Hoofdsponsor

1/48 "Ork Stompa" (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag maar eens wat uitgetest, het model een gedeelte in de haarlak gespoten en toen de Tamiya en Vallejo met de kwast aangebracht omdat afplakken bijna niet te doen is.
Het effect is anders dan als je de verf aanbreng met de airbrush het lost in grotere vlakken wat nu niet direct was wat ik wilde :shock:
Ook het verschil van beide verven onderling leverde verschillende resultaten bij het verwijderen, de vallejo vloog eraf en de Tamiya moest wel extra aanmoediging hebben om eraf te komen maar als het los kwam dan was het ook zeer enthousiast.

Afijn weer wat extra werk om met de spons techniek weer wat verf op sommigen plaatsen terug te brengen dus het komt wel weer goed (hoop ik)

DSC_8163.jpg

DSC_8164.jpg
 
Ziet er toch een lekker roestige ijzerhoop uit.;)
 
Is een beetje teveel van het goede Camaro en heb ondertussen al besloten om deze kant over te spuiten :angry:
 
Het is maar net welk effect je wilt bereiken :).
Maar de verf is er inderdaad wel heel enthousiast vanaf komen springen.
 
Orks waren nu niet bepaald grote kunstenaars hé, dus.... ;)
 
Orks waren nu niet bepaald grote kunstenaars hé, dus.... ;)

Ik dus ook niet :laugh: vandaar dat ik dat gedeelte even overspuit en het even anders gaat aanpakken totdat het naar mijn zin is.
 
Tja blijf een kwestie van smaak uiteraard maar ik vond het teveel van goede en heb hem dus vandaag gelijk met de Sherman even overgespoten voor een nieuwe start met iets minder slijtage :)
 
Gááf man :ohmy:

misschien heb je 'm al overgespoten, zo niet, je zei :
Afijn weer wat extra werk om met de spons techniek weer wat verf op sommigen plaatsen terug te brengen dus het komt wel weer goed (hoop ik)
In het FAQ-boek van MIG wordt dit beschreven als "negative chipping" :
Normaal chippen is om beschadigingen in de laklaag te simuleren, en negatieve chippings zijn
juist weer kleine stukjes lak die nog vastzitten op een verder kaalgesleten stuk.

Wat jij zei is volgens mij zo gek nog niet om het "mislukte" te "herstellen".

Hoe dan ook Ron, Stompa wordt super :yup:

Met haarlaak ingespoten vrolijke groet :D
Peter
 
Peter ik was er ook "negative" over maar toch gekozen om hem over te spuiten.
Jij kan het probleem ook wel denk ik dat je een bepaald beeld heeft hoe iets moet worden en als het het niet is dan is het maar beter om even opnieuw te starten als je nog niet te ver ben met schilderen.

Maar we gaan vrolijk verder.
 
Na twee dagen noeste arbeid is de body bijna af, althans in de bases kleur, nu rest het me nog de verschillende typen traanplaat in diversen metaal kleuren schilderen.

DSC_8180.jpg

DSC_8181.jpg

Grapje
DSC_8182.jpg
 
Mooi maar ik zou hier en daar wat platen koper, metaalkleur, zilver, brons enzo toevoegen, nu lijkt het alsof ze gewoon 4 verschillende kleuren in stukken hebben gezaagd en de stompa er van hebben gemaakt.

zoals deze bv:
20Stompa,%20Trukk,%20Warboss,%20Warhammer%2040,000.jpg
 
Hmm ik had laatste post niet gezien dus :p sorry Ron, dat ging je dus nog doen :D
 
Bedankt Davy, en hij is nog niet klaar hoor ;)
 
En ik had nog niet gezien dat je tussendoor ook al weer had gereageerd is echt lachen zo`n forum af en toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan