Hoofdsponsor

1/35 sd.kfs.222 (hobby boss) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interieur ziet er toppie uit! Enkel nog wat verwering en het zal er uit zien als een echte!
 
Mooi interieurtje Tom, met de gepaste verwering wordt het prachtig. Ben benieuwd...

Ivan
 
hallo forum gasten ,

het modelbouw zit even op een laag pitje wegens het her inrichten van de living en andere dingen
hoop tegen begin juni weer te kunnen verder werken aan dit project

tom
 
Oei oei, ik kan daarvan meespreken.
'k Ben blij dat onze werkzaamheden achter de rug zijn. :P


Doe jij maar rustig verder, Tom.
We zien je ten gepaste tijde hier wel weer verschijnen. ^^



Droop
 
hallo gasten ,

tis al een tijdje geleden maar heb effen tijd gevonden om enkel uren weer verder te werken aan de schilderwerken van interieur van de sd.Kfz 222 .

wat is er zoal gebeurt :

- eerst heb ik meer diepte gegeven met donker en bruine wash
- vervolgens met poeders en met zwart grafitie de grond aangepakt
- de volgende stap die ik zal doen is de boven zijde van het interieur

en nu de foto's

2_IMG_0678.jpg

2_IMG_0677.jpg

2_IMG_0676.jpg
 
Dat ziet er netjes uit.
Mooi interieur.
Zie je er nog iets van als hij in elkaar zit?
 
wel camaro , ge ziet er bijna niets meer van , de luiken zullen wel open staan maar veel zul je er nog niet van zien

tom
 
Amaai Tom, ge hebt er een propere vuilaard van gemaakt , Mooi mooi mooi
 
Ja tom ge bent goe bezig,chique
 
Chique interieur Tom, dat vloerke is echt sterk !
 
hallo ,

ben hier even terug met een nogal spijtig voorval ivb met deze topic.
had al verder de bovenkant afgewerkt en diepte gegeven , het onderstel met veren en motor en vier wiel aandrijving gespoten ook.
deze een goede week laten drogen en vervolgens waar het moest bevestigd worden de verf weer afgehaalt . en dan begon de trobbels.........
bij droog passen voor de schilderwerken leek mij nogthans alles dik oke . maar dit bleek niet zo te zijn bij de onderstel aan het onderhul te lijmen bij geschilderd te zijn
heb het een paar keer opnieuw geprobeert te lijmen ( ook al deed ik de lijm resten iederkeer weg) kwam het steeds los omwille ik er door de schuine kanten aan de bovenhul geen
spanner kon gebruiken en mede omdat de onderstel waarschijnlijk een klein beetje vervormt was .

heb veel slechte worden gezegd en zomeer he , vond tot gisteren geen oplossing voor het probleem en hem voor lange tijd in vergeet hoek gedogen .

met andere woorden deze topic mag gesloten worden

bedank wel nog even de vele goede reacties tijdens de bouw van deze 222


k'was niet goed bezig met deze


tom
 
Spijtig om te horen.
Hopelijk lukt het je om deze toch nog af te werken. (maar leg hem eerst maar even in de vergeethoek om een beetje te ontspannen)
 
Tom voor je deze afsluit zoals je vermeld,doe me een plezier en toon es wat het probleem is aan ons,wie weet kunnen wij ook helpen.
Het wil al eens niet lukken en ik spreek uit ervaring,zelfs bij ExserCo was er eens een probleem die we samen hebben proberen oplossen.
Ik zou zeggen zet het wat aan de kant man,doe het niet direct weg dit mooie dingetje.Soms is het es goed wat te wachten,krijg je er inspiratie voor dan weer.
We zien wel wat je nog beslist.
Patje.
 
Dat is spijtig, ik vond het interieur reeds meer dan geslaagd! Maar misschien kan het nog goedkomen? Ik zit soms ook met vanallas te sukkelen, maar niet opgeven is dan de boodschap! Als'm echt total loss is kunt ge er misschien nog een wreck van maken? ;-)

Grtz, Erwin.
 
Anders kun je hem ook eens meebrengen naar de clubavond Tom, wie weet vinden we een oplossing.
 
Yoooo Tom, zoals DJs zegt, gewoon morgenavond eens meebrengen en we zullen wel zien wat of hoe.
Nu als je iets niet kan opspannen door ,in jou geval, de schuine kanten, dan draai je gewoon tape meerdere keren ROND het voertuig . Wel goed aanspannen die tape. De beste om dingen op te spannen is doorzichtige tape. Een 30-tal cm tape afrollen en rond het voertuig draaien (van boven naar onder é) . In jou geval zou ik 2 zulke wikkelingen maken, 1 voor en 1 achteraan. Het is een zeer onorthodoxe manier van werken maar zeer efficient. Ik pas dat regelmatig toe, bv onlangs om de romp van mijn maultier te lijmen.
 
Al geprobeerd om rekkers (elastiekjes) te gebruiken om alles op zijn plaats te houden??

Het zou jammer zijn als deze niet afgewerkt geraakt :(
 
Wat is dat nou opgeven Tom???????????
Er zijn al goede tips voorbij gekomen om het probleem aan te pakken, misschien is het een optie om eerst een kant te verlijmen en na een goede droging de anderen kan en deze vast zetten met klemmen of tape of elastiek(rekkers lol een mooi woord voor elastiek)
Dus opties zat en als niets werkt kan hij altijd nog aan de kant worden gezet,

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan