Hoofdsponsor

1/24 Rusty 1936 Ford Coupe Custom [!]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zillion

Guest
hallo modelbouwvrienden,

Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest met dit tussendoortje dat nu in de laatste fase zit, namelijk de final assembly.
Bon : het model zelf heb ik te Niewegein gekocht voor een appel en een ie, logisch want er zat niks van banden of chroom onderdelen bij.
Hierdoor heb ik dus zelf een grill gemaakt, en aangezien ik toch bezig was met customizen van het model heb ik meteen ook de bodylijn in de wielkasten onderhanden genomen, samen met de voor en achterbumper.

Natuurlijk hebben jullie niet zoveel aan een hoop tekst, dus ik zal maar al eens beginnen met foto's te plaatsen.

De body, met al een klein beginnetje aan de custom grill.

IMG_0530.JPG


Dan ben ik in de partsbox gedoken en deze wielekens gekozen :

IMG_0528.JPG


Na het dichtlijmen en plamuren van motorkap en koffer wegens te grote kieren, de boel in de primer gezet.

IMG_0541.JPG


IMG_0542.jpg

En toen was ik niet tevreden van de bodylijm, dus daar de kniptang ingezet.

IMG_0545.JPG


IMG_0544.JPG


Aangezien deze roestig moest worden heb ik dan maar wat vallejo model air rust gespoten

IMG_0564.jpg

Met behulp van dit schminkpotje van tamiya heb ik wat meer leven in het chassis gebracht.

IMG_0587.JPG


IMG_0584.JPG


IMG_0583.JPG


Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het interieur, alles is gespoten met vallejo model air.

IMG_0822.JPG


IMG_0823.JPG


IMG_0826.JPG


En dan nu, de zoveelste how to over de zouttechniek :
De roestkleur lag er dus al op, dan heb ik met een oud parfumflesje (uitgekuist en wel) water vernevelt op de body en daar keukenzout ingestrooid. Hoe meer zout, hoe meer roest uiteraard.

IMG_0838.JPG


IMG_0840.jpg

IMG_0842.jpg
 
Na het uitdrogen van het water en zout, heb ik dan wat vallejo model air oker gespoten :

IMG_0847.jpg

IMG_0850.jpg

IMG_0851.jpg

IMG_0854.jpg

Aangezien ik deze wilde laten lijken alsof hij ooit eens gedeeltelijk herspoten geweest is moest er uiteraard nog een tweede kleurtje bijkomen.

IMG_0861.jpg

IMG_0863.JPG


IMG_0864.jpg

IMG_0865.jpg

Na het uitdrogen van de verf was het tijd om het zout te verwijderen. Dit doe je best met warm water en een oude tandenborstel, en veel geduld. :D

Het resultaat :

IMG_0889.JPG


IMG_0893.jpg

IMG_0897.jpg

IMG_0900.jpg

IMG_0901.jpg

IMG_0904.JPG


Zo, dit was het dan weer.
Ik hoop dat jullie het iets vinden, het is de eerste keer dat ik dit probeer en mij bevalt het wel. Dus je zult waarschijnlijk wel meer van deze projecten tegenkomen van mij in de toekomst.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Groetjes
Thomas
 
hey zillion ziet er goed uit he en bedankt van de vele foto's had van de zout techniek al wat gehoord maar wist niet goed hoe het moest met deze foto's heb je wel een duidelijk beeld :) btw dat schminkpotje van tamiya wat is de juiste benaming er van want dat zou ik me ook wel willen aanschaffen
 
Nicob : Bedankt. Schminkpotje : tamiya Weathering Master ; Je hebt verschillende soorten. Deze is voor car chassis. item # 89962.
foto van ebay : ty-model-tamiya-masteri.jpg
 
Dat is al een mooi roestig begin.
 
met deze uitleg en foto's zal ik het toch ook eens wagen om zo iets te maken
 
ok bedankt zillion ga ik me ook eens aankopen
 
Hier zie je een andere methode die ook wel mooi resultaat geeft.
Ziet er al goed uit ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan