Hoofdsponsor

1/24 Porsche carrera rs 3.0 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

nicob12

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 mrt 2012
Berichten
484
hey


ik ben gestart aan het bouwen van de porsche carrera rs 3.0
dit is hem


porchecarrerars30.jpg

dit is het voorbeeld dat ik ga proberen te volgen, vind deze wel een mooi kleur hebben.


1973-Porsche-911-Carrera-RS-2_7-Lightweight1.jpg

ben in ieder geval al gestart met alles in een laagje primer te steken

013-1.jpg

014-1.jpg


dus zo ver zijn we al :wub: en nu gaan werken en hopen dat we op tijd thuis zijn om aan de motor te beginnen :D
 
Veel succes met deze porsche.
 
veel succes met deze.Heb al gelezen dat deze kit een ramp is,qua pasvorm
 
oei dat voorspeld niks goed heb dit met mijn laaste model ook voor gehad heb hem na 2uur foeteren van frustratie tegen de muur geplakt :worried:
ik hoop dat ik deze keer wat meer geluk heb in ieder geval ik heb de laaste week niet zo veel tijd gehad om te knutselen maar ik heb wel mijn body al gespoten juist nog een vernis laagje en hij is klaar kwa kleur :)

hier zijn pics ;)

23.jpg

22.jpg

21.jpg


onder kant is ook al gedaan maar moet wel nog een laagje krijgen

24.jpg

hopelijk volgende week een nieuwe update
 
hier zijn we dan met een update wat later dan gepland maar sommige dingen gaan nu éénmaal voor he :unsure:

deze kit moet ik zeggen in alle eerlijkheid is niet de plezanste die er is elk onderdeel moet bijgewerkt worden en er is bijna geen enkel stuk dat netjes in elkaar past zonder het te moeten aanpassen,maar het zijzo dus we proberen er het beste van te maken


in ieder geval hier is een foto van de motor

w0.jpg

de stoeltjes geverfd moet wel zeggen dat dit de eerste keer is da ik zo fijn schilder werk doe ik ben er niet echt ontevreden van maar ik denk dat het wel nog beter kan dus tips zijn zeker welkom

w1.jpg

nog een paar onderdelen die klaar zijn

w2.jpg

alle onderdelen gelijmd dus zo gaat het interieur er uitzien

w3.jpg

w4.jpg

en dan de wielen als laaste hier moet wel nog hier en daar wat verf bij gewerkt worden en wat lijm resten verwijderd worden
w5.jpg

ik ga mijn bedje op zoeken en dan naar de volgende update:D
 
Hoi man ;) ik merk op dat je het interieur met de kwast deed? of zie ik dat verkeerd? Wel een felle kleur dat je hiervoor gebruikt wat zeker niet misstaat bij dit type van Porsche.Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik net exact dezelfde type aankocht ook deze dus van revell.Uiteraard zal mijn versie verschillen bij die van jou want ik ga er een kleinigheidje aan veranderen;)Mensen die me hier reeds al bezig zagen net als jij trouwens weten wat ik bedoel met veranderen lollollol. :)
Ik volg deze in stilte en vind je werk mooi en netjes gedaan,dus doe zo verder alvast.
 
hey doomwad

het interieur is inderdaaad met de kwast gedaan de buiten kant is al volledig met met een spuitbusje gedaan ben van plan om dit ook met het interieur te beginnen doen maar ik probeer stap voor stap te gaan en bij te leren want ik zou niet goed weten hoe ik die riemen aan de stoelen bevoorbeeld zou moeten doen als ik de hele stoel al in een kleur heb gezet dit gaat toch altijd een verschil geven als ik deze terug over verf nie ??
 
Inderdaad een flashy interieur.
Buitenkant ziet er zo op het eerste zicht strak uit.
Netjes gedaan.
 
Ja dat klopt nicob12 dat geeft altijd een verschil,heb je al es gedacht deze te vervangen door aftermarket materiaal?? of gewoon maken uit wat men rond de hals van wijnflessen doet(lood).Dat is erg dun en laat zich makkelijk vormen.Uiteraard gelet dat als je een wijndrinker zou zijn of iemand kent die wijn drinkt.
Maar ik hoef je hier niet te zeggen wat je moet gaan doen,het is jouw wagen en jij bouwt deze he.Sta me toe je wat bij te staan door je volgende links te geven.

safetybelts

seatbelts bij domino
 
Om eerlijk te zijn wist ik zelfs niet dat dit bestond:unsure:, ben dan ook nog niet zo lang bezig met modelbouw. In ieder geval ik ben blij met de commentaar dat je me geeft domwad hoe zou ik anders iets kunnen bijleren als niemand me iets zegt zoals deze seatbelts.
Das toch ook een beetje de bedoeling van het bestaan van dit forum nie? ^^

ik hoop nog veel van deze commentaren te krijgen zodat ik binnen een paar jaar dingen kan afwerken zoals jullie je auto's kunnen afwerken.

links bij favorieten geplaats btw:)
 
hoe zou ik anders iets kunnen bijleren als niemand me iets zegt zoals deze seatbelts.
Das toch ook een beetje de bedoeling van het bestaan van dit forum nie? ^^

Nou dat wel goed hier hoor wat hulp betreft,Het is soms een kwestie van wat geduld te hebben lolzzzz hahahaa.In ieder geval ben je op goede weg hoor.
 
hehe geduld denk dat op sommige momenten ik daar nog het meest zal moeten in bijleren :worried::8
 
wel hier zijn we dan de porsche staat klaar, om eerlijk te zijn ben ik er niet echt super content van :worried:, maar langs de andere kant als ik er aan begon had ik nooit gedacht dat ik hem kon afwerken er was niks da mooi was afgewerkt en ook niks dat op een deftige manier in elkaar paste ,dus het voordeel is dat ik heel wat bijgeleerd heb in verband met aanpassings werken, ook mijn body vindt ik wel goed gespoten dus das wel een possitief ding.:wub:
bij de laatste fase van de afwerking bleken de ramen en ook de bumpers totaal niet te passen maar heb deze ongeveer goed gekeregen ook de wielen was een ramp deze bleven maar uit elkaar vallen maar uiteindelijk is het gelukt om alles bijeen te houden maar daardoor zit ik wel hier en daar met lijm resten maar goed het voornaamste is dit ik van dit model wel het één en ander heb kunnen leren en dit zal me weer veel bijbrengen bij de volgende projecten :8

hier zijn de foto's

107.jpg

109.jpg

110.jpg

en het interieur

111.jpg

112.jpg

één van de volgende dingen die in gaan aan passen is het interieur ook te spuiten ik denk dat dit ook er ook wel gaat voor zorgen dat mijn model er strakker gaat uit zijn
 
hey nicob12. dit ziet er toch netjes uit hoor..... zelf vind ik het spuiten van grote oppervlakken altijd beter daar je inderdaad een netter resultaat zult bekomen..... niet tegenstaande dat dit er knap uitziet..... als je mij een paar foto's doorstuurt via PB dan plaats ik deze voor jou in de afgewerkte gallerij.

Groeten Jonas
 
zal ik morgen proberen doen jonas heb vandaag niet zoveel tijd heb juist even snel het forum bekeken en dan weer weg :)
 
Mooi gebouwd en afgewerkt nicob12,mijn complimenten ;)
 
Ziet er mooi uit. Nu nog een paar laagjes vernis, goed laten drogen, polijsten en dan blinkt hij als een biljartbal.
 
bedankt doomwad :) is super plezant om te horen

pascal: dat polijsten zal toch voor de volgende zijn denk dat anders mijn decals wel eens naar de maan gaan zijn :8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan