Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 door JordiC [wip]

Je bouwt erg mooi en het ziet er allemaal zeer verzorgt uit man.

... zij het, dat ik zou overwegen om de volgende keer wat (Tamiya) afplaktape te gebruiken om de kleuren van elkaar te scheiden. Nu zie je, vooral op de stoel rechts op de foto, dat je te ver bent gegaan met de gele verf en dat er op het kussen voor ook wat gele verf zit. Nu je niet omschrijft of dit als definitieve versie bedoeld is, kan ik niet dan die opmerking toch even maken. Als je de tape twee keer op plastic of iets anders glads plakt, en er daarna weer afhaalt, heeft hij voldoende 'tack' verloren om je verflaag niet te beschadigen. Als hij toch je verflaag beschadigt, zul je de volgende keer primer moeten gebruiken ;)

Daarnaast zijn beide stoelen, vooral de rechter, nog niet mooi op kleur wat het geel betreft. Daar mogen nog 3 laagjes overheen, zou ik zeggen. Gele verf is toch al erg moeilijk om dekkend te maken, het beste kun je eerst een laagje wit spuiten en daarop de laagjes geel.

Op een schaal 1/72 is een beetje verf verkeerd niet zo erg en goed begrijpbaar, maar op 1/12 zul je later spijt krijgen dat je het niet nauwkeuriger deed. Je wilt het ding toch met trots aan je familie kunnen laten zien e.d., neem ik aan en dan zijn dit makkelijk te voorkomen foutjes.

Wat ik wel erg goed vind, is de bruine leerverf. Die heb je mooi uitgekozen en past prima bij het onderwerp. Bovendien zit ze er goed op.

Qua kleur, zou ik eerst kiezen wat de exterieurkleur is en daarna pas het interieur. Ikzelf vind het wel een mooie combi zo, zou zelf eens kijken wat Ford origineel in de aanbieding heeft en daar mijn inspiratie vandaan halen.
 
bedankt voor de reacties ;)
bij de achterbank moet idd nog enkele laagjes beige erbij, maar toen begon ik te twijfelen :p
 
beetje verder gewerkt..

ik heb nog niet veel decal-ervaring, daarom heb ik ervoor gekozen om met de decals te werken (als oefening), terwijl sommige andere bouwers zouden opteren om de lijnen te verven..

98ytk4.jpg
9uu1qc.jpg
2mfcaxt.jpg

de "sol" was nog niet helemaal droog toen ik de foto's nam :ph34r:

op naar de volgende :D
 
Het is misschien maar een oefening maar het is heel goed gelukt.
De decals hebben mooi de vorm van je stoelen aangenomen. Knap werk!
 
Ziet er strak uit.Ze zijn beter dan de beschilderde versie.
Ik denk dat ik aan de mijne ook maar weer eens verder moet gaan.
 
dashboard
1zz03zt.jpg

achteraf wel gezien dat ik aan de beide ronde luchtroosterkes nog een beetje zwart moet bijwerken en aan de boordcomputer is ook een plekje waar precies een dikke laag verf hangt...
 
vandaag weer wat verder gedaan.
Als ik echt wou (en die paar maanden bouwverlof aan dit project niet had genomen) was deze nog afgeraakt voor de oorspronkelijke einddatum ;)

maar ik heb mezelf een andere einddatum gegeven, nl de ledendag ;)

wat hebben we vandaag gedaan:
dashboard afgewerkt, ondergrond van interieur gekleurd en afgewerkt, middenconsole afgewerkt en geplaatst, achterbank geplaatst en ook nog wat kleur aangebracht in de motorruimte (moet nog verder afgewerkt worden), batterij geplaatst...

Foto's volgen van zodra de motorruimte afgewerkt is ;)
 
Zal ook proberen de shelby af te krijgen voor de ledendag, benieuwd na de foto's jordi.:)
 
steek er dan maar wat tijd in, Bartje ;)
er kruipt echt veel werk en tijd in het interieur ;)
 
nog 4 maanden, ik wissel toch graag, dan mijn schip en dan weer de shelby, komt goed.
 
update time... er is eindelijk wat vooruitgang zichtbaar. Als je zoveel kleine onderdelen en details moet doen, wordt het pas echt goed zichtbaar als alles in elkaar steekt:laugh:

u4xt4.jpg
2z85k7s.jpg
1zoyubn.jpg
21o4fgg.jpg

de foto's zijn nog van tijdens de testfit, ondertussen is de ene zijpaneel al vastgelijmd en heb ik het pedalenset aan het dashboard gelijmd. Volgende keer het dashboard plaatsen en de andere paneel :ph34r:

grtz JordiC
 
Het begint een mooi geheel te worden Jordi, knap interieur/zetelbekleding.

Leuk die groepsbouw van de verschillende bouwers te volgen :)
 
bedankt allemaal ;)


vandaag was het zaterdag en dat is een dag dat ik mij rustig kan (en moet :D) terugtrekken op mijn kamertje omdat mijn ouders dan de living enzo poetsen ;)

2e zijpaneel en dashboard geplaatst
x1zxio.jpg

achterlichten klaar gemaakt
iz5eg9.jpg

luchtfilter
2564m7t.jpg

zonnekleppen
300cyhc.jpg


namiddag ga ik de body spuiten, maar eerst een testfit, want mijn ervaringen met Revell... :ph34r:

6gejis.jpg
2lt56o0.jpg
1zbcoyd.jpg


grtz ;)
 
Ziet er allemaal heel strak uit zeg!
Die decals op de zonnekleppen vind ik persoonlijk een heel leuk detail.
Zo te zien past de body goed over het chassis maar het was inderdaad slim om dit eerst even te testen.
Nu hopen dat na het verven de body nog steeds zal passen. Maar dat zal wel, denk ik.

Groeten,
Cedric
 
Mooi tot zover, prachtig gemaakt.
Ben benieuwd hoe hij er zal uitzien met een kleurtje ;)
 
Prachtig! Ik vind uw interieur zeer geslaagd en een mooie kleurencombo!
Keep up the good work! :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan