Hoofdsponsor

1/16 Sd.Kfz. 184 Elephant [wip]

Inderdaad GUnit heb er hier nog wel een stuk of wat liggen die door de jaren heen verzameld zijn en nu eens gebouwd moeten worden omdat het koopspook hier uit huis is verbannen ;)
 
Vandaag maar eens creatief geweest om een oplossing te zoeken voor het maken van de Zimmerit.

Ik heb een glasplaat genomen en daarop twee plastic strips van 0,30mm gelijmd.
Een beetje poeder uit de keuken(geen idee wat het is?) om te voorkomen dat de Magic Sculp aan de glasplaat en aluminium roller zal gaan vastplakken.
En als toetje een Xacto beiteltje voor het zimmerit patroon aan te brengen.
Toen een stukje uitgetest om te kijken of alles werkte zoals ik in gedachte had en jawel de wonderen zijn de wereld nog uit het werkte.

Hierbij wat voorbeeld foto`s, let wel dit is zeker niet het eindresultaat omdat nu het patroon van de zimmerit iets plat is gedrukt bj het aanbrengen op het voertuig.
Als ik echt aan het werk gaat dan word eerst de Magic Sculp op het voertuig aangebracht en dan pas het patroon aangebracht.
DSC_8910.jpg

Even het idee om te kijken of de laag niette dik is uitgevallen en volgens mij is het wel oké zo.
DSC_8913.jpg

Idee van het patroon.
DSC_8915.jpg
 
Na diversen pogingen om de magic sculp op de glasplaat te rollen en dan aan te brengen op het model mislukte toen maar de grove en iets minder strakke methode toegepast omdat anders dit model nooit word afgemaakt.
IK heb nu dus de Magic sculp met de vinger erop aangebracht, balletje draaien en deze zo gelijkmatig als mogelijk was op het model gedrukt.
Daarna met zo`n Xacto beiteltje het patroon erin gedruk.
Nu nog twee kanten van patroon voorzien en dan is dit onderdeel gereed wat Zimmerit betreft.

DSC_8969.jpg

DSC_8970.jpg

Even met een natte vinger de MS glad gewreven.
DSC_8971.jpg

Lastig om het patroon goed op de foto te krijgen :-(
DSC_8972.jpg
 
Hey,

Ron, dat ziet er voor mij goed uit. Rekening houdend met het feit dat men vroeger een soort van betonpasta gebruikte zal dit wel de realiteit benaderen.
Goe bezig man ;)
 
Is inderdaad een mooi resultaat zoals ik reeds (op ander forum) gemeld heb. Is ongeveer dezelfde manier als ik op mijn Tiger I.
 
Thnx mannen.

Buzzy Oh was jij dat :-) ik kon de methode wel natuurlijk die jij aangaf maar wilde het eerst anders doen wat dus geen succes was dus soms moet ook ik weleens mijn hoofd laten hangen :-(

Swaken ik ben benieuwd als er een laagje primer opzit dan word alles echt duidelijk maar ik heb er een goed gevoel over gelukkig.
 
Hey, dat was ik inderdaad.
Het was wel het proberen waard e man.
Jammer dat het niet gelukt is.
Het hoofd laten hangen zou ik daarom niet doen hoor.
Zo heb jij en wij allemaal terug iets bij geleerd.
Ik blijf op de voet volgen want vind het ook een prachtig beest.
 
Knap resultaat als je het mij vraagt. een mooi niet gelijkmatig reliëf die je geplaatst hebt !
 
Na zo`n twee dagen op het gemakkie naar de Zimmerit te hebben gekeken heb ik besloten om er batlledamage op aan te brengen.
DSC_8976.jpg

Hmm nou niet echt geslaagd dus :laugh:
Nee ik was dus helemaal niet tevreden met het resultaat na twee dagen aanzien en dus besloten om alles er weer af te halen wat niet echt een leuk karwei was.
De reden was, ik vond de laagdikte te bobbelig, iets is wel oke maar dit dus niet.

Nieuwe poging gedaan en nu zag het er beter uit nog niet echt egaal maar dit moet kunnen.

DSC_8977.jpg

DSC_8978.jpg
 
euh ja, zo te zien is het een serieuze knaap als je de grote van een volwassen hand kent
 
Ziet er inderdaad beter uit Ron.
Hoewel er voor de battle damage wat te zeggen valt.
Benieuwd naar wat volgt...

Mark
 
Thnx mannen,

Famo ik heb kleine handen hoor of mijn vriendin heeft grote uhhh ogen :$ maar het is een stevig model model als hij af is, dacht iets van 50 cm lang.

Mark het is geen batlledamage hoor :laugh: nou ja op modelbouw gebied wel maar het is de start van het verwijderen van de Zimmerit waar ik niet tevreden over was, dus stevig hakwerk om die rommel er weer af te krijgen :@
 
Hey Ron, ik had wel door dat het het verwijderen van de "oude" laag Zimmerit was.
Ik wilde alleen maar meegeven dat er voor "battle damage" ook iets te zeggen viel.
Natuurlijk komt er dan wel veel meer bij kijken dan alleen maar enkele stroken en stukken weg te schrapen...
Ik blijf gewoon verder genieten van je werken en zie wel wat er nog op ons afkomt...

Mark
 
Hahaha ik begreep je even verkeerd Mark.
 
Geen probleem, Ron. Dat heb je nu éénmaal met de geschreven taal:laugh::laugh::laugh::P.

Mark
 
Weer eens wat gedaan aan het olifantje.

Na aandachtig nog wat foto`s van het echte spul te hebben bekeken zag ik dat er hier en daar iets niet echt correct was dus de hakbijl er weer bij en corrigeren die hap.

Ik had de bovenbouw alvast erop gelijmd om later als ik de onderkant in de zimmerit gaat zetten gelijk de naad tussen deze delen dichtte zetten.
DSC_9052.jpg

Eerst de zimmerit eraf gehakt en sommigen dingen gecorrigeerd.
DSC_9049.jpg

Ook op het dak moest er wat aangepast worden, de inzet op de foto geef de oude situatie weer.
DSC_9050.jpg

Hier een iets minder makkelijker oplossing om de naad te dichten, ik wilde eerst het motordek inzagen op de rode lijn maar dan viel de verhouding tussen de luiken en de roosters teveel op en heb dus voor de optie te gekozen om met plastic strip het zijpanzer iets dikker te maken :-(, niet echt ideaal maar het minst opvallend als het geschilderd is.
DSC_9046.jpg
 
Wow, grote jongen en grote werken hier Ron.
Mooie oplossing die je hebt genomen voor de correctie van het zijpanzer.

Mark
 
Had deze nog niet gezien. Helemaal niks met die zimmeriet!
 
Mooie verbouwwerken aan dit monster... die hakbijl lijkt wel klein zo op die bovenste foto ;-
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan