Hoofdsponsor

1/16 sculpt Britse para + Brengun [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rene, in Normandië heb ik een gesprek gehad met een oude Britse paratrooper bij Ranville, Pegasus bridge, die vertelde me dat de lichte zandkleurige zakken op rug alsmede de kogeltassen op de borst, zeer goed zichtbaar waren vanop grote afstand en derhalve een aantrekkingspunt voor Duitse snipers. Ze werden dan ook zo snel mogelijk vervangen. 't Is maar een anekdote, maar wellicht heb je er wat aan. Het wordt een schitterende figuur.
 
René, mooi wat je hier toont.
Als ik ooit een figuur schilder hoop ik op 50% van uw kunnen te zitten.
Dan zou ik al heel blij zijn.

Erik.
 
Ha Guy,

dat zijn mooie momenten, een veteraan spreken lijkt me.
Ik citeer even iemand van een ander forum die mijn topic een tijdje volgt:

'De Britse uitrusting was vanuit de fabriek een khaki-kleur maar er bestond zoiets als Web Cleaner (blanco dus) Khaki Green No.3. en in het Engelse leger was men verplicht om de uitrusting (met enkele uitzonderingen zoals bijv. geweerriemen) te blancoën met als resultaat dat het hele zootje keurig groen werd. Door gebruik / slijtage en weersinvloeden werd het groen weer minder en schijnt er weer een beetje de khaki-kleur doorheen. Door deze slijtage krijg je wel mooie kleurnuances.'

Het zijn de woorden van een enthousiast persoon die blij is dat er weer eens een para geschilderd wordt.

Erik,

och jongen toch...teveel eer.
Weet je,..ik vond een tijd terug mijn werk helemaal niet zo interessant.
Vond zelfs dat je bijna kon zien aan mijn werk hoe ik in mijn vel stak.
Ben me op een gegeven moment gaan focussen en met name door Bert Takken wat kritischer geworden. Raakte overtuigd dat ik meer met olie moest schilderen.

Guy heeft mijn lust om vorm te geven aangewakkerd en ik zal van mijn leven niet een flutgrondje kunnen maken :nowink:

Zo kan je individueel groeien maar hoor wel soms hun stemmetjes.

De enige tip die ik heb, waar je niet eens om vraagt, is...laat je inspireren!

groeten,

René
 
Je had de kleurnuances van je canvas uitrustingsstukken niet beter kunnen treffen, dit is werkelijk subliem gedaan. En ik ben helemaal weg van de diepte die je rond je riempjes hebt weten te creëren. Ook het schopje/pikhouweel op z'n achterwerk is topwerk (ik heb er zo eentje gehad en dit IS 'm !).

Ik ben razend enthousiast vanaf dit ogenblik want alles valt in de plooi. Het kleurtje op de broek speelt zichtzelf mooi uit tegen de groenen van het canvas. En de Denison verbindt beide kleuren door variaties van beide in zich te hebben.

Ongetwijfeld je beste schilderwerk tot nu toe Rene !

GUnit.
 
Dan, patron, zal ik me met een gerust hart kunnen wijden aan de voltooïng van het grondje.

de 13de is er een beursje in Schiedam. Wil ik hem presenteren.

Ik wil er graag meer gaan schilderen Guy.
Als je ze dan allemaal bij elkaar zet, mág er ook geeneen het zelfde zijn.

Vlotjes opgezet met de blokkwast en met filters, washes en bijtippen naar de kleur van de smock gezocht.
Dat is wel geduldig zijn met olie maar je kan er erg fijn mee werken.


dank voor Uw lovende woorden.

René
 
Hij is verrekte goei geworden, Rene, heel mooi zo met de kleuren, alleen vind ik nog wel 1 puntje wat je vergeten? bent

Kijk eens op de rechtermouw, het embleem moet nog even in een witte tint

En je ziet het, Allied is ook leuk om te schilderen he:laugh::laugh:
 
Geallieerd is geweldig Bert.
Zulke mooie kleurvlakken waar je nuances in kan aanbrengen.

moet een paar dingetjes nog doen.
wat wortels in de binnenkant put, takken wat bijwerken, bladeren sprayen ( na verloop van tijd wordt oregano beige)
en het lekkerst voor het laatst: het embleempje!

thanks,

René
 
Kijk eens maar het Tigerschema van de SF in Vietnam

Kijk eens naar de uniformen in de Pacific WW2
 
beperk me wel tot WO I en II Bert.

Nog even wat plaatjes in daglicht.
Vind dat de para opgaat in de omgeving, zoals ik wilde.

vanavond verder...

DSCF0611.jpg

DSCF0612.jpg

DSCF0614.jpg

DSCF0616.jpg

DSCF0619.jpg
 
Rene, vergeet je hem toch niet lekker van wat vuil en stof te voorzien zo in z'n putje ? Wellicht was je zover nog niet en moet je dit nog doen...ik loop weeral vooruit op de feiten...

Groeten ! GUnit.
 
even kijken, Guy.

wil hem niet te vies maken, zeker niet op plekken waar je het ook nog niet zou zien.

details.Maar inderdaad een aandachtpunt dat ik niet overzag.

René
 
Bladerdek gespoten en blank afgelakt.
Worteltjes aangezet.
Figuur bewerkt met opgedroogde modderlook.Toch ;)

DSCF0623.jpg
DSCF0626.jpg
DSCF0627.jpg
DSCF0634.jpg
DSCF0629.jpg
DSCF0631.jpg
DSCF0634.jpg
 
WOW
Is terug en zeer mooi en geslaagd figuur, proficiat, hopelijk kom je ook naar de leden dag en breng je een paar van deze schoonheden mee.
 
Kijk en met een beetje vervuiling leeft gelijk alles, mooi gat nu zo met de wortels, echt een gat wat je zo tegen kan komen in een bos
 
Mag zo in mijn zilverkast staan.

Erik.

moet eens heel dringend bij IKEA een kastje erbij halen, Erik.

Bert,

was een beetje huiverig om te bevuilen, heb er zelf een soort pigment voor van oude verf.
Als je dan eenmaal bezig bent, moet je op een gegeven moment ophouden...

kom je hem een keertje bekijken?

groeten,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan