Hoofdsponsor

1/72 Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm, hier is iets vreemd aan de gang... Waar zijn mijn foto's ineens naartoe????
 
Ik zie ze staan hoor.
Ziet er super uit voor deze schaal.
 
Tracks zien er inderdaad goed uit. Voor zo een kleine schaal chapeau
 
NIIIIIIce,

terug een 'kleintje' onder de grote, prachtig. ;)
 
@ Silenoz: met wat gevloek en wat secondelijm komt dat wel in orde. Het belangrijkste is dat ze erop zitten hé... Hier en daar moet ik wel nog wat 'retouchkes' uitvoeren omdat er hier en daar wat lijmspoortjes zichtbaar zijn. Ik vind dit toch nog altijd beter dan eerst de loopwielen + tracks erop lijmen en dan pas te schilderen en verweren. Dan zit je meestal toch te knoeien met je penseel om in de meest onmogelijke hoekjes verf aan te brengen.

@ de rest: thx voor de comments!
 
@ Gunit: hier is inderdaad iets vreemds aan de hand... Op de pc van mijn werk staan de foto's er niet op. Maar als ik thuis op mijn pc kijk dan staan de foto's er wel op. Strange!

Hoe zit het bij de rest? Ziet iedereen de foto's???

Misschien weet hier iemand van de moderators hoe je dit oplost??? Want voor mij is dit een raadsel hoe dit kan...
 
geen probleem met de foto's maar heb wel al willen merken dat als je een verslag bekijkt en je aanmeld om te reageren dat je dan de foto's enkel ziet wanneer je je scherm refreshed.
 
@ Silenoz: thx man! Is inderdaad zo dat als je "refreshed" dat de foto's weer te voorschijn komen.

@ G-unit: Refreshen die handel! Dan zouden de foto's terug zichtbaar moeten zijn
 
tijd om nog eens wat foto's van de werkzaamheden te plaatsen:

De panzer werd ondertussen voorzien van wat bagage:

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ga op reis en ik neem mee: een 88 mm munitiekist, reservewiel, tentzeil (opgerold), een buitgemaakte koffer, metalen profiel, touw

Het grondwerkje begint ook stillaan vorm te krijgen:
In feite is het heel éénvoudig tot stand gekomen. Wat gips mengen met fijn zand en wat gezeefde kattenbakvulling. Wat water toevoegen. Het papje mooi uitsmeren en eventueel wat niveauverschil in steken, daarna wat steentjes voorzichtig erin duwen. Fijn zand over het geheel strooien en wanneer het goedje begint te drogen, voorzichtig je model erin duwen om de sporen van de tracks wat zichtbaar te maken.
Wanneer alles goed droog is, met een zwarte primer uit de spuitbus. Daarna heb ik met verschillende zand-aarde - tinten geairbrusht.
Nu volgt nog het schilderen van de stenen + washes + drybrushen.

!!! Work in progress !!!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Om nog eens een idee te geven van grootte...

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Word echt mooi dit ukkie en een leuk start van het ondergrondje alleen jammer dat de foto`s iets onscherp zijn geworden, ze staan zeker hier in het album?
 
Mad Ice, dit is echt een lust om naar te kijken. Vind de uitleg ivm het grondwerk ook heel leerrijk.
 
Mooi werk. Zo een grondwerkje maken wil ik ook wel eens proberen.
 
Mooie update en uiteraard een zeer mooi ondergrondje komen er nog figuurtjes bij ....
 
@ Danny: ze zijn redelijk dun gezaaid, de figuren op schaal 1/72... En zeker Duitse Afrika-korps figuren... Je vindt hier en daar op het net wel wat terug, maar meestal is de kwaliteit ondermaats...

@ De rest: thx voor de comments!
 
Hey Mad Ice,

Zeer geslaagde ondergrond, de panzer komt zeer goed uit, wordt een "skoontje" :) :)
Kleine vraag, zet je nog wat grassprieten her en der of wordt het een kale plek??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan