Hoofdsponsor

1/35 "Operation Venerable, Royan burnt to the ground." [wip]

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Mannen, de Char B1 Bis is 95% klaar en dus wordt het stilaan tijd om te gaan denken aan -jawel- enkele figuren, items, een straatsectie, huisgeveltje(s ?) etc. Ik stap dus over van de rubriek Militair Rollend Materieel naar Diorama's.

Ditmaal dus eens geen strakke sokkel...maar een bescheiden dioramaatje.

Het wordt een ingetogen bevrijdingsscene waarbij de bemanning van de Char bij de tank een korte pauze neemt om te verbroederen met enkele burgers.

De Vercors werd bemand door militairen van de 13de Dragoons, voor degenen die het wilden weten.

1_zpsd39458f8.jpg

Vriendelijke groeten ! Guy.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik blijf volgen maatje ook al veander je nog 100 keer van rubriek. :) :) :)
Ben benieuwd man en zit terug op de eerste rij.
 
Wij gaan ook weer volgen. Leuk dat je deze in een diorama(tje) verwerkt.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur hier naar uit mits goed uitgevoerd (Wat in jouw geval zeker weer een streling voor het oog zal zijn als ik je "Forest Dump" bekijk).
Niet dat ik afbreuk wil doen aan je (overigens prachtige) modellen op sokkel, maar persoonlijk hou ik van diorama's - vignettes.

Succes met deze, we zitten op de eerste rij.

Dirk
 
Hetzelfde hier, we laten je geen minuut gerust Guy... Ik kijk er al naar uit om weer een diorama van jouw hand te zien :-)
 
Ik zit op het puntje van mijn stoel te wachten... Dit wordt weer eentje om duimen en vingers bij af te likken!

grtz
 
Weer eens wat anders, de Char in een dio'tje zetten.
Mijn aandacht heb je alleszins want de interesse is... (je weet wel;))

Mark
 
Een model komt steeds meer tot leven in een dio ! Dus we blijven dit zeker volgen.

Groeten Rik
 
Mmmm, bloed kruipt waar het niet kan gaan; blijkbaar back to the roots.... :)
Guy , met uw bouwkunsten, weeral iets om naar uit te kijken. ;)
 
Ik ben al benieuwd wat voor moois je deze keer zal maken, ik volg je op de hielen ;)
 
we zijn een en al aandacht voor wat gaat komen.
 
Een diorama hoe klein of groot heeft indien goed neergezet zelf een verhaal te vertellen en ik vind dat een plus ten opzichte van een model alleen op een plankje, wat dat betreft een goede keuze Guy. Van welk merk zijn de figuren? Succes!
Groet Johanna
 
Dit wil ik voor geen moment missen, ik volg mee.

Grtz Bart.
 
Dag mannen, in afwachting van een lading golfplaten voor het Rusty Admiral diorama, barn pak ik hier de draad weer op om aan het Char B1 diorama te werken.

De bedoeling is om een achtergrond te creëren bestaande uit een geruïneerde fabrieksgevel. Het is toch weer 'ns net wat anders dan een huisgevel...

Dit is een referentiefoto die leuke elementen bevat en die ik zeker zal proberen over te nemen :

OldFactory_zps4786cf34.jpg

De fabrieksmuur zal ik opbouwen met kurk'steentjes' verlijmd op een architectenkarton-basis. Ik koos voor 10mm dik en 5mm dik karton.

1_zps398b7896.jpg

De steentjes van kurk snijd ik uit onderleggertjes voor limonadeglazen die ik bij Ikea kocht voor heel weinig geld (1 euro dacht ik voor 10 onderleggertjes), hiervan kan je meer huizen bouwen dan je aan kan.

2_zps691a9f01.jpg

Ik hanteer een lengte van 6mm bij 2mm (dit is de dikte van zo'n matje), waarbij ik als volgt werk : snijden van 1mm dikke reepjes, aan één kant laat ik deze telkens vast zodat ze bijeen blijven, wat makkelijk is om ineens een scalpelmeslengte steentjes op 6mm te snijden.

Groeten G.
 
Deze blijf ik dus ook nog altijd volgen hé G.
Hoop je binnenkort inderdaad nog eens te zien binnen wippen om eens bij te kletsen.

Mark
 
Hoi Guy,

Succes met deze prachtige project, een secuur werkje geweest het snijden van de kurk.
Een goed idee van je met de onderzetters, je moet er maar op komen.
 
Dit gaat weer boeiend worden!!! Veel succes...!!
Zeker de moeite om te volgen en idd geweldig idee van de onderleggers!

Grtz yves,
 
Dit beloofd weer spannend te worden en ja... kurken onderzetters... een gedreven modelbouwer kan alles gebruiken, niet dan? :P
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan