Goedemiddag Beste Kijkers !
@Famo : daar heb je gelijk, beste vriend. Op een macro foto vallen dergelijke foutjes steeds meer op, ik zal dat scharnier nog wat bijwerken.
Intussen ben ik aan de fenders begonnen, na een serieuze werkbespreking op de club.
Het probleem met de foutieve uitlaatplaat.
De foto is wat onscherp, blijkbaar heeft de camera scherpgesteld op de rookpotten.
Zoals Famo reeds aangaf, heb ik de lasnaden opgewarmd waardoor de plaat loskwam. Ik heb deze, volgens referentiefoto's, dieper gesoldeerd zodat de rookpotten vrij hangen achter deze plaat. Omdat de uitlaten iets breder zijn (verschil tussen een Dragon en een Tamiya kit) heb ik wat moeten improviseren. En dus is één zijde voorzien van wat battle damage.
Ik heb de plaat terug gesoldeerd terwijl de zijkanten vastzaten aan het plastiek chassis, en ik stond er versteld van dat er geen schade is opgetreden (smelten van de kit) tijdens het solderen. Professioneel gesoldeerd of 'pure luck' ?
Kettinkjes worden nog aangebracht aan de rookpotten.
De fenders nu. De ophanging van de fenders bestaan uit twee L-profielen die te samen een T-profiel vormen. Met bout en moer worden deze samen gehouden. De beide profielen zijn aan elkaar gesoldeerd met behulp van een koperen stiftje van 0.4 mm welke juist in het gat past. De PE moertjes worden hier over gestoken waarna de soudure nogmaals wordt hernomen zodat ook de beide moeren vastzitten.
De te lange koperen stift wordt afgeknipt zodat een bout en moer ensemble overblijft.
De spatborden zelf zijn een hels gepriegel. En het Voyager plan is zo duidelijk 'as hell'.
Zo zijn er scharnieren voorzien met bouten en met schroefkoppen, aan U de keuze. Maar dat staat nergens vermeld, ge moet het zelf maar ondervinden...
Wegens de duidelijkheid van het plan had ik dit even voorgelegd aan de Masters of PE in de club, wat me toch wat vooruit heeft geholpen.
Waarvoor dank, één van vele voordelen van het clublidmaatschap ?
Groeten Rik