Hoofdsponsor

1/25 Revell '58 Corvette Roadster

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
OOB
BOUWBUDGET
Enkel wat ik in huis heb van materiaal.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.489
Hallo dames en heren, een ongetwijfelde wending gezien het feit dat ik amper ooit iets in dit deel van het forum plaats hé.
Maar ja, wat doe je... je bent amper 1 week ver in een verlof van 3 weken, je heb geen auto om ergens heen te gaan, geen geld om op reis te gaan en je partner heeft psychische problemen die verhinderen dat je überhaupt tussen ander (vrouw)volk terecht kan komen.

Je hebt daarenboven ook geen geld meer om een nieuwe voorraad verfjes aan te leggen, maar je hebt wel nog het één en ander liggen/staan van diverse merken.
Enkele jaartjes geleden gekocht, en ooit in de running om geopend te worden voor een GB (helaas was de timing toen ook alweer financieel niet ideaal).

IMG-0932.jpg

Even ter verduidelijking ; hoewel dit een doos van Revell (D) is, zijn de oorspronkelijke mallen van Revell USA of van Monogram, vandaar de bizarre 1/25 schaal.
Gelukkig is de handleiding wel in de Revell (D) stijl en niet in murikaanse stijl.

Zoals eerder gezegd, ik heb geen financiën om nieuwe verfjes te bestellen, vandaar dat ik eigenlijk niet van plan was een bouwverslag te maken, maar goed we gaan het er dus toch op wagen dus doen we het met wat we in huis hebben.

De helften van het motorblok samengesteld :
IMG-0924.jpg


De (zo goed als) afgewerkte motor (oranje kleur is gewoon "on the fly gemaakt door enkele druppel geel en rood in de AB te kieperen) :
IMG-0931.jpg



De onderdelen van de romp... hmm, sorry, "het koetswerk" bedoel ik natuurlijk (zo zie je maar dat dit niet echt mijn afdeling is hé) in primer met een laagje Tamiya Pearl White erover.
IMG-0926.jpg


Na afplakken van het Pearl White een laagje Tamiya Alpine Blue (had ik ooit eens gekocht om een Renault Alpine te bouwen, echter nog niet van gekomen).
IMG-0930.jpg


En alvast enkele andere onderdelen die een laagje kleur gekregen hebben :
IMG-0929.jpg


Start van de bouw : gisteren 28/07/2023
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er al goed uit zover, kleurtjes liggen er goed op.
Het hoeft niet altijd veel centen te kosten om er iets leuks en moois van te maken.
 
Ik volg heel graag. Vind trouwens het Tamiya Alpine Blue kleurtje heel erg mooi.
Geniet toch maar van de vakantie.
 
Bedankt An en Xavier.
Oh ja, was ik nog vergeten te vermelden ; het "groen" op dashboard en zeteltjes is Tamiya "Coral Blue", het kleurtje op de inlays van de deuren, evenals op het instrumentenpaneel is het mengsel 80% "Aluminium" bij mij dus "Iron" en 20% Blue, het mengsel dat volgens Revell de carosseriekleur had moeten worden.
 
Veel plezier ermee Dany. Gaat goed vooruit precies.
 
hey Dany het is toch zalig en nog knap gedaan en dan 1 van de mooiste [ Vettes ] die er bestaan , ik wil me die ook nog wel eens aanschaffen
Tof gedaan roeien met de spanen die ge hebt he , super
 
Mooie auto en knap bezig.
De kleuren zijn al goed gekozen.
 
Ziet er allessinds al goed uit.Ben benieuwd naar het vervolg.
Marc S.
 
Ondertussen zijn motor en frame samen gebracht :

IMG-0934.jpg


En van de bovenkant gezien :

IMG-0935.jpg


Nu is de bouw in werkelijkheid nog net iets verder, maar die foto's zijn morgen.
Morgen zal ik dan ook al meteen mijn grootste ontgoocheling van deze kit aanhalen0.
 
Mooie Vette en mooie kleurtjes op motor en carrosserie.
 
Zo, we zijn weer een dagje verder, dus is er ook weer stukje werk verricht aan de Corvette.

Bij het bedecallen van het dashboard stootte ik op een vreemd gat :
IMG-0936.jpg

Toen ik het dashboard spoot, dacht ik dat daar nog iets in of door kwam wat echter niet het geval bleek te zijn.
In de instructies wees er gewoon een pijl naartoe om een decal (horloge) over het gat heen kleven, dat leek me echter geen goed idee, dus heb ik het gat eerst gedicht met een laagje contacta.

Dan kwam het samenstellen van de kuip aan de beurt, daar had ik zo mijn twijfels bij vanwege de nogal "vage" vormen van de stukken (daarmee bedoel ik dat de stukken bijna geen nette rechte hoeken hebben aan de randen maar eerder afgerond zijn).
Maar uiteindelijk bleek alles toch redelijk goed mee te vallen wat pasvorm betreft.
IMG-0937.jpg

Bij het plaatsen van de versnellingspook schoot die weg uit het pincet om in een andere dimensie te verdwijnen, dus eventjes een stukje sprue uitgerokken en een rocaille van mijn vrouwtje erop gekleefd om deze te vervangen.

Wordt vervolgd...
 
Hier zit iets mooi aan te komen.
 
Interieur valt goed mee, goede oplossing voor de pook ;)
 
Bedankt mannen, ik hoop dit wagentje spoedig af te kunnen werken, al zullen er veel mooiere exemplaren van deze kit te vinden zijn dan deze. Vooral over de wielen (sorry, ik had vergeten foto's te nemen) ben ik heel erg ontgoocheld. De banden zijn gemaakt in een soort rubber, maar de verbindingen met de "sprue" lijken wel ingezakt met als gevolg dat je zelfs met heel netjes afsnijden en bijschuren voor zover mogelijk met dit zacht rubber, er toch een kuiltje blijft ter hoogte van het aanhechtingspunt. Een tweede punt met de wielen, is dat ze niet perfect rond lijken te zijn.
Maar goed, het is wat het is, en dit modelletje zal gewoon gemaakt worden "as be".
 
De versnellingspook is mooi opgelost.
Marc S.
 
Even een heel kleine update om te laten zien dat dit niet het zoveelste project is die in de vergeethoed zal belanden :winking:
Hoewel ik er de laatste twee dagen weinig tijd heb gehad om aan de Corvette te werken, ziet deze er nu toch al uit als een auto... of misschien eerder als een buggy voor het ogenblik :

IMG-0938.jpg


En ook de "chrome" strips op de body hebben hun kleurtje gekregen (Vallejo Steel) :


Wordt nog steeds vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Strak schilderwerk van de strips .
 
@Michel : Bedankt Michel maar het schilderen van die strips was zowat het gemakkelijkste van heel de kit, doordat de strips tamelijk strak gedefinieerd zijn, zijn ze ook heel eenvoudig af te plakken.

De stap die me het meest angst inboezemde was wat daarna volgde ; namelijk het samenvoegen van body en chassis. Omdat ik het spuitwerk, hoewel rudimentair, toch wel zo net mogelijk wilde doen had ik de twee zijpanelen (pearl white) reeds vooraf ingelijmd terwijl deze volgens de handleiding pas aangebracht worden nadat de body op het chassis is bevestigd.
Het was wat men smalend in het vlaams een "spandertje" noemt, maar ondanks wat krakende geluiden ben ik er toch in geslaagd om de body zonder noemenswaardige problemen op het chassis te plaatsen :



De rest van de bouw zou nu eigenlijk een fluitje van een cent moeten worden... alleen één probleem : ik heb nooit leren fluit spelen :)

Wordt vervolgd....
 
dat is niet nodig met een fluitje van een cent, je moet gewoon blazen :) :)
toch succes met het vervolg, zou zonde zijn moest het nu nog misgaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan