Hoofdsponsor

1/24 Revell '66 Shelby GT350R [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat persoonlijk niet zo erg want het lijkt een used car snap je ;) schitterend maatje.
 
ziet er goed uit
spijtig van de decals
heb je eerst een nevellaag of 2 gespoten? (dit kan reactie tegengaan)
zelf gebruik ik motip vernis en nog geen problemen mee gehad
 
Ik heb idd zoals je had voorgesteld de eerste 2 zacht erover gespoten. Zodanig dat er wat nevel oplag maar dat hem geen 'wetlook' had.

@Doomwad: Tnx maat :). Zo kan je het ook bekijken :D
 
wanneer is het beginnen reageren?
 
Ik heb idd zoals je had voorgesteld de eerste 2 zacht erover gespoten. Zodanig dat er wat nevel oplag maar dat hem geen 'wetlook' had.

@Doomwad: Tnx maat :). Zo kan je het ook bekijken :D
Ja echt wel he,allee je snapt me wel he,nu ja het is spijtig natuurlijk voor u he maar ik zou het me niet zo erg aantrekken he.
Heb je ze eerst gesealed??
 
Ja echt wel he,allee je snapt me wel he,nu ja het is spijtig natuurlijk voor u he maar ik zou het me niet zo erg aantrekken he.
Heb je ze eerst gesealed??

hey patje, wat bedoel je met gesealed?
bij auto's word dit (voor zover ik weet) met de vernis gedaan.
 
Ik heb de decals met sol bewerkt na ze erop gezet te hebben, als het dat is wat je bedoeld :).

@Camaro69: Goeie vraag, ik denk dat dit bij de derde laag begonnen is. De nevellagen hebben niet teveel reactie ondervonden.
 
dan kun je de volgende keer misschien proberen voor 3 nevellagen
hoelang heb je gewacht tussen elke laag?
 
ahja is ook een idee maar ik zet ze eerst voor ik vernis ge weet nooit dat het reageert,dat bedoel ik(revell 01 clear)uiteraard hebben jullie veel meer ervaring met AB en zo,daar ik momenteel enkel met borstels verf nog.AB komt deze week binnen en zal eindelijk veel beter werk kunnen leveren.
 
Ik doe ook alles met de borstel ze ;)
Is wel wat meer prutswerk, maar zo gaat het ook.
 
hey patje,
de klear van revell is eigenlijk de vernis van revell
als je kwast zitten er minder solventen in
als je spuit is dit verdunt en daardoor zit er meer (agresieve) solventen in die reactie kunnen veroorzaken
maar ik denk dat tamiya toch vrij agresieve verf is
vind zelf dat die heel hard ruikt
 
mijn vernis spuit ik 2 nevellagen en 1a2 wetcoat (ik polijst niet)
en ik laat er ongeveer 5a10 minuten tussen elke laag
ik gebruik motip en nog geen last mee gehad
 
Ah dan heb ik toch voldoende tijd ertussen gelaten :). Ik zou me toch eens een spuitcabine moeten maken, dan komt er geen stof in. Daarom dat ik nu wel ga polijste.
En dat gaat de straffe geur van de spuitverf mss tegen. Want dat riekt idd door heel het huis...
 
hey patje,
de klear van revell is eigenlijk de vernis van revell
als je kwast zitten er minder solventen in
als je spuit is dit verdunt en daardoor zit er meer (agresieve) solventen in die reactie kunnen veroorzaken
maar ik denk dat tamiya toch vrij agresieve verf is
vind zelf dat die heel hard ruikt


Ja dat klopt helemaal dus je ziet dat ook ik aan het bijleren ben he maatje.
 
En we zijn ermee klaar! Ik ga later nog eens een doek klaarzetten om betere foto's te maken, maar dit zal ik jullie niet onthouden :)

DSCN0880.jpg

DSCN0881.jpg

DSCN0882.jpg

DSCN0884.jpg

DSCN0885.jpg

DSCN0886.jpg

DSCN0888.jpg

DSCN0889.jpg

DSCN0892.jpg

Hier en daar zitten nog kleine beginnersfoutjes, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden! Al weet ik dat ik niet snel nog een revell zal doen. Kheb erop gevloekt soms ze!

De kuip van het interieur paste van geen kanten...

Bij mijn volgende ga ik de foutjes die ik nu heb gemaakt vermijden :)

Laat jullie maar horen!
 
ApplausWow, mooi man, zeker de eind foto's niet vergeten te geven aan een moderator, dan kan hij deze bij afgewerkte projecten zetten ;)

Proficiat met je mooie eindresultaat
 
ziet er zeer goed uit Applaus
volgende keer even met een schuurpapiertje over de banden
geeft een beter effect
 
Héél mooi en gedetailleerd zo één wil ik op 1/1 schaal ook wel :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan