Hoofdsponsor

1/87 Opwaarderen/herstellen van gebouwen H0 (1/87 )

Ja dat is een markant gebouw in Freiburg, heel herkenbaar voor als je er bent geweest.

Dit exemplaar is erg goed gelukt moet ik zeggen! Mooie realistische kleuren en nauwkeurig afgewerkt.
 
mooi mooi , bijna zo mooi als de echte ben er als kind ook geweest , ik herinner mij de mooie markt met zeer veel kleurige en fleurige bloemen
en het afvoer water dat midden in de straat in een geul liep
Prachtig
 
Naar aanleiding van een voorwaarde dat ik mezelf heb opgelegd, namelijk: als ik op de een of andere manier 2e hands H0-gebouwen in mijn bezit krijg, dat ik dan zo snel mogelijk een deel ervan in orde probeer te brengen. Dit omdat de stash anders te groot wordt met onafgewerkte modellen...
Aangezien ik een mooie prijs hier op het forum heb gewonnen in de vorm van een 15-tal H0-gebouwen, wil ik me dan ook aan mijn voorwaarde houden.
Intussen zijn de eerste twee gebouwen afgewerkt. Het gaat om de Faller kit B246, Huizen in aanbouw.
Veel is er niet aan gedaan, enkel de pannenlatjes met evergreen vervolledigd, en een deel van het dak weggelaten en vervangen.
Daarna wat verf erover en klaar.
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
005.jpg
006.jpg
007.jpg
008.jpg
009.jpg

Een derde, uit Hong Kong, merk onbekend, lijkt er heel erg sterk op qua vorm en indeling ramen en deur en staat klaar op de tafel en zal dienst kunnen doen als modelwoning naast de andere twee.
010.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ik wist niet dat dergelijke balken groen geschilderd (/afgeleverd) werden. Je laat er geen gras over groeien! Ziet er prima uit.
 
Panlatten zijn meestal gedrenkt hout en zien er daardoor groen uit :winking:
En ik heb nog zoooveel gebouwen staan die ik onder handen moet nemen, dat het eerder een must is om er enkele af te werken :oops:
En dank U :-)
 
Klopt dat ze groen kunnen zijn maar Kermit groen :ROFLMAO: Maar maak verder ook niet uit soms moet je weleens iets benadrukken.
 
In daglicht valt het felle groen nog mee, gelukkig maar... :approve:
 
hoe knap weeral echt de moeite om te volgen
Ik denk dat er een zeer knappe treintafel uit gaat groeien hopelijk kan ik ze nog meemaken
Machtig al die mooie gebouwen
Succes verder
Marc
 
Je bent weer enkel mooie exemplaren rijker, natuurlijk door je eigen inzit en inbreng maar dat is toch veel leuker dan al dat kant en klaar spul dat je alleen maar moet neer ploffen op de treinbaan.
 
Ook in het H0-immo wereldje zijn er enkele gebouwen terug bruikbaar gemaakt.

De eerste is een kit van Faller 929, kasteelruïne:
003.jpg
004.jpg
IMG_20230329_135332194.jpg

De tweede kit is een Cementfabriek van Kibri, 39804
Hier was iets meer werk aan aangezien er vele onderdelen los waren en sommige verkeerd gebruikt...
Zo was het aan het begin van de werken:
002.jpg
003.jpg
004.jpg
005.jpg

En dit heb ik er van gemaakt voor mezelf:
006.jpg

De ladder aan de "schouw" is een onderdeel van een schip (railing). Ik heb eens een zak met ongebruikte onderdelen verkregen van Erwin (y), en dit komt nu goed van pas :-)
007.jpg
008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zie je wel, nooit onderdelen wegsmijten, je weet maar nooit.
Fijn te zien dat ze gebruikt zijn op een niet alledaags model.
 
Jullie hadden nog enkele eindfoto's tegoed van de Villa.
Er moest enkel nog verlichting in geplaatst worden, maar het lukte me maar niet om LED strips te gebruiken/plaatsen.
Nu heb ik tijdens het bekijken van een oud station uit een "Nog te herstellen" doos, een gebouw tegen gekomen met nog enkele lampjes in. Twee ervan waren juist goed voor de villa.
Bij deze dus:
Moeder aan het kletsen, vader aan het pronken, maar wat is dochterlief aan het doen?
026.jpg
027.jpg
028.jpg
029.jpg
030.jpg
031.jpg

En intussen een meiden-feestje op het dak
033.jpg
034.jpg
036.jpg
 
Amai, en dat terwijl vader en moeder beneden zitten te kletsen, ofwel heeft die verdomd veel lef, of ze is heel rebels, of het is een zeer openminded gezin.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan