Duitste specialisten creëerden de eerste hydrofoils als torpedoboot. Baron Hans Von Schertel boekte de grootste succesen op dit gebied. Hij begon zijn werk in 1927 en in 1936 bouwde hij verschillende prototypes die het concept moesten bewijzen wat hij uiteindelijk ook deed.
In 1937 werkte ie samen met de Gebrueder Sachsenberg AG die en scheepswerf hadden in Rosslau-on-Elbe, dichtbij Dessau. Daar werd ie bijgestaan door een team proffesionals en werd het bedrijf Schertel-Sachsenberg Hydrofoil syndicate opgericht. Het eerste gezamenlijke design was in 1938 klaar en was een passagiersboot met een lengte van 9.5m, 2.8ton zwaar die met een motor van 150Hp een snelheid bereikte van 40 knopen. Dit model werd tot 1945 gebruikt.
Toen de oorlog begon werd de interesse in hydrofoils groter, waarbij vooral gekeken werd naar om de handeling en de configuratie van de vleugels te optimaliseren.
Begin 1942 werd gestart met het project Sk.116, die 1 torpedo met zich meedroeg, die half in de romp zat. Buiten een paar schetsen is er verder niet zoveel geweten over dit project
Meer kan je hier vinden: http://s-boot.net/test-boats kriegsmarine.html
en voor de mensen die heel veel meer willen weten:
http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/089648.pdf
Mikro Mir is een Oekraiens merk, dat zich richt op meer obscure onderwerpen, de kwaliteit is niet dat maar de modellen zjjn wel apart:
De doos:
de sprues:
en een sumiere handleiding
Hier nog een andere set aanzichten, waaruit blijkt dat er maar 3 openingen waren voor de schipper:
nu nog zien wat daaraan te doen valt, want het doorzichtige deel bestaat uit 2 delen, met een naad in de midden...
Ook wordt er nergens rekening gehouden met aanmeren, in-/uitstappen, ....
Binnenkort hopelijk meer
In 1937 werkte ie samen met de Gebrueder Sachsenberg AG die en scheepswerf hadden in Rosslau-on-Elbe, dichtbij Dessau. Daar werd ie bijgestaan door een team proffesionals en werd het bedrijf Schertel-Sachsenberg Hydrofoil syndicate opgericht. Het eerste gezamenlijke design was in 1938 klaar en was een passagiersboot met een lengte van 9.5m, 2.8ton zwaar die met een motor van 150Hp een snelheid bereikte van 40 knopen. Dit model werd tot 1945 gebruikt.
Toen de oorlog begon werd de interesse in hydrofoils groter, waarbij vooral gekeken werd naar om de handeling en de configuratie van de vleugels te optimaliseren.
Begin 1942 werd gestart met het project Sk.116, die 1 torpedo met zich meedroeg, die half in de romp zat. Buiten een paar schetsen is er verder niet zoveel geweten over dit project
Meer kan je hier vinden: http://s-boot.net/test-boats kriegsmarine.html
en voor de mensen die heel veel meer willen weten:
http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/089648.pdf
Mikro Mir is een Oekraiens merk, dat zich richt op meer obscure onderwerpen, de kwaliteit is niet dat maar de modellen zjjn wel apart:
De doos:
de sprues:
en een sumiere handleiding
Hier nog een andere set aanzichten, waaruit blijkt dat er maar 3 openingen waren voor de schipper:
nu nog zien wat daaraan te doen valt, want het doorzichtige deel bestaat uit 2 delen, met een naad in de midden...
Ook wordt er nergens rekening gehouden met aanmeren, in-/uitstappen, ....
Binnenkort hopelijk meer