Hoofdsponsor

1/24 scratching van een euro palet.

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Samen met de engine stand ga ik een euro palet scratchen,laat toe de motor erop te leggen na het eruit liften bij een wagen.

attachment.jpg
dit is alvast een goede hulp erbij,ik berekende alles al op voorhand,dus ik kan van start als het ware.
Deze palet zal vervaardigt worden uit hout.

Ik zette hier even drie schaal verhoudingen voor deze palet.

1/24:

lengte: 50mm
breedte: 33mm
hoogte: 6.9 mm


1/25:

lengte:48 mm
breedte:32 mm
hoogte:6.6 mm


1/35:
lengte:34.2 mm
breedte:22.8 mm
hoogte:4.7 mm

Dit zijn de maten die ik ga maken tussendoor,de 1/35 doe ik speciaal op verzoek.

Dit is het hout die ik ga gebruiken om de latten ermee te maken.Om de blokken te maken moet ik nog kijken wat ik voor handen heb.

attachment.jpg
Van deze latjes heb ik zat liggen dus het kan geen kwaad dat ik er een twintigtal ga van gebruiken.
Dat word zeer precies zagen en verlijmen dus zodat de afstanden tussen twee latjes juist is.Dit gaat leuk worden ik voel het zo al.
 
Laatst bewerkt:
Dit belooft weer Patje. Iets eenvoudig, maar het kan wel een meerwaarde zijn op een dio.
 
Weer zo'n bruikbaar accessoire.
Meteen eentje ernaast in 1:35 ? Ter lering ?

elk geval plezier met deze ook ;)
 
interessant doomwad. :) het is leuk dat er hier iemand op het forum voortoont hoe hij gemakkelijk verschillende accesoires maakt. :)
ik zal zeker volgen
 
als je dit in massaproductie zou kunnen maken zou je volgens mij goede zaken kunnen doen op het net.
Er zijn veel mensen die zulke paletten zoeken denk ik.

anyway veel fun met het scratchen :-)
 
Leuk idee , ik zag er al eens eentje

04-01-0001-europalette-P1030466-620x300.jpg


beetje grof qua struktuur is wel nodig denk ik .
 
ja idd, het hout is te grof, er kunnen in het echt splinters aanzitten maar die ga je op die schaal amper zien.

Leuk is wel dat je ze beschadigd en beetje zwart maakt, vuil en gebruikt dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan