De wielen groter maken zou wat teveel opvallen, er is veel kans dat ze dan niet meer rond zijn. Ik ben nu maar eerst aan de bovenbouw begonnen, al moest ik nog een correctie uitvoeren bij de sprockets.
De wielen hebben een krans van rolletjes waarover de tracks lopen. Deze rollers zitten niet op de straal van het wiel maar op een evenwijdige daaraan. Hier zijn de paarse lijnen de rubber pads en de groene lijnen de rollers. Daardoor zijn deze wielen niet uitwisselbaar. Ik had de sprues omgewisseld, dus moesten die terug uiteengesneden worden.
De veerbenen van Bronco hebben een contactpunt om de ophanging te fixeren. Dit is echter een onvolkomenheid als men de half-track in onbeladen toestand wil tonen. Je kan dan het veerbeen iets doordraaien naar onder en het paspinnetje onder het gaatje laten uitkomen, dan staat hij hoger op zijn poten.
Voor de bovenbouw had ik de koplampen vanbinnen al zilver gespoten.
Er zitten nu ook lampjes in, gemaakt van nodes uit het clearpart gietraam, aangezien er hier liefhebbers daarvan zijn.
In deze kit zit al een hele historie van updates, duidelijk gedemonstreerd door de bodemplaat van de cabine. Die zit er nu al drie keer in. Alleen de middelste wordt gebruikt.
En dan kon ik ook nog vergelijken met de Trumpeter bodemplaat. Dit stuk was in het review van de vorige half-track van het merk erg kritisch wat betreft de underscale afmetingen van de cabine. Ik dacht daarom de cabine van Trumpeter nodig te hebben. Dat bleek niet meer het geval, de nieuwste van Bronco past mooi op het plan.
De fenders zijn duidelijk ook geëvolueerd van een gebogen bumper naar een rechte. Hier moest nog licht geschuurd worden.
De fenders van Trumpeter hebben onderaan ejectorpinmarks en missen een opvallend steunprofiel vooraan binnenin.
De radiator zit hier op zijn plek en er is zelfs wat PE gepasseerd. Het PE nummerbord is van Trumpeter aangezien Bronco hier een plastic plaatje voor had.
Hier wordt het revisiepapier van Bronco getoond. Je moet steeds goed kijken welke stukken hierdoor vervangen worden. Op het revisieblad is het oude instrumentenpaneel terug binnengeslopen op de samenstellingstekening.
De grilles zijn hier goed door te kijken. Dat is bij Trumpeter niet het geval.
De motorkap kon wat overtuiging gebruiken als ik naden wilde vermijden.
Zelfs binnen tegen de firewall zit wat overbodig detail.
Nu moest de grotere motor van Trumpeter nog in de Bronco kit komen. Om die reden is hier een dwarsprofiel weggezaagd.
Deze dryfit toont aan dat de motor in de ruimte past, maar dat de radiatorfan de motorkap raakt. Dit wordt nog gecorrigeerd.