Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.251/1 C STuka Zu Fuss (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Deze heb ik onlangs van een nieuw verfje voorzien.
Het is een oud 1/72 model waar ik enkele technieken op uitgeprobeerd heb (haarlak & whitewash)
Laat gerust weten wat jullie er van vinden.

DSC08371.JPG
DSC08415.JPG
DSC08418.JPG
DSC08420.JPG
DSC08422.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het 1/72 is maar het lijkt mij wat rommelig en grof. Kan er niet aan doen maar moet aan een auto vol duivenstr*** denken :laugh:
 
Hey Beyond,

Ik weet niet wat uw eindbedoeling was maar deze ziet er ver verweerd uit bijna een barnfind.
Is dit met white wash of met "winter camouflage wash" van MIG gedaan.
Hij ziet er in ieder geval uit alsof hij al veel mee gemaakt heeft.

Ps: de titel klopt die wel?
Volgens mij is het een Sd.Kfz.251/1 STuka Zu Fuss aus C

Even of topic, heb jij al nieuws over de 251/23 van dragon?
Ik nog niet.
 
Duivenstr...??? Hmmmm, had nooit gedacht dat er iemand dit ging merken... :8 :laugh:
Toch bedankt voor je eerlijke opmerking ;)

Het was inderdaad de bedoeling om deze zeer verweerd te maken, aangezien deze voertuigen harde tijden doormaakten en niet echt goed onderhouden werden, behalve de motor en de tracks...
De gebruikte materialen zijn Mig pigmenten (white ashes), als je dit verdund met water kan je het gebruiken als verf (probeersel)....

En ja, ben gemist met de titel :8, had juist dat ander model in gedachten toen ik dit gepost heb...
Is inderdaad een 251/1 C Stucka zu fuss, bedankt om mij er op te wijzen, titel is aangepast ;)

En nee, nog geen nieuws over de 251/23
 
Geen probleem man, daar zijn we hier voor e. het is u zeer goed gelukt om hem zeer verweerd te maken. Hij heeft al enorm afgezien blijkbaar.
Dat van aan te lengen met water wist ik niet en zal ik ook eens proberen.
 
Die whitewashed bakken leken ook echt bescheten door reusachtige duiven, dus wat mij betreft is dit best geslaagd te noemen. Ik vergeet ook de schaal niet en in het echt zal ie er ongetwijfeld beter uitzien dan nu de foto doet vermoeden. Als je toch van het al te verweerde af zou willen dan zou je nog enkele plekken terug wat kunnen ophalen met wit, dan worden alle vlakken weer wat rustiger. Bijvoorbeeld hier of daar een luikje of zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan