Hoofdsponsor

Anders / onbekend Papier/kartonkunstenaars, ik heb 'n vraagje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Beste collega's-papierbouwers,

Ik zit met een vraag en niemand kan die wellicht beter uit de wereld helpen dan jullie hier !

Voor mijn 1:35 schaal Ford FAT junkyard style model wil ik erg graag een klein bos-diorama maken.

Onlangs op de Ledendag heb ik me weer eens met diep ontzag vergaapt aan jullie wereldje en dat is blijven hangen ditmaal.

Nu komt ie : ik zou zeer graag varens willen uit papier, alsook andere planten. Bestaan deze om af te drukken ?

De eikenbladeren die ik reeds toepaste zijn ook uit laser cut papier en ik vind deze subliem om te verwerken, ze laten zich erg goed schilderen en wat zou ik dergelijke varens graag zelf eens willen uitsnijden ! Gewoon om eens even een beetje binding met jullie kunst te krijgen...

Deze wil ik in een 'papieren' bosscene zetten :

105_zps3ea9ff5e.jpg

Kunnen jullie deze plasticverknoeier verder helpen met een linkje oid. ?

Met een hartelijke groet van Guy.
 
Hoi Guy, zo uit het hoofd zou ik het niet weten, kun je bijv. geen foto`s gebruiken, verkleinen en afdrukken, of tekeningen van planten uit bijv. boeken?
Zal in ieder geval de ogen open houden.
ps. een mooi model, zeer geschikt voor een diorama.
 
Eduard heeft er een paar in PE maar dat vind ik nu ook niet zo geschikt om er een bos van te maken, varens zijn van klein naar groot... hier bij ons in de bossen worden varens soms wel 2 meter hoog.
Het idee van Jos is eigenlijk ook mijn idee, ik heb hier een paar dingen gevonden die je mss kunnen helpen:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan een link met veel tekeningen van varen-bladeren, de foto's kan je niet opslaan maar ik zag dat je ze blijkbaar wel kunt afdrukken:

http://www.allposters.nl/-sp/Varens-Poster_i430389_.htm

Ik zou zeggen: bekijk het eens. :)
 
Geweldig mannen, hier kan ik misschien wel wat mee !
 
Net snel het volgende uitgesneden
afmetingen: 47x58mm
Op papier met een patroon kan dit volgens mij wel iets leuk worden.

e4ac85ca-ff79-4c1a-8a87-c85c8ba3e664_zps6281e020.jpg
 
Net snel het volgende uitgesneden
afmetingen: 47x58mm
Op papier met een patroon kan dit volgens mij wel iets leuk worden.

[url]http://i928.photobucket.com/albums/ad124/stekke_stim/e4ac85ca-ff79-4c1a-8a87-c85c8ba3e664_zps6281e020.jpg[/URL]
Mss de derde foto als patroon gebruiken? Hij heeft ook varens nodig van diverse grootte om een heus bos te maken... bij grote varens zijn die bladeren aan de grond bijna een meter lang, bij een jonge varen zo'n 15-20cm, omrekenen dus naar 1/35.
 
Ik denk dat je in de hobbywinkels (waar de dames ook wel eens gaan winkelen) wel een soort punch-stempels kan kopen die allerhande bladeren (inclusief varens) uitstanst uit gewoon, en iets zwaarder papier, echter heb je dan wel geen keuze wtb afmetingen.
 
Hey Guy,

Zeer mooi idee. Misschien moet je hem in de jungle plaatsen: varens, palmbomen, lianen, enz...
Ik heb ooit wel al eens op het internet gezien hoe een palmboom gemaakt werd uit papier maar ik weet niet meer waar. Als je gaat voor de jungle wil ik daar gerust wat tijd insteken en tonen hoe dat werd gedaan. Een paar foto's vragen niet zoveel moeite om je een idee van de werkwijze te geven en zijn veel duidelijker dan een omslachtige uitleg.
Als je wat rondsnuffelt op het net vind je ook wel zaken waar gebruik werd gemaakt van valse bloemen (niet de plastieken, maar die uit die zijde-achtige stof). Ik heb ook al palmbomen gezien gemaakt van donspluimen.

En als je toch met papier werkt, probeer een papiersoort te vinden die nauw aansluit bij de structuur van de planten de je wil creëren. Ook al gaan er verschillende verflaagjes over: grof papier blijft grof, glad papier blijft glad. Hetzelfde met dik en dun papier. En je hoeft hiervoor niet naar de winkel. Kijk gewoon rondom jou: de boekskes, verpakkingspapier, ... Het bestaat in diverse soorten en structuren.

Alleszins veel succes. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Grtz,
Joost
 
Jongens, met al jullie raad ga ik een heel eind komen, hartelijke dank daarvoor dus !!!

Joost, ooit maakte ik een drietal palmbomen uit papier en met koord voor de stam, dat was heel realistisch eigenlijk.

Stekkestim, ik stuurde je een pm, bedankt voor het tonen van dit prachtige blad.

Iedereen ook bedankt voor de goede foto's van de varens die ik zoek !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan