Hoofdsponsor

1/24 Porsche 934 ( baby ) van Tamiya 2024-03-16

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen , veiligheidsgordeltjes
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
alleen op de belangrijke punten

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
De bouw van een race Porsche 934 , baby genoemd
 
Beste vrienden en collega's er is hier bij ons thuis heel wat smerig water naar de zee gelopen ,u allen wel bekend met onze problemen
Nu begint de zon terug een beetje in het water te schijnen en de bouw kriebels steken weer de kop op samen met de lente gevoelens
Nu zou ik dolgraag eens een grote schaal bouwen en ben dan op zoek gegaan naar een Porsche schaal 1/12 maar van bovenuit gunde ze me het echt niet
ik vond een mooie Porsche 935 en mailde de verkoper met de vraag of hij iets in de prijs wilde doen en hij antwoorde heb een bod van 80€ gehad Toen ik hem vroeg of ik hem voor dat bedrag mocht overnemen antwoorde hij botweg " bieden'"
Waarop ik stuurde dat mijn budget niet hoger kon hoorde ik twee niks en dan plots mailde hij " het is in orde je mag hem hebben voor die prijs "
Dan heb ik zijn gegevens gevraagd daarna niks meer gehoord
Opnieuw zoeken op allerlei tweedehandssites en weer eentje gevonden ietsje duurder , ook weer overeen gekomen maar deze keer was het in Nederland en ik moest betalen via SEPA maar ik kon niet verder geraken dan mijn naam , naar de bank gebeld maar ook zij konden niks doen omdat ik weer geen gegevens kreeg en nu eergisteren 20 maart vind ik er toch weer ene een iets andere Porsche 934 , direct contact gemaakt ook weer gepingeld voor de prijs en heb er toch 10€ afgekregen maar ! Ik moet hem zelf halen en dat is nabij Luik
Dus seffens even naar Luik vlammen oef eindelijk kan ik mijn droom waarmaken
Nu om even verder te gaan zaterdag 16 maart met ons Lilianeke naar de beurs geweest ( de eerste keer in een jaar ) in Hoboken , en daar heb ik toevallig de 934 Porsche staan in een deftige aanbieding maar op schaal 1/24
Ik was die dag zo teleurgesteld in die grote Porsche dat ik die dan gekocht heb , tijdens onze mini ledendag stelde onze vriend Roy om hem te kopen en hem in mei mee te brengen en ook hij kon geen contact meer krijgen
Dat was het zo wat
Dus zaterdag kon ik me niet meer inhouden , en ben eens thuisgekomen mijn vrouw verzorgt en dan vliegensvlug naar mijn hobbykamer getrokken om te beginnen
Zondag stond de witte lak er al op en dan alle dagen wat gedaan
Ok genoeg gezeverd en nu de bouw he

De boxart
 

Bijlagen

  • IMG_9203.JPG
    IMG_9203.JPG
    410,3 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9204.JPG
    IMG_9204.JPG
    435,3 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9205.JPG
    IMG_9205.JPG
    525,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9206.JPG
    IMG_9206.JPG
    296,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9207.JPG
    IMG_9207.JPG
    474,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9208.JPG
    IMG_9208.JPG
    616,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9209.JPG
    IMG_9209.JPG
    459,6 KB · Weergaven: 5
De volgende beelden zijn het vervolg van de bouw tot nu
 

Bijlagen

  • IMG_9215.JPG
    IMG_9215.JPG
    436,1 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9216.JPG
    IMG_9216.JPG
    157,8 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9217.JPG
    IMG_9217.JPG
    148,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9218.JPG
    IMG_9218.JPG
    193,4 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9219.JPG
    IMG_9219.JPG
    133,2 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9221.JPG
    IMG_9221.JPG
    191,2 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9222.JPG
    IMG_9222.JPG
    289 KB · Weergaven: 5
  • IMG_9223.JPG
    IMG_9223.JPG
    292,5 KB · Weergaven: 5
Hartstikke leuk natuurlijk, en goed begonnen, maar nu wil ik ook wel die 1/12 doos zien natuurlijk hè. Ik neem aan dat je de body van de 1/24 hebt vergeleken met de 1/12 en dat je je verwonderd hebt over het enorme verschil in grootte?

Veel plezier met beide!
 
Goed dat je weer bouwt Marc (y)
Veel succes en plezier !


Greetzzzzz Modest
 
Goed je weer bezig te zien met bouwen Marc.
De zinnen verzetten nu de zon weer wat gaat schijnen, fijn hoor voor jullie.

Mocht je nog eens moeilijk zitten om in Nederland te kopen laat me dat dan weten, dan kan ik misschien iets regelen voor je. :winking:

Fred
 
We hadden het al geprobeerd bij die Nederlandse verkoper.... had dus Marc gezegd dat het pakket klaar stond. Vervolgens iets mis gegaan met betaling of communicatie... daarna hadden Marc en ik elkaar gezien bij IPMS Antwerpen. Ik zou 'm wel helpen.

Dus ik stuurde de volgende dag een vriendelijk bericht naar die verkoper, met mededeling dat het naar mij gestuurd zou kunnen worden en dat ik voor betaling zou zorg dragen. Mijn rating op Marktplaats is positief. Helemaal niets meer van gehoord... nog een herinnering gestuurd... niet op gereageerd. Hij had wel beide berichten gelezen.

Je zult altijd rare personen op zo'n platform tegen kunnen blijven komen.
 
Beste kijkers inderdaad ik ben juist terug van Luik en we zijn bij sympathieke mensen terecht gekomen hartelijk ontvangen , van zodra we binnen kwamen zag ik de enorme doos staan waar ik direct de kriebels kreeg even een babbeltje gedaan ( zo goed of slecht het ook ging met mijn elendig Frans )
Heb er dan nog 3 grote flesjes zero paint Jagermeister kleur bij gekregen , we hebben wat foto's uitgewisseld en het zag eruit dat de verkoper ook nog een geweldige bouwer en maakte mooie dio's van rallywagens
Nu even nog iets heb zojuist een mailtje gekregen van ene Kurt die vroeg of ik die eerste aanbieding toch nog wilde kopen , ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik een week niks gehoord had en iets anders gevonden heb
Inderdaad Roy foto's volgen en inderdaad heb de twee vergeleken , hoe kon je het raden
Maar eerst moet ik nog gaan werken in de carwash
Marc
 
Was dat die Marktplaats-verkoper? Dat zou het nog raarder maken dat hij mij niet eens antwoord geeft.

Ben benieuwd naar de foto’s ;)
 
Maar heb je dan de Jagermeister versie ipv de Vaillant?
 
Ik kan niet volgen maar alvast veel plezier ermee.
 
Great little car , only have 1 in my collection , also love the Martini schemes along with the rothmans and Marlboro colors , had a discussion here a while back and was decided that the cigarette and alcohol sponsors always had the best colors and branding,
 
Succes met deze.
Het begin ziet er in ieder geval goed uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan