Hoofdsponsor

1/35 Rebuild: Zündapp KS750 [wip]

Heel netjes het werk welk je hier verzet Erwin !
 
Knap gedaan, je toevoegingen maken hier een prachtmodel van.
 
Ik heb nog geen tijd gehad om dit topic te beginnen lezen en het model is reeds afgewerkt :O

Prachtig gedaan Erwin Applaus Applaus
Het doet mij altijd deugd om te zien dat een oud, "versleten" model terug in ere wordt hersteld.

Deze zal prachtig staan op je truck...
 
Heel mooi gedaan, schitterend werk
 
Mooi opgeknapt Erwin.
 
Dank voor de lof en de steun.

De Zündapp KS750 is wat mij betreft afgewerkt.
Hij heeft nog WL nummerplaten gekregen, wat verf verkleuring en een dark wash waar nodig.

attachment.jpg

Hij ziet er wat versleten uit maar dat is ook de bedoeling.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hij heeft dan ook zijn plaatsje gevonden als onderdeel van de lading van de Ford.

attachment.jpg

De lading zelf is nog niet afgewerkt. De houten kisten zijn ok maar de vaten moeten nog bijgewerkt worden. Bache, slaapzak en persoonlijke spullen, jerrycan en enkele metalen kisten moeten nog aangepast. Verder komen er ook 2 geweren op waarvan er één aan het stuur van de Zündapp zal hangen.

Nu gaan we verder met de PaK waarvan het me eindelijk gelukt is om de muzzle goed te plamuren zonder naad.
 
Hieraan erken je een ervaren modelbouwer, de aandacht voor detail in de details. Knap gedaan 8)
 
Prachtig 2de leven heb je deze Zündapp gegeven Erwin , top !
 
Goed zo, Erwin. Dat je die uitlaatstukken toegevoegd hebt, is al mooi. Wat er ook nog ontbreekt, zijn de spatbordsteunen vooraan. Of heb je een voorbeeld waarbij die ontbreken?
 
Steven, je hebt gelijk, die heb ik over het hoofd gezien.
Ben deze morgen al direkt in mijn docu gaan kijken alsook naar het bouwplan en gezien dat Tamiya deze steunen niet voorzien heeft in zijn kit. Maar ze waren er wel degelijk en ze zullen dus ook aangebracht worden want nu ik dit weet zou ik het niet kunnen aanzien alleen al door te weten dat ik iets gemist heb.
Bedankt voor het volgen en meedenken.

Ook bedankt aan Ron trouwens met die opmerking over dat afdekplaatje dat er ondertussen op zit.

Deze avond trachten om beide voorspatbordsteunen (extra woordwaarde) te bevestigen.
 
Hey,
Dat ziet er wel al goed uit man, mooie rebuild zou ik zo zeggen.....:)
Zo te zien gaat die lading in de Ford er goed uit zien.....;)
 
Voilà se, de verstevigingen zijn aangebracht en geschilderd.
Was mij opgevallen dat de bovenste (voorste) in feite plat zijn terwijl de onderste rond zijn en dus in het ene geval gebruik gemaakt van metaaldraad en in het ander geval van een restje PE.

attachment.jpg

Ziet er veel beter uit.
Hij mag terug de camion op.
 
Ik wil nu niet vervelend doen, maar door op die voorspatbord verstevigingen te wijzen viel mij op dat er nog één ontbreekt aan het achterspatbord :8

attachment.jpg
For reference purpose only; bron: zie filmpje

en in dit filmpje krijg je een mooie walkaround, met waarschijnlijk een mooie uitleg er bij, maar mijn Russisch is niet zo goed :nowink:
 
Omwille van die zaken heb ik dus mijn versie met Eduard PE getoond, er zijn zelfs verstevigingen die op die foto nog niet op staan tussen het eerste en het tweede zadel. Die komen wel niet altijd voor.
 
Ik vind dit een superprestatie die jij hier neerzet Erwin, mooie recovery van een oud model en prachtig achteraan in de bak van je Ford.
 
@ Beyond: Bedankt voor de opmerking Xavier.
Kon me eerst voor de kop stoten dat ik dat ook zou gemist hebben en ben dus nog maar eens in mijn docu gedoken. Tevens heb ik dat Russische filmpje ook eens te goei bekeken.
Resultaat: blijkbaar bestonden er verschillende versies van deze motor. Deze die ik restaureer (Tamiya) heeft een korte uitlaat en een dubbele steun/poot/pikkel onder het voertuig. Dat model vind ik terug in mijn klein Duits boekje met blauwe kaft van Dörfler;
In het andere boek van Waffen-Arsenal staat echter een foto van een Zündapp met lange uitlaat en deze heeft die versteviging achteraan zoals je gemeld hebt. Echter ..... dit is geen versteviging van het spatbord maar een poot/pikkel die je onder je motor trekt als steun.

Wat nu het Russische filmpje betreft zie ik daar nog een andere versie want die heeft zwart metalen beschermkappen over de cilinderkoppen. Mijn Russisch is waarschijnlijk even slecht als het jouwe maar het zou toch blijkbaar ook om een originele, zij het gerestaureerde, motor gaan. In mijn boeken vind ik echter geen foto's van Zündapp KS750 met die zwarte kappen op de cilinders.

In de Rus verkeerd, is het toch een kopie? Schiet mijn docu te kort? Who knows?

In ieder geval zal ik die steun niet aanbrengen op mijn model, volgens mijn foto's was die niet aanwezig.
Maar je hebt mij wel doen inzien dat ik toch iets vergeten was nl. de handgreep aan het achterste zadel en dat ga ik vandaag nog verhelpen.

Bedankt om te volgen en mee te denken!

@ Steven: Had dit een nieuwe kit geweest dan zou ik die PE waarschijnlijk ook gekocht hebben maar als ik daarmee moet beginnen voor het leger moto's dat hier nog ligt ben ik een klein maandloon kwijt vrees ik.

@ GUnit: Bedankt Guy, we doen ons best hé.
 
.... Tevens heb ik dat Russische filmpje ook eens te goei bekeken.
Resultaat: blijkbaar bestonden er verschillende versies van deze motor. Deze die ik restaureer (Tamiya) heeft een korte uitlaat en een dubbele steun/poot/pikkel onder het voertuig. Dat model vind ik terug in mijn klein Duits boekje met blauwe kaft van Dörfler;
In het andere boek van Waffen-Arsenal staat echter een foto van een Zündapp met lange uitlaat en deze heeft die versteviging achteraan zoals je gemeld hebt. Echter ..... dit is geen versteviging van het spatbord maar een poot/pikkel die je onder je motor trekt als steun.

Wat nu het Russische filmpje betreft zie ik daar nog een andere versie want die heeft zwart metalen beschermkappen over de cilinderkoppen. Mijn Russisch is waarschijnlijk even slecht als het jouwe maar het zou toch blijkbaar ook om een originele, zij het gerestaureerde, motor gaan. In mijn boeken vind ik echter geen foto's van Zündapp KS750 met die zwarte kappen op de cilinders.
.........
Bedankt om te volgen en mee te denken!

Graag gedaan, zo heb ik nu ook iets bijgeleerd si :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan