Hoofdsponsor

1/48 "Ork Stompa" (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Omdat ik zin had om eens iets anders te bouwen dan wat ik normaal doe heb ik deze rakker maar uit de stapel gerukt om me uit te leven.
Dus het werd Stompa uit de Warhammer 40.000 serie :O zeg mij eigenlijk helemaal niets omdat ik helemaal niets heb met dit genre maar wel af en toe een leuk model voorbij zie komen waaronder deze en die kon ik dus niet echt links laten liggen.

De kit bevat aardig wat onderdelen en is leuk gedetailleerd ook al had het wel iets beter gekund op sommige vlakken gezien de prijzen die ze er voor durven te vragen.
Minpuntje is toch wel de handleiding, geen enkel onderdeel word met zijn nummertje vermeld terwijl ze wel genummerd zijn op het gietraam, ook de aanhechtingspunten waat de onderdelen aan het gietraam vastzitten stamt geloof ik nog uit de prehistorie, die dingen zijn ongelooflijk dik/breed :laugh:
De pasvorm tot nu toe is redelijk en doordat het model zogenaamd uit allerlei platen is opgebouwd valt een naadje niet op.

Wat plaatje van de doos en inhoud en de stand van zaken op dit moment.

DSC_7876.jpg

DSC_7877.jpg

DSC_7878.jpg

DSC_7879.jpg

DSC_7880~0.jpg

DSC_7881.jpg

DSC_7882.jpg

DSC_7883.jpg

DSC_7884.jpg

DSC_7887.jpg

DSC_7888.jpg

Het figuur wat erbij staat is in 1/35 om een idee van het formaat te krijgen van Stompa.
Nu loop ik te denken om er een diorama van te maken dat hij een 1/35 Panzer I opjaag :$
 
Een serieus monster :O

Je idee voor een dio lijkt mij wel origineel.... ;)
 
Hoewel ik verder ook niets weet van Warhammer etc zitten er inderdaad zeer leuke modellen bij - en dit is er zeker ééntje.
Veel succes er mee Ron en laat hem maar een Panzer opjagen :).
 
Thnx mannen en hoelanger ik over dat panzertje nadenkt hoe leuker het word :laugh:
 
Ondertussen weer een paar stapjes verder met Stompie.

DSC_7898.jpg

DSC_7899.jpg

DSC_7900.jpg

DSC_7903.jpg

DSC_7904.jpg

DSC_7905.jpg

Op naar de volgende stap.
 
Ziet er een leuke uit Ron.
Hoe groot is deze eigenlijk als hij helemaal opgebouwd is?
 
:O...WAUW !

Wat een gaaf model zeg, die sprues kijken me aan als snoepgoed :32:

Ga ook hier vaker komen kijken.
Afdeling Warhammer biedt alweer méér dan ik dacht :wub:

Alweer 1 om in de smiezen te houden...

gepantserd maar evenzo vrolijk bouwgroetje :)

Peter
 
Hoi Ron,

Leuke bouwdoos :) Wie is het manneke die daar uit de toren hangt met het lamme armpje?
Dit is toch niet Herr "H" himself? LoL :D

mvg

Patrice
 
Bedankt mannen voor de interesse in deze.

Patrice dat is zeker heer H. niet hoor.

Peter, Zal wel iets voor jou zijn dat Warhammer gebeuren dan kan je je weer lekker uitleven met frutselen :)

Camaro hij is zo`n 26 cm hoog dus niet echt een van de kleinste.


Ondertussen is de bouw van Stompie achter de rug op wat plamuurwerk na en misschien een enkelen aanpassing hoewel dat niet echt nodig is want er zit al genoeg detail in de kit zelf.


Zijn voetjes :-) en wat raketspul
DSC_8076.jpg

Zijn twee armen en bij een arm nog even twee loopjes toegevoegd die ik nog had liggen.
DSC_8078.jpg

En nog een van het lichaam van Stomp, was even een voorzichtig neerzetten want alles staat nog los.
DSC_8079.jpg

Ondertussen ook nog even twee resin modellen schoongemaakt die deel gaan uitmaken van het diorama. 8)
 
Blijft mooi om te volgen.

Hoop zelf binnenkort een Ironblaster te ontvangen :).
 
Dat is inderdaad ook een leuk model model om je met verf op uit te leven :)
 
Ondertussen heb ik de basis laag aangebracht door middel van diversen roest tinten om later hier door middel van de haarlak methode de definitieve kleuren te chippen.

DSC_8084.jpg

DSC_8085.jpg

En nog wat in de primer waar geen roest op kom te zitten.
DSC_8086.jpg
 
mooi :-)

wel opletten later dat je er niet vanuitgaat dat ze enkel gewoon staal zouden gebruikt hebben, misschien ook stukken roestvrij staal, alluminium, messing, koper, brons etc.. orc halen allerlei rommel samen en maken er "iets" van :-)
 
Bedankt Davy, en ik weet dat die kleine groene rakkers echte verzamelaars waren en alles gebruikte wat ze in hun klauwen kregen :laugh:

Dus het gaat helemaal goed komen met kleurtjes en staal effecten ................ hoop ik :)
 
waaah ron......

ge weet ik zeg nie veel in topics maar als ik het doe....... gaat een schoontje worden... ben ik nu al zeker van..... kijk al uit naar de volgende update...

Hehehe, nice hoor Ron :)
Die roest ziet er alvast goed uit.
Mag ik mss es een domme vraag stellen?
Wat bedoel je precies met de haarlak methode?
Eerst de roest dus, dan een laagje haarlak, dan de eindlak en die er dan terug afkrabben?

mvg

Patrice

eerst eindkleur/grondlaag afhankelijk hoe je het wil.... dan bepaalde stukken met haarlak bewerken.... vervolgens roest/kleur er op en na drogen en eventuele lak laag kun je de onderliggende kleuren terug naar boven halen door de plekken waar de haarlak zit weg te halen met een stugge borstel.... zo krijg je realistische afbrokkel effecten in je lak/roestlaag.....
 
Bedankt voor de reacties.

Over de HS methode nog even dit, eerst het roest, haarlak erop en zodra dit droog is direct je eindkleur erop, als dit droog is (dus geen dag wachten droog is droog) met lauw water vochtig maken en dan met een stugge kwast te werk gaan waar je je effecten wil hebben.
Je ook nog een coctail prikker gebruiken om krasjes te maken.
Dit alles kan je natuurlijk met allerlei kleuren doen net wat je wil bereiken.
Dit is dus mijn manier om met de HS techniek te werken.
 
Gisteren en vandaag me even bezig gehouden met met diversen kleurtjes op een onderdeel van Stompie om te kijken of het wat zal worden.
Voor mij ziet het er geslaagd uit de volgende stap een laagje vernis en dan wat filters washes enz.....

Een ding wat mij opviel was was de reactie van de verf met de haarlak.
Alles is met Tamiya gedaan en alleen het groene gedeelte is gespoten met Valllejo, hier ging de verf scheurtjes vertonen (moet ik onthouden voor leuke effecten) en de verf kwam er niet zo mooi af als de Tamiya bij de Valllejo kwamen er meer hele stukken los.

DSC_8143.jpg

DSC_8144.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan