Hoofdsponsor

Anders / onbekend Panzer iv

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Hey,

Ik dacht even vlug eens iets anders te doen tussendoor.
Het even vlug bleek achteraf niet zo vlug te zijn. :dry:
Het is wel eens iets anders.
Ik heb 160g papier gebruikt en dan bekom je dit:

panzerIV1_zps4aa50409.jpg
panzerIV2_zps4bf7d050.jpg
panzerIV3_zpsaa40396b.jpg

Hier het begin van de bouw:

panzerIV4_zpsa2b4a304.jpg
panzerIV5_zps9a3b814a.jpg
panzerIV6_zpsae43dc4e.jpg

Tot zo ver zit ik nu.
Straks nog wat verder doen.

PS: als iemand interesse heeft geef je maar een PB dan stuur ik de bestanden door. De plannen en uitleg (wel in chinees schrift maar voldoende foto's bij) zijn 2 PDF bestanden.
Heb er ook een T34 van.
 
Eindelijk een tank in de papierafdeling van dit forum!!
Mooie start.

Gewoon verder doen zoals je bezig bent.

Grtz,
Joost
 
Is eens iets anders e maar wel leuk om te doen.
Men moet bij sommige stukken wel soms eerst eens nadenken voor men snijd, soms moet men er nog flapjes aan over hoeden die niet getekend zijn om te kunnen kleven. Gelukkig had ik het bij het eerste tijdig gezien.
 
De tanks dringen binnen in papierbouwersland, Buzzy en alle anderen hier : ik heb zéér veel respect voor jullie en ik besef dat dit nog veel verder gaat dan datgene waarmee ik bezig ben. Ik zou dit simpelweg niet eens kunnen.
 
Bedankt D en G, deze is niet zo moeilijk hoor. Ik heb er hier al bezig gezien aan andere bouwplaten (Fred bijvoorbeeld) waar ik zeker (nog) niet durf aan beginnen. Verder gaan dan wat u doet zou ik niet durven zeggen. Ik moet bij deze enkel het plan volgen wat jij doet met je verf en pigment vraagt handigheid en kleurinzicht voor het roest maken van je projecten. Daar heb ik al meermaals mijn hoedje voor afgedaan. Het moet ook in de juiste proporties zijn. (Zelf heb ik het daar wat moeilijker mee wegens een vorm van kleurenblindheid). Zeker en vast bedankt voor het compliment. Je moet gewoon je moed bij elkaar rapen en er aan beginnen maar dat is bij alles zo e en zo heeft elke vorm van onze hobby zijn eigen kenmerken en aandachtspunten. Als toch nog nieuweling wil ik op zijn minst elke vorm eens gedaan hebben om te weten wat het inhoud.
 
Dat is weer een mooi project hier.
Succes Buzzy met dit project en zoals je al aangeeft....gewoon beginnen!

Fred
 
Bedankt Fred, we gaan er proberen het beste van te maken.
 
Ik dacht altijd dat ze wat anders bedoelden met een "paper panzer"?
Go Buzzy!

Succes,
Peter
 
Is eens iets wat anders, een tank in papier bouwen. Heel benieuwd naar het eindresultaat.

Veel bouwplezier,
Jean-Marie
 
Hoi Buzzy, goed begin gemaakt, en inderdaad moet je bij papier bouw altijd 6x kijken en nadenken.
In de papier bouw zijn er vele modellen op allerlei schalen te downloaden of voor een prikje te koop.
Zelfs op 1:25 zijn ze goed betaalbaar. [zeker eens proberen.]
 
Interessante post! Ik ga dit volgen. Het ziet er niet makkelijk uit te bepalen waar zo'n stuk in papier begint en eindt ....:wacko:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan