Hoofdsponsor

1/24 Red Bull RB8 Marc Webber [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

torro

Well-known member
Registered
Lid geworden
16 jan 2016
Berichten
159
alhoewel ik tot nog toe enkel houten schepen heb gebouwd en nog bouw (zie mijn topic op dit forum over de Titanic), heb ik recent een Revell-kit aangekocht, voornamelijk om te leren werken met een onlangs aangekochte airbrush en als tussendoortje tussen al het houtwerk en gefriemel aan de Titanic

dit wordt het dan :

B5Zirp.jpg

de sprues
FT3WhE.jpg
YPpkri.jpg
ppF8S4.jpg


mooie set met decals (is voor mij ook nieuw, bijna nooit mee gewerkt)
cvUC81.jpg

decals voor de banden - 2 soorten : softtyres of mediumtyres
K0cHnu.jpg

en de duidelijke instrcuties voor de decals, met 3 mogelijke uitvoeringen naar gelang de plaats van de wedstrijd (Monaco, India of Australië)
nNaNEJ.jpg

zo, vanaf 1 februari gaan we ermee aan de slag. Ik reken op jullie hulp voor wat betreft de eerste maal werken met airbrush.

groetjes,
Eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eric geen probleem vraag het maar en heel het forum staat voor u klaar met goeie raad
Marc
 
bedankt Marc, zal nodig zijn.
Heb voor mijn houten modellen tot nog toe altijd gewerkt met ofwel spuitbussen, ofwel penseel.
naar ik begrepen heb kan je met airbrush, waarschijnlijk na zeeeeeeeeeeeeeeeeeer veel oefenen, een prachtresultaat krijgen.

Eric
 
Mooie wagen en tevens een andere grote hobby van mij: F1

Mark Webber geeft zijn auto's altijd een meisjesnaam en deze noemde hij Abbey.

Fred
 
interessant om te volgen. F1 wagens bouwen is iets apart (heb me er ook eens aan gewaagd, een jaren 80 McLaren). Alhoewel geen fan van de Red Bulls hebben ze altijd wel knappe looks gehad. Ooit de chance gehad om op een meter van eentje te staan op Francorchamps, indrukwekkend.

Fred, was dat niet Vettel die bijnamen gaf aan zijn wagens? Kinky Kylie was er één van :D
 
Mooie kit, heel veel succes
 
ben mijn verf aan het verzamelen; in de bouwinstructie staat voor de body een kleur met referentie 34200 RBR metallic blue. Is dit een Revell-referentie ?

Eric
 
Blijkbaar verkoopt Revell ook spuitbussen (eigenlijk nog nooit tegengekomen) en Redbull Racing Blue is daar eentje van, die heeft de nummer 34200
 
mij leek het al dat de sprues in een vrij juiste kleur gegoten zijn, dus mss kan je je daarop baseren als je een ander merk van verf gaat kopen? Knip een hoekje van het gietraam af, wat je anders toch weggooit en ga daarmee naar je modelbouwwinkel. Denk wel dat er bij de Revell Aqua Color ongeveer de juiste zit
 
deze gaat eventjes in de frigo en wordt vervangen door een motorjacht (zie nieuwe post)
de bedoeling om mee te doen met de groepsbouw was om te oefenen met airbrush, maar het overgrote deel van de wagen was met een kleur die enkel in spuitbussen verkrijgbaar is (Red Bull Blue), dus bye-bye airbrush.

zal deze Red Bull wel eens afwerken als tussendoortje.

@ Beyond, dit topic mag dus verplaatst worden naar een ander forum.

Eric
 
Beste Eric wel ik vind het spijtig maar ja als je je er niet zo goed bij voelt dan is het toch beter om iets te bouwen dat je beter past
Formule's zijn nu ook mijn ding niet ik zou het wel zeer graag doen maar ze passen niet in mijn collectie
Vroeger heb ik de Tyrrel en de zwarte John Players eens gemaakt toen maakte ik bijna alles wat maar wielen had nu doe ik alleen VW en wagens die ik echt mooi vind
Marc
 
Beste Eric wel ik vind het spijtig maar ja als je je er niet zo goed bij voelt dan is het toch beter om iets te bouwen dat je beter past
Formule's zijn nu ook mijn ding niet ik zou het wel zeer graag doen maar ze passen niet in mijn collectie
Vroeger heb ik de Tyrrel en de zwarte John Players eens gemaakt toen maakte ik bijna alles wat maar wielen had nu doe ik alleen VW en wagens die ik echt mooi vind
Marc

hey Marc,
ik ga hem wel nog bouwen, alleen niet voor de groepsbouw

Eric
 
Oh tof zoiets volg ik met plezier en ge weet het he als je met vragen zit vuur ze gewoon af
Grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan