Hoofdsponsor

Anders / onbekend Olifant ± 1m hoog

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
557
Hey,

Hier wat foto's van een "tussendoortje".

Binnenkort is het carnavalsfuif van de school van mijn dochter, met als thema "jungle".
Als lid van de ouderraad had ik het geweldige idee om mee te werken om de fuif aan te kleden.

Iemand vroeg: kan jij een olifant maken?
Ik met mijn grote muil: Ja, natuurlijk. Geen probleem.

Heb wel wat moeten zoeken hoe ik dat zou aanpakken, want ik had dat uiteraard nog nooit gedaan.

Ik wou natuurlijk wel enkel met papier en karton werken. Voor de puristen onder ons, enkel de staart is geen papier maar een stukje elektriciteitsdraad.
Hieronder de foto's van begin tot vandaag:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wegens de omvang van dit project ben ik uit de living gegooid, naar de garage...

Nog wat verder afwerken en verven.

Grtz,
Joost
 
Super, alleen al het idee.
Prachtig omgezet.

Grtx Jan
 
Toppie , mooie gedaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Inderdaad, knap gedaan. Ze hebben geluk daar op school.
 
Jawadde als ge dat kunt ! Hiervoor heb ik dus niets dan bewondering ! Ik zou hem zo in mijn living zetten !
 
Heerlijk toch dat er ouders zijn die de school van hun kids een warm hart toedragen! :D Applaus
Nu nog een kleurtje, maar... hoe heb je eigenlijk de huid gemaakt rond dat kartonnen karkas, is hij opgevuld ofzo voordat je de papiermaché aanbracht?
 
Ja dat is weer eens iets anders, ziet er mooi uit Joost.
Ben benieuw met zijn kleurtje.

Volgens mij moet deze al ver klaar zijn want de carnaval duurt nog maar 2 dagen ;)

Fred
 
Mooi gedaan Joost ben ook nieuwschirig naar zijn kleurtje!
 
Ik heb hem inderdaad eerst volgepropt met krantenpapier dat met alle mogelijke restanten tape die ik had liggen op zijn plaats werd gehouden. Dan 1 laag op basis van papierstroken en behanglijm. Nadien 2 lagen met papierstroken en water met bloem, dat wordt na droging een pak harder dan behanglijm.
Wegens tijdsgebrek moet dit volstaan. Nog wat details afwerken en schuren.

Ik hoop dan de rimpels erin te krijgen met schuurpapier grid 60. Eerst onderaan proberen of dat lukt, indien niet laat ik dat maar zo.

Ik heb een spuitbus lichtgrijs als basiskleur. Nadien gaan we met sterk verdunde verf (bruintinten, zwart, eventueel wit, we zien wel) wat leven brengen in dat grijs.

Foto's volgen later.

Grtz,
Joost
 
Groots werk, zowel letterlijk als figuurlijk,
Kai Mook heeft er een klein broertje bij !!!
 
Nadien 2 lagen met papierstroken en water met bloem, dat wordt na droging een pak harder dan behanglijm
Dit doet me denken aan het befaamde "brooddeeg" waar ze in de kleuterschool allerlei figuurtjes mee maken, ben je niet bang dat dat op termijn gaat barsten?
 
Hoi,

Hierbij het eindresultaat van dit project:

attachment.jpg attachment.jpg

Perfect is het zeker niet, maar ik heb er wel plezier aan beleefd. En ik heb ook weer een aantal zaken bijgeleerd.

En de kindercarnavalfuif was een succes, dit was uiteindelijk het belangrijkste.

Aan allen: bedankt voor de toffe commentaren:D:D.

Grtz,
Joost
 
Mooie olifant geworden hoor en weer eens wat anders.

Fred
 
Helemaal mee eens Fred.
Het is inderdaad eens iets helemaal anders en tof dat de kids er zoveel plezier aan hadden.

Mark
 
Leuk zeg ,dit zag ik over het hoofd deze sectie.Zo zie je maar he je et steeds weer bij,moet ik ook eens proberen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan