd is met de houtlijm schilfert af van de rest.

Ik heb dus alles er af geborsteld (rond het voertuig daar dit al vast zit).
Een nieuwe laag houtlijm opgesmeerd en hier gips over gedwarreld met het theezeefje. Het uitzicht is iets grover als met het sneeuwpoeder maar toch nog realistisch. Om het gips extra te fixeren heb ik er met de AB wat water over ge'AB'st op lage druk (0.5 bar).
Wanneer dit droog is zal ik het gips nog eens AB'en met wat witte verf.

Wordt vervolgd... :dry:

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Uiteindelijk is alles tot een goed einde gebracht.

Beyond werd verzocht om de eindfoto's in de galerij te plaatsen, maar hier even een voorproefje :

attachment.jpg

Aan de vooras is wat extra sneeuw aangebracht mbv een papje van witte pigmentpoeders met thinner.
In het spoor is een laag vernis gespoten om een ijs effect te creëren. Met een pinwash van Kursk Summer Earth gemengd met thinner en een tweede van KSE en wat Burnt Sienna is wat vuilafzetting in het spoor nagebootst.
Ik heb hier niet willen overdrijven door te donker te gaan, of te veel. Bedoeling is dat wordt weergegeven dat het voertuig reeds langere tijd door een dikke laag sneeuw rijdt. Dus grond wordt niet opgeworpen, veel vuil wordt niet meer afgegeven door de tracks.
Vandaar wat lichte bruintinten die wat vuil simuleren in de ijskoek in het spoor.

Bijna vergeten : na het mislukken van de sneeuw met het sneeuwpoeder van Joefix, heb ik op een laagje houtlijm wat gips gestrooid met een theezeefje. Dit werd afgewerkt met de AB met wat witte Tamiya XF2 en een paar druppels Clear, kwestie om wat glans in de sneeuw te verkrijgen.

Aan iedereen die dit topic volgde, van harte bedankt !

Groeten Rik
 
Prachtig Rik dat sneeuwspoor waar het voertuig door reed ,realistische weergave,mooi totaalplaatje :)
 
Rik, prachtige eindplaatjes van een tof model.
Heb er van genoten. Verwering is m.i. prima zo... lekker subtiel.
Op naar de volgende zou ik zo zeggen...

Mark
 
Mooi eindresultaat.
De sneeuw is zeker en vast goed gelukt.
 
Hey Rik,

Indd, prachtige afwerking, een klein maar fijn dio, zo moeten ze zijn.... :)
Voor je sneeuw had je ook sodapoeder kunnen gebruiken, dit verkleurt zeker niet.
Maar het resultaat is er, dus enkel lovende woorden man.... ;)
 
Bedankt voor jullie lovende woorden !

@Swaken : ik heb eerst sneeuwpoeder van Joefix gebruikt, dat is blijkbaar hetzelfde als het sodapoeder, of bicarbonaat... zonder een goed resultaat. Bij het fixeren ging het mis : de vernis hechtte enkel de bovenste korrels, zonder dat er hechting was met de ondergrond. Hierdoor schilferde het bovenste laagje af.

Groeten Rik
 
je kan een kapotte boom onder leggen, dan lijkt het nog omver gereden te zijn, verder een mooi vignetje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan