Hoofdsponsor

1/24 Porsche 956 Rothmans. (Protar) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
5.724
Sommige gaan denken "weer een nieuw project?"
Idd weer een nieuw project.:D
Deze keer een soort wagen die ik nog niet gemaakt heb, maar wel een paar van liggen heb.
Hopelijk lukt het om hier een mooie van te maken.
Maar dat zullen we wel zien als we vorderen met de bouw.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Beste Jelle zeg man wanneer ga jij dat allemaal bouwen , ge gaat er nogal van door , als je wil kom ik helpen hoor ;) ;)
Tof spul wat je hier boven haalt ik heb ook nog zoiets liggen maar el veel veel ouder nog van Heller ooit eens aan begonnen en ik zag het toen niet meer zitten daarom terug in de doos , ik denk dat die gemakkelijk 30 jaar oud is die doos
Tof hoor
Marc
 
Bedankt Marc.
Als ik alles wil bouwen dat ik heb dan moet ik ofwel
meer gaan bouwen, of heel oud worden.:8
 
Machtige machine. Heb die ook ooit nog gebouwd. In ieder geval een legendarische machine. Onze landgenoot Jacky Ickx heeft nog met de 956 gereden in Le Mans en gewonnen.
 
Even een vraagje: zo'n project is altijd super afgewerkt met mooi strak spuitwerk maar raak je dat nooit beu om zo'n op zichzelf staande modellen te bouwen? Ik bedoel, modellen nabouwen is pure kunst op zich maar er zit geen fantasie in. Er zit als het ware niks van jezelf in zou ik bijna durven zeggen.

Begrijp dit niet verkeerd hé, het is niet kwetsend of afbrekend dat ik dit schrijf. Ik vraag me dat gewoon af omdat het mij nooit lukt zo'n project, er moet als het ware fantasie in zitten anders heb ik een vreemd gevoel. Bijna alsof mijn ziel er dan niet in zit. Zoals altijd ben ik nieuwsgierig naar het denken en handelen van mensen en dat probeer ik dan te doorgronden om het beter te begrijpen.
 
Bedankt heren.

Machtige machine. Heb die ook ooit nog gebouwd. In ieder geval een legendarische machine. Onze landgenoot Jacky Ickx heeft nog met de 956 gereden in Le Mans en gewonnen.

Deze zal ook de decals krijgen van Jacky Ickx.

Even een vraagje: zo'n project is altijd super afgewerkt met mooi strak spuitwerk maar raak je dat nooit beu om zo'n op zichzelf staande modellen te bouwen? Ik bedoel, modellen nabouwen is pure kunst op zich maar er zit geen fantasie in. Er zit als het ware niks van jezelf in zou ik bijna durven zeggen.

Begrijp dit niet verkeerd hé, het is niet kwetsend of afbrekend dat ik dit schrijf. Ik vraag me dat gewoon af omdat het mij nooit lukt zo'n project, er moet als het ware fantasie in zitten anders heb ik een vreemd gevoel. Bijna alsof mijn ziel er dan niet in zit. Zoals altijd ben ik nieuwsgierig naar het denken en handelen van mensen en dat probeer ik dan te doorgronden om het beter te begrijpen.

Hier zeg je niets verkeerd mee, ieder bouwt wat hij graag wilt.
Bij mij ontbreekt het namelijk aan fantasie.
Daardoor bouw ik het model zoals het is.
Soms hier en daar een kleine aanpassing of een extra detail.
Ik probeer altijd een resultaat neer te zetten waar ik zelf blij mee ben.
Ook al zit er soms een foutje in.
Dit geeft voor mij voldoening.
 
Prachtige wagen, veel plezier met deze :)

Ach ja, veranderen van spijs , doet eten ;)
 
Leuk om te zien hoe jij zo een beetje alle takken van modelbouw doet.
Met deze heb je zeker mijn interesse want het is een prachtwagen natuurlijk.

Have fun!
 
Mooi model van een prachtig vormgegeven bolide, ik haak weer aan.
 
Vandaag deze aan hoge snelheid zien passeren. Uit de doos en er direct weer in :laugh: ;)
Maar ik ben wel benieuwd naar het vervolg van de bouw ... :8
 
Hij heeft vandaag dan ook wel hard gewerkt aan zijn Arado-project :p
 
Een van men favoriete wagens ooit, kheb deze ook nog in de stapel steken, sinds kort ook op 1/12 :)
Veel succes ik volg als ik kan .
 
Vandaag de tijd gevonden om er een beetje aan te werken.
Is de eerste keer dat ik een protar kit maak en valt me een beetje tegen.
Er is heel veel opkuis werk aan en de pasvorm kan ook een stuk beter.
Heb me al bezig gehouden met het schuren van de deuren en de deuropeningen.
Er zal nog moeten geschuurd worden want ze passen nog niet.

attachment.jpg

Het dashboard heb ik al vast gelijmd met het instrumentenpaneel.
En heb ik de gaten opgevuld met lijm en een stuk sprue.
Omdat dit toch wel goed in het zicht zit als de wagen in elkaar zit.

attachment.jpg
 
Zijn open deuren geen optie?
Zou iets schelen in schuurwerk...
 
Een pracht model,en inderdaad bij protar heb je wel eens meer probleemjes met de pasvorm,gelukkig zijn we handig genoeg om dit allemaal aan te passen he Camaro.
Ik moet zeggen dat ik Beyond hierin bijtreed...open deuren?? ;) Toch een goede optie. Je hebt hier een erg mooi model en ik ben er zeker van dat dit project tot een goed eind komt jou kennende.
 
Bij 1 deur zou dit kunnen.
Maar bij de andere komen de scharnierpunten niet overeen als de deur open staat.
En de deuren moeten dicht kunnen voor het afplakwerk om de lijnen te spuiten.
En om de decals te plaatsen.
 
Spijtig van de pasvorm. Komt wel in orde ;)
 
Bedankt heren.
Toch een beetje tijd gevonden om verder te doen.
Na veel schuren en passen, past de eerste deur.
De middelste steunen van de achtervleugel al op zijn plaats gelijmd.
Hier waren openingen voorzien om ze te monteren.
Die heb ik doorgeboord zodat ik ze zo netjes kon lijmen terwijl de achtervleugel in dryfit op de body stond.
De bovenkant word nog geplamuurd en bij geschuurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En een dryfit van de cockpit en het geheel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is veel werk aan dit model om alles netjes te maken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan