Hoofdsponsor

1/35 Our Last Christmas... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.729
Een tijdje geleden ben ik begonnen met een nieuw project dat zich afspeelt enkele dagen voor het Ardennenoffensief,ik was al behoorlijk opgeschoten met mijn panzer IV/70 maar op een dag stond mijn vrouwtje met een bouwdoos van Tristar voor de deur met daar in een Panzer IV/70 Sd.Kfz.162/1.;)
Vanzelf sprekend kon ik het niet laten om deze jongen te gaan gebruiken in het mijn huidige dio,alleen zou ik volledig opnieuw moeten beginnen met de bouw van de panzer en bij deze dan de start van een volledig nieuw topic...

De figuren zijn reeds verzameld en zijn samen gesteld uit verschillende onderdelen van Dragon,hier en daar heb ik wat moeten aanpassen om alles netjes te laten passen maar met wat putty en hak werk is alles toch nog goed en vlot verlopen.;)

Het hoofdje van deze paratroeper is reeds afgewerkt alleen zijn de foto's niet zo scherp om die redenen dat de kids het goede toestel mee op vakantie hebben genomen naar de camping waar ze nu verblijven,en papa moet het dan maar doen met het oudere...:wub:

Afbeelding016-12.jpg

Afbeelding017-11.jpg

Afbeelding018-18.jpg

Afbeelding019-17.jpg

Afbeelding020-16.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi begin Danny ! Is dit een Dragon hoofdje ? ziet er erg goed uit.
 
Mooie krullekop, Danny !

Heeft hij zijn hemd niet goed gestreken ? Of is dat een modling foutje die schuin over zijn borst loopt ? ;)

In ieder geval prachtig schilderwerk.

Groeten Rik
 
Bedankt jongens...
Peter het hoofdje is er eentje van hornet...
Rik de droogkuis is al ingeschakeld...;)
 
Ik zit al terug met mijn mond tot aan de grond en het is nog maar net begonnen. Het ziet er nog een jonge knaap uit.

Grtz Bart.
 
Ik zit al terug met mijn mond tot aan de grond en het is nog maar net begonnen. Het ziet er nog een jonge knaap uit.

Grtz Bart.

Bedankt Bart,vind het alleen spijtig dat ik nog geen scherpe foto's heb wand het schilderen van hoofdjes gaat weer een beetje beter..
En goed opgemerkt Bart het is inderdaad nog een jonge knaap die geloofd dat hij nooit kan verliezen,is een beetje bewust gedaan om het verhaal nog iets sterker te maken...
 
Hier ga ik even laten zien welke panzer ik ga gebruiken in mijn nieuw project,de doos is zoals we van Tristar gewoon zijn overvol gevuld en zelfs PE mocht hier niet ontbreken.
Met deze panzer zal ik uiteraard mijn handen vol hebben en zal deze bouwen recht uit de doos.
Wel ga ik gebruik maken van nieuwe tracks om toch het realisme zoveel mogelijk te benadrukken..

Even een vraagje aan de panzer bouwers;),kan ik hier elke IV tracks voor gebruiken omdat ik heb gelezen dat deze panzer is gebouwd op het onderstel van de welbekende IV panzer.

dscn3939.jpg

10148789n.jpg

10148789n3.jpg

10148789n4.jpg

10148789n5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wederom allemaal weer mooi uit Danny.
Heb al weer een stoel vooraan gezet :).
 
Over de kettingen van de panzer IV vind ik niks specifiek, maar doordat het onderstel massaal werd gebruikt voor allerlei uitvoeringen, vooral dat er melding wordt gemaakt van een "goedkope productie" denk ik wel dat elke uitvoering van de panzer IV ook allemaal de zelfde kettingen hadden.
 
Bedankt Walesha voor deze info,voor alle zekerheid ga ik nog even rondsnuffelen...;)
 
Even een vraagje aan de panzer bouwers;),kan ik hier elke IV tracks voor gebruiken omdat ik heb gelezen dat deze panzer is gebouwd op het onderstel van de welbekende IV panzer.

Friul tracks met code : ATL-117
Deze werden gebruikt op de panzer III en IV in de periode 1943-45 want die panzer werd gemaakt in '44. Andere types van tracks werden ook vroeger gebruikt.
Als je kijkt bij de friul tracks staat er meestal de nodige details bij

Toeval wil dat ik ook deze panzer juist begonnen ben, vandaar dat ik dat weet van die tracks ;) maar moet ze me ook nog aanschaffen.

In ieder geval, succes é
 
Bedankt voor deze info Famo,is er een bepaalde winkel waar jij ze gaat bestellen...
 
Hey, Danny. Belooft een mooi project te worden en ben zeker benieuwd naar de kwaliteit van Tristar. Heb het merk namelijk nog nooit op de bench gehad. Maken wel zeer verzorgde kits, heb ik al eens gezien en begrijp ik uit je verhaal.

Ik weet niet wat onze sponsor aan upgrade materiaal heeft maar anders kun je altijd bij Scale world, MCM of Friul zelf kijken. Weet anders zo gauw geen winkel in België of Nederland die ze heeft, misschien Famo wel? Anders kun je altijd nog kijken naar andere tracks voor een Pz.Kpfw.4, in '44-'45 gebruikte ze namelijk al alles wat ze nog hadden. Verschil in loopwielen, idlers, sprockets, tracks soms was het best een ratjetoe.

Suc6 met de zoektocht en natuurlijk met de build.
 
Dag Danny.

Blijkbaar werkt het forum aanstekelijk ? Twee bouwers van de kade van Italeri, nu twee bouwers van een Panzer IV/70 !

In ieder geval veel succes, we volgen dit nauwgezet.

Omtrent je Friuls, ik weet niet direct geen verkopers in België, soms koop is ze op een beurs.
Anders : http://www.jbmodel.eu/, deze is gevestig in Oostenrijk.
In Duitsland vind je deze grote verkoper : http://www.sockelshop.de/ De prijzen eens vergelijken, kan soms enkele euro's verschil maken !

Groeten Rik
 
Op die links die Rik toont koop ik nogal eens iets. Anders kijk ik op een beurs, daar zijn er sommige verkopers die Friuls meehebben.
In ieder geval weet ik dat "De Grenadiers" uit Roeselare ook Friuls verkoopt.

Zoals Swa zegt, op het laatst gooide men er alles op wat enigzins paste. Ik weet dat er sommige waren die het zelfs deden passen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens voor alle hulp die ik al heb gekregen;),op 9 september ben ik toch aanwezig te Mol ik zal daar eens even gaan rond snuffelen of ik ze kan vinden...
Ik hoop volgende week te kunnen starten met de bouw van de panzer als ik zo de binnen zijde bestudeer van deze doos merk je zeker op dat het top kwaliteit is dat ze afleveren...
 
Danny, als je zolang kan wachten voor die kettingen is het mss interessant om contact op te nemen met Cris van de Grenadiers, die komt ook naar Mol met zijn handeltje... dan kan hij ze meebrengen en eventueel tijdig bestellen mocht hij ze niet in huis hebben?

http://www.degrenadiers.be/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan