Hoofdsponsor

1/16 sculpt Friedrich 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Danke Kurt.

Friedrich heeft een plekje na vanavond.
Hij is verankerd maar wel uitneembaar, holtes onder voetjes moeten nog aangevuld.
De stronk nog extra met olieverf aangetipt.

DSCF0708.pngDSCF0709.png

DSCF0710.pngDSCF0711.png

DSCF0716.pngDSCF0717.png

Gute Nacht, Freunde.

René
 
is heel mooi rene

maar op de rechterkraag mankeer de tekens;)

of zaten die er maar op 1 kant op:huh:

grtz

peter alias hugemikus
 
Zeer mooi, deze verdiend zeker een mooie plaats... zoals in de eregallerij ;)
 
ow Guy,....Jimmy,....

kijkt voor de aardigheid op twenot.

er is sinds vandaag een figurenrubriek daar.

:8


René

Gezien, maar Twenot is puur militair gericht en daar ben ik allergisch voor.Niet voor militair, vind ik best wel interessant en ik ben er zelf een, maar gewoon het feit dat er ENKEL dat aan bod mag komen.Foei!
 
er is iets veranderd, Jimmy.

Ook Gino post er af en toe en Robert Jan de Wit sculpt zijn figuurtjes van 0 tot nu.

Het is een trial om te kijken of de rubriek permanent blijft.
Heb me er ooit hard voor proberen te maken en heb toch niet het idee dat non militaria er afgewezen zullen worden.

het gaat om het gegeven schilderen en sculpten hier nu.

denk dat het de moeite is om ook daar reacties te vangen.

René
 
is heel mooi rene

maar op de rechterkraag mankeer de tekens;)

of zaten die er maar op 1 kant op:huh:

grtz

peter alias hugemikus

Hey Peter, op de rechterkant op de kraag stonden de twee beruchte S'sen van de SturmStaffel, op de linkerkant kon je de graad van de drager in kwestie aflezen. Als de spiegel gewoon zwart is zondermeer, heb je te maken met een gewone soldaat zonder rang.

Voor het gemak en omdat het interessant is :

ssinsignia2.gif

Zoals je ziet, Rene's figuur is een SS-man.

Greetz GUnit.
 
;) GAAF, Guy!

bedankt he...
Wat een vorser zijde gij toch...
 
Ik zit soms gewoon in mijn eentje wat te vorsen, gewoon in de zetel. Maar soms vors ik ook wat af op mijn hobbykamer, daar gaat dat het beste. Eigenlijk heb ik daar al wel wat afgevorst. Mijn vrouw roept wel sporadisch dat ik niet zo luidruchtig moet vorsen want dat stoort haar dan weer bij het mijmeren, wat ik dan weer zo irritant vind. .:nowink::D

Serieus, onlangs heb ik de Duitse graden gegoogeld omdat ik ze vroeg of laat toch nodig zou hebben. Als de andere je van pas komen, wil ik ze graag doorsturen of hier plaatsen.

Tot uw dienst, uwe Milliputkneder GUnit.
 
Ach, zo fijn Guy...^^

zou er bijna een strategospel om willen sculpten.

bedankt voor de moeite man!
Deze epauletten kunnen net dat extra geven...


René
 
Ik vind de graden en markeringen zeer belangrijk omdat er altijd snode zielen op de loer liggen die maar wat graag nét die zaken nader bekijken.
 
nog wat aangemodderd...

DSCF0753.png
DSCF0754.png

DSCF0757.png
DSCF0758.png

De natriumbicarbonaat laat zich goed beviezeren en tot modder omtoveren.
Daarnaast maak ik nog gebruik van het bodempje drab dat altijd onderop je potje terpentine overblijft.
Droogt op als lichte modder, oude modder dus.
Dit residu laat zich ook fijn uitborstelen als het droog is zodat de onderliggend detail min of meer opgehaald wordt.

René
 
Laatst bewerkt:
Euh, sprakeloos.
Mooi werk René.
Wil uw werk wel eens live bewonderen.

Erik.
 
Heel degelijk grondwerk Rene, die sneeuweffecten heb je helemaal in de vingers he ? Goed dat je niet alleen maar witte sneeuw ziet, maar ook vuile door het zand en de modder, dit is extra detail.
Het lijkt er ook echt op gedwarreld...hoe je landschap daardoor 'getekend' wordt, zoals bijvoorbeeld dat kleine struikje = prachtig.
 
Oeps Rene, ik ben er rijkelijk laat mee, maar toch wil ik je even ergens op wijzen : de kinband van de helm. Amerikanen stonden ervoor bekend hun helm los op het hoofd te hebben, de straps clownesk uit de helm bungelend. Bij de Duitsers verging dat anders, de helm zat netjes vast op het hoofd met de kinriem. Het zou trouwens een mooie toevoeging zijn aan het hoofdje en de helm (extra ruimtelijkheid).
 
er is vast een moment of gelegenheid waarbij ik Belgische grond aan ga doen, of jullie zijn eens in Nederland, dan gaat Friedrich mee.

Ik wil een paar 1/16 figuren doen komend jaar op grondjes van deze afmeting. Denk toch wel dat ik eindelijk mijn draai gevonden heb.

Guy,

het klopt. Ook de helmband is nog een aandachtspunt voor de eindinspectie. Bij mijn vorige figuurtje maakte ik hem van folie en een geknepen/bijgevijld gespje.
Ook hier komt de strap strak om het kinnetje, had ik er maar rekening mee moeten houden toen ik de helmdoek deed, kon hij er mooi over. Ga dat nu niet meer doen.
Die kleine dingetjes om te doen vind ik toch prettiger als het figuur alvast in zijn omgeving staat.

De twijgjes krijgen nog een donkere brush vanaf de wortel en maakte gisteren zo een bedje om bij de tweede laag iets meer sneeuw te kunnen pakken.
Ook twee van Ginnekenplasjes in de week gelegd, maar de natriumbicarbonaat absorbeert heel erg. Wat mooie effecten teweegbrengt maar moet het dus kalm aan.
In deze modderige sneeuwshit hoort gewoon een glimmend modderplasje waar nog iets in drijft.
Heb ook hier de truc met het restant uit je terpentinepotje op de bodem uitgehaald.
Nast verse modder onderaan broek wil ik hogerop wat gedroogde modder creëren, dat prutje aangebracht laat zich na opdrogen fijn uitvegen als opgedroogde modder en laat lichtjes de onderliggende patronen door.

De sneeuw wordt nog meer bevuild en krijgt als subtiele highlight op het end plaatselijk wat verse sneeuw.

René
 
René, kan je je foto's onder elkaar plaatsen?
Bij mij staan ze per twee, weet niet of dit bij iedereen zo is, maar daardoor moet je scrollen in de breedte en dat maakt het lezen er niet makkelijker op.
Alvast bedankt.

Erik.
 
voor wie het leuk vindt wat plaatjes van de sokkel en wat kleine vorderingen aan het figuur.

helmbandje gemaakt en schaduwen nek en helmdoekje meer aangezet.
twijgjes nog eens donker gesprayed en opnieuw besneeuwd.
Een paar plasjes aangedikt met glanslak en ook de modder op de broek.
Modder extra aangezet op knieën en ellebogen. Gedeeltes verse en oude modder. Ook onderkant uitrustingsstukken niet ontzien.
Magazijn mp 44 krijgt nog een andere kleur, leuk om wat af te wijken van de mp, magazijn in een tasje slijt minder mee dan het wapen zelf.
Tak aangetipt met blanke lak, de dieprode kleur komt meer naar boven.

moet nog een sling maken voor de mp, denk dat ik een resin mp op een standaard als knaapje met een fimoriem de oven in schuif.
Folie kan ook, maar buigt minder realistisch en het leder is wat dikker, ronder ook aan de zijkanten.
Nog even uitzoeken waar de gespjes zitten.

Toch nog op het eind voorzichtig de camopatronen on top wat highlighten, maar mondjesmaat.

DSCF0764.png

DSCF0766.pngDSCF0769.png

DSCF0770.pngDSCF0774.png

DSCF0777.pngDSCF0782.png

DSCF0783.pngDSCF0785.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan