Hoofdsponsor

1/35 Schwerer Panzerspähwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor jullie interesse mannen. Als ik het goed voor heb staat deze koepel vast op de romp (is op het model ook zo) en heeft men ze inderdaad ook met een turret zoals op een tank (zie foto's) en deze kon wel draaien en ook de uitvoering met de flak kon draaien vermoed ik.
Het is echter iets waar men zeer weinig van terug vind ivm refferentiemateriaal of uitleg.
In de toren bij mij zitten 4 MG34 of MG42 voor zo ver ik het goed kan zien is de turret bij de foto's van Guy een turret van een Panzer IV maar het is niet duidelijk genoeg om zeker te zijn.
Op de 2de foto van Guy de middelste heeft denk ik een toren zoals die van mij.
Het is in elk geval een commandovoertuig te herkennen aan zijn raamantenne.
 
Laatst bewerkt:
Idd Buzzy, je vind er weinig info over... soms vraag ik me af waar die fabrikanten hun referentiemateriaal vandaag halen. Enfin, jouw model heeft idd een vaste koepel, vandaar die machinegeweren naar alle richtingen, ofschoon Duits materiaal niet tot mijn domein behoort, ga ik dit specialeke wel blijven volgen.
 
Er bestaan inderdaad verschillende uitvoeringen van dit model.
Er waren verschillende soorten en verschillende uitvoeringen van Panzerzugs.
Men had de gepantserde wagons, maar ook omgebouwde personen- en vrachtwagons.

Google eens Panzerzug en je komt al één en ander meer te weten ;)
Alvast een voorsmaakje:
panzerzug filmpje

Panzerzug foto's
 
Beyond heeft een punt. Google is your friend. Ik spendeer vaak hele avonden met het zoeken. Je typt de benaming van een voertuig in en voor je het weet is de avond voorbij want je springt van de ene link naar de andere...


J
 
Hey B. bedankt man, op deze benaming had ik nog niet gezocht.
Wel al op "Schwerer Panzerspähwagen" en dan kwam ik niet veel tegen, wel de PUMA enz.
Zal nog eens een paar uurtjes googlen. :) :) :) :)
 
Bedankt man, dat zijn ook al wat goede foto's.
Toch een goed forum e.
 
Een verdere update.
Heb wat shipping gedaan met de sponstechniek (was de eerste keer dat ik dit deed) en was in eerste instantie teveel.
Daar is een darckwash over gedaan en dit verzacht de shipping wat en zo kom ik toch op een resultaat dat ik niet slecht vind.
Tussentijdse foto's (er volgt nog wat washes en pigment)

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN25_zps2c51125e.jpg

Bovenkant met wash, onderkant zonder (wash is nog niet droog).

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN26_zpsf659d3e0.jpg
 
Een kleine update van de ondergrond.
Hij zat in zwarte grondverf vervolgens in german grey gespoten en er licht grey over verneveld en met wit gedrybrusht.

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN27_zps585853bf.jpg

Vanavond hopelijk meer.
 
Amai, gaat precies goed vooruit.

Ik zal misschien te rap zijn met mijn reactie maar ik zou die steentjes toch meer langs de licht bruine kant schilderen of ze een wash geven . Vind dat er niet genoeg contrast is met de sporen.

De tank vind ik knap gedaan.

ps : zie ik daar linksonder geen plan liggen van een unterscharfuhrer van de SS Viking divisie van dDragon. Heb die ooit nog op schaal 1:16 gemaakt.

Grtz

Jean-Marie
 
Amai, gaat precies goed vooruit.

Ik zal misschien te rap zijn met mijn reactie maar ik zou die steentjes toch meer langs de licht bruine kant schilderen of ze een wash geven . Vind dat er niet genoeg contrast is met de sporen.

De tank vind ik knap gedaan.

ps : zie ik daar linksonder geen plan liggen van een unterscharfuhrer van de SS Viking divisie van dDragon. Heb die ooit nog op schaal 1:16 gemaakt.

Grtz

Jean-Marie

Hey Jean-Marie,

Bedankt voor het compliment man.
Zoals je opmerkt is het inderdaad nog niet afgewerkt.
Enkel de stenen hebben hun kleur al.
Vervolgens moeten de biels nog in het bruin, de sporen in roestkleur en boven op de sporen blinkend metaal wegens het constant schuren/slijten.
Als dit gedaan is komen er nog roestpigmenten aan te pas in de buurt van de sporen en nog donkere pigmenten tussen de sporen en oliewash tussen de sporen en verder zie ik nog wel welke en waar er nog een wash moet komen. Is dus nog een hoop werk voor het klaar is.
Dat van die SS Vikingdivisie van dragon klopt inderdaad.
Ze zaten bij deze kit bij als bonus. Denk dat ik er een figuurtje ga uit gebruiken.
 
Een laatste update voor vandaag mannen.
De biels hebben hun kleurtje gekregen.

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN28_zps0bfff46d.jpg
 
Speciaal voor mijn loco hebben ze nieuwe sporen aangelegd.
Ik vrees echter dat ze niet zo lang zullen blinken.

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN29_zps386defaf.jpg
 
Buzzy, nieuwe rails zijn NOOIT blank, altijd roest !

Dus kan je het best starten vanaf een roestbruine basiskleur, verder evt een wash en wat tinten roestkleurige pigmentpoeders.
Het loopvlak werk je af met een zilverkleurig potlood. Gewoon het bovenvlak zilver kleuren. Wat opwrijven met een doekje moet het vlak dan egaal doen kleuren.
Het is een stuk recht spoor, dus enkel het bovenvlak kleuren. Bij spoor in een bocht mag de binnenzijde gekleurd worden van de rail aan de buitenkant van de bocht (bij een bocht naar links de rechter rail dus).

De biels kleur je best nog bij door ze verschillende grijstinten op te borstelen, best met de drybrush methode.

Ook het ballastbed bezit overwegend bruintinten, dit door het inwerken van remstof en sleet van de metalen delen (rail en wiel).

Naargelang de locatie van je spoor kun je nog wat begroeiing aanbrengen, dit zal een afgelegen spoor er verwaarloosd laten uitzien.

Succes !

Groeten Rik
 
Buzzy, nieuwe rails zijn NOOIT blank, altijd roest !


De biels kleur je best nog bij door ze verschillende grijstinten op te borstelen, best met de drybrush methode.

Ook het ballastbed bezit overwegend bruintinten, dit door het inwerken van remstof en sleet van de metalen delen (rail en wiel).

Rails, klopt, zien er nooit mooi ijzerkleurig uit. Altijd geroest.
Biels, worden vuil bruin tot grijzig van kleur.
Ballastbed, roestkleurig. De ballastkeien zijn zeer ijzerertshoudend. Vandaar de roestkleur, de remstof en zo dragen daar ook aan bij.
 
De ballastkeien zijn zeer ijzerertshoudend. Vandaar de roestkleur, de remstof en zo dragen daar ook aan bij.

Dit hangt af van land tot land, of zelfs regio tot regio. Het ballast dat in België gebruikt wordt is afkomstig van Lessines of Quenast en is hard graniet, mooi lichtgrijs van kleur. In Luxemburg en sommige streken in Frankrijk en Duitsland gebruikt men een soort vulkanisch gesteente, dat veel poreuzer en dus zachter is. Dit is ook iets bruiner van kleur.

Maar mettertijd kleurt alles roestbruin...

Groeten Rik
 
Buz, knap stuk spoor. Met de tips van de mannen, denk ik dat het helemaal af is. De Spähwagen vind ik zeer clean gebouwd, enkel zou ik kijken of de chipping nog wat verder af te zwakken is. Vind het op dit moment overheersen, maar baseer me op de pics hé. Misschien in werkelijkheid niet het geval.
 
Bedankt voor de tips allemaal mannen en voor de complimenten.
Ik denk voorlopig een laatste update.
Moet nog wat bijgewerkt worden hier en daar.
De kleuren komen niet altijd goed uit naar mijn zin.
Zondag gaat hij normaal gezien mee.

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN30_zps1f3a4b37.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN31_zps1243d942.jpg

Ik moet wel zeggen dat het roestrood er op de foto veel feller door komt dan in het echt.
Die vochtige strook in het midden van de sporen simuleert een olie/vetspoor die je dikwijls kan zien tussen de sporen.

@Swa: Op sommige plaatsen is de chipping inderdaad wat te, is wel wat weg gewerkt en minder opvallend met de dark wash maar kan hier en daar nog wat aan gedaan worden. Het is wel in het echt niet zo erg als op de foto's net als het roestrood tussen de sporen.
Toch bedankt voor de opmerking en zal na het weekend eens zien wat er nog kan aan gedaan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan