Daarvan kan je in de volgende update nog een demonstratie zien, Marc..
Het rek voor het reservewiel wordt volledig vervangen door PE.
De luikjes achteraan zijn wat moeilijk om in te passen, maar voor de rest is dit niet zo moeilijk als het lijkt. Er moeten twee springveren gedraaid worden.
Het past ook heel goed onder de laadvloer, al moet het wiel langs een van de drie stangen die nog niet vastgelijmd is.
Ook de wanden van de laadbak worden omgezet. Het viel me wel op dat de plastic laadvloer wat krom gegoten is. Er is niet veel aan te doen, hopelijk wordt het nog rechtgetrokken door het frame.
Nu worden de alternatieve opklapwanden gebouwd. Bij de kit krijg je een platte versie ervan, maar Griffon bouwt deze volledig in 3D op. Daarom moet je deze lamellen allemaal 90° omplooien.
Er worden dan een hele hoop van deze latjes met inkepingen losgesneden. Het zijn er 60.
Ze worden een voor een vastgekleefd. Gelukkig past dit wel goed, maar de lijm vloeit snel tot onder het stuk en vormt dan een vel over de openingen. Die moeten dan terug uitgeboord worden. De linkse twee roosters zijn al volgekleefd.
Dan komen er nog twee kleinere roosters bij.
Hier zijn ze allemaal afgewerkt. Het beste is om de latjes die uitsteken, nu pas bij te vijlen, want de overgang van de paslipjes naar het PE-fret is niet zo duidelijk.
Nu wordt de rand van het stuk gemaakt, waar twee van de creaties in moeten passen. Dit klemt helaas wat, zodat ik van een van de twee roosters een lamel afgehaald heb.