Hoofdsponsor

1/12 Porsche RSR 934 Jagermeister

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
weet het nog niet maar tot nu toe o o t box
BOUWBUDGET
tot nu toe niks verf zit erbij
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
dank u mannen
Nu zit ik met een dilemma , Tamiya heeft zo zijn best gedaan om sommige onderdelen mooi in de matte chroom te zetten maar op foto's van de echte Porsche motor is dat allemaal verkleurde aluminium in verschillende tinten
Nu heb ik op you tube een filmpje gevonden waar die persoon het ook ontchroomde en ook in alu verf spoot wat op zich wel beter uitzag , maar veel mensen die mij kennen ben ik een bling bling man , maar ik denk dat ik het toch ook ga volgen
Hopelijk komt er morgen een boek binnen over de RSR Porsche
Een link naar het bewuste filmpje zou natuurlijk wel handig zijn, Marc, maar als "oud"-VW werktuigkundige zal jij het wellicht beter weten te passen wat kleurschakeringen betreft denk ik. Wat die matte chroom affabriek betreft, denk ik dat hun opties ook eerder beperkt zijn, en dat dit een restant is uit vervlogen modelbouwtijden die wellicht over enkele jaren zullen verdwijnen.
 
Ja da moet zijn want de originele kits zijn van 1976 en de chroom is al weg hoor , een badje wc ontstopper en binnen de twee minuten is er alles af ( goed spul)
 
Ja da moet zijn want de originele kits zijn van 1976 en de chroom is al weg hoor , een badje wc ontstopper en binnen de twee minuten is er alles af ( goed spul)
Ik heb voor dit soort dingen altijd een bak remvloeistof staan.
 
Ik gebruik hiervoor gewoon ovenreiniger iets minder giftig en lukt ook perfect.

Een optie voor je motor kleur: vallejo metal paints en dan een wash erover.
 
@dancooper Chloor wat je onder andere in je wc pot doed om goed schoon te maken.

Bij de Wibra kan je Glorix kopen is een zelfde product alleen wat duurder dan een minder merknaam 🙂
 
Ik volg Guy in deze. Ik gebruik eveneens ovenreiniger en bij voorkeur de groene (eco) variant. Ondanks de aanduiding "biologisch afbreekbaar" zal dit goedje ook wel een beetje schadelijk zijn maar ik denk toch iets minder gevaarlijk dan remvloeistof of andere agressieve producten zoals chloor en wc ontstopper en dergelijke.
 
Ik wil jullie wel even antwoorden , ik begrijp jullie verklaring volledig , maar in mijn geval vervuil ik niks want dat product zit in een ijskreem doos met deksel en dat gaat eeuwig mee ( bij manier van spreken he ) er komt niks in de afvoer of in de grond want als ik dat niet meer nodig heb gaat het naar gevaarlijke stoffen in het containerpark
Bij jullie zit er nog schadelijk drijfgas in en wat doen jullie met de overschot in dat plastic zakje ? Geen verwijt of verdediging hoor maar ik ben milieubewust op mijn manier , en ik moet dat maar 1x kopen voor al mijn behoeften van ontchromen
Niet kwaad bedoeld hoor
 
Mijn chloor zit ook in een afsluitbaar potje en kan ook jaren mee.
 
Het gaat hier niet enkel over het milieu hé. We werken met deze producten en worden dus blootgesteld aan dampen die we inademen en vloeistoffen die we hanteren. Remvloeistof is zonder meer giftig. Ik zal niet zeggen dat ovenreiniger onschadelijk is maar de groene variant zal op alle vlakken toch iets minder belastend zijn dan andere (meer agressieve) producten.
In die zin neem ik ook de nodige maatregelen bij het verven aangezien ik nagenoeg uitsluitend enamel verven gebruik (met verdunners zoals White Spirit). Jaarlijks koop ik een nieuw verfmasker en zorg ik dat de filterdoek in mijn verfcabine regelmatig wordt vervangen. Tevens gebruik ik handschoenen waarvan ik zeker ben dat deze enkele verfsessies (en kuisbeurten) kunnen doorstaan zonder dat zij stuk gaan. Ik vind het belangrijk dat wij ook oog hebben voor de risico's bij het gebruik van bepaalde producten tijdens het uitoefenen van onze hobby.
 
Ik schaam me om dit te zeggen ( schrijven ) ik heb nog nooit een masker op gezet ( de laatste jaren ( 2 ) wel omdat ik die chroom verf niet vertrouw , ik heb zelfs 1/1 auto's gespoten in mijn garage thuis en heb jaren in een Ford garage gewerkt waar ik de occasies oplapte en ook moest spuiten
Dan zal ik heeeeel veeeel geluk gehad hebben zeker
Handschoenen verdraag ik gewoon niet ik heb ze wel maar dragen neen , ik ben zo ene van die tegendraadse mensen ik moet kunnen voelen met mijn handen anders gaat het niet
Sorry hoor , ben nu bijna 73 en ben kern gezond behalve diabetisch
 
Het is niet om me eruit te praten of goed te praten , ik verwijt niemand iets hoor wat jullie doen is zeker niet verkeerd hoor maar ik kan het niet sorry
 
Geen verwijt hoor Marc. Ik denk dat we allemaal wel weten dat het gebruik van bepaalde producten soms risico’s inhoudt. Iedereen gaat hier op zijn eigen manier mee om. Ik wou gewoon even de aandacht vestigen op enkele minpuntjes in het gebruik van bepaalde producten.
 
Dank u , ik begrijp het wel en kijk wel uit met wat ik doe hoor
Bedankt in ieder geval
 
Hallo , ik weet het , het is een tijdje geleden dat ik nog eens iets gepost maar ik heb nu veel meer werk thuis voor de verzorging van mijn vrouw en de kliniek bezoeken , en toch heb ik rustig wat kunnen doen en dat laat ik met alle plezier aan jullie zien
Om te beginnen de " Pedal Box " zo noemen ze dat in de racerij , met andere woorden de pedalen dat is hier al een mooie bouw en de pedalenwerkenecht he , maar of ik er later nog kan aankomenis een groot vraagteken hoor
The Pedal Box

photo 598482



photo 598484



Daarna moest ik aan het stuurhuis beginnen ook dit is gemaakt zoals 1/1 en werkt ook echt als men aan het stuur draait

photo 598487



Het stuurhuis geplaatst met rubberen stuurbalgen


photo 598488



photo 598489



Het volgende dat ik moest bouwen waren de remschijven met remklauw , spijtig ben ik vergeten foto's van te nemen omdat het zoveel onderdeeltjes inzitten , maar dit zijnde voorste remschijven en kan de achterste nog in beeld brengen
Hier de remklauw , schijf en de wiel naaf

photo 598485



photo 598486


Dit voor nu even , ik moet weer even weg en kom straks weer terug met nieuws
 
Al mooi werk verricht alleen jammer dat je de gaten in de remschijf niet even heb open geboord. Een zwart washje zal ook kunnen scheel weer veel boorwerk.
 
Tamiya schept er toch vaak genoegen in om beweging aan modellen mee te geven; bewegende pedalen dat had ik trouwens nog niet gezien.

Ik ben het met Ron eens, het is best leuk om die gaatjes uit te boren (maar je zult een klein boortje nodig hebben), een wash is nu ook nog te proberen zoals hij zegt. Maar goed, het zal uiteindelijk niemand storen als het eenmaal zit. Goed bezig Marc.
 
Mooie vorderingen Coachke.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan