Hoofdsponsor

1/36 Offshore Powerboat [!]

Volg met interesse het stoeien met de plotter Dominiek. Dat is een mooi speeltje waar ik ook in geïnteresseerd ben.
Werkt het bijgeleverde programma echt zo gemakkelijk als er op het net wordt beweerd?

Fred
 
Zo gemakkelijk?

Dat durf ik niet te stellen.
Je moet wel een leercurve doorstaan.
Natuurlijk hebben mensen met pc-kennis en eventueel al wat grafische kennis dan een serieuze voorsprong.
Dat eerste had ik, dat 2e niet en zal dat waarschijnlijk nooit onder de knie krijgen zoals het hoort.
 
Vandaag met de plotter aan de slag geweest.

attachment.jpg
Ik ben zeer aangenaam verrast van het resultaat.
Straks nog wat schuren aan de romp.
 
Schuren, schuren en nog eens schuren...... allemaal op die ramp, huh, ik bedoel romp.
1 ding heb ik al geleerd eruit: De ene kant was gedaan met Revell plamuur, de andere met Milliput omdat ik de Revell niet bij had.
De Milliput is dus VEEL harder om te schuren dan de Revell.

Enfin, gisteren effe met de ab aan het spelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een eerste rondje groen, verre van perfect, maar het is de basis. Nu effe met een korreltje 2000 aaien.
Dat flashy kan wel op zo'n boot, vind ik.
 
Dominiek een flashy boot verdient een flashy kleurtje he:D:D:D....top man
 
Dat ziet er goed uit Dominiek. Mooi bewerkt en handig dat je wat kennis van PC hebt om met die programma's te werken.
Dat groen heb ik dat al niet eerder gezien op een Prowler ? Het misstaat 'm niet, die boten hebben meestal wel een flashy uitvoering.

Mark
 
Idd, het is dezelfde spuitbus van de Prowler.
Oogt zéér mooi, vooral op je handen.
 
Vandaag kwam Pa Fifi mijn werk inspecteren.

Dus, deze keer goed werk gemaakt om de verf uit de spuitbus te "decanteren".
Resultaat: OK.

Dan met naald 0.4 een 2e laagje op het dek spuiten.
Resultaat: OK (geen foto's, want het blijft gewoon groen hé)

Daarna, switchen van naald naar 0.2.
Aiaiaiaiai..... laat ik die naald uit mijn pollen vallen.
Resultaat: tip geplooid, want ja, die moest natuurlijk op zijn punt vallen.
Dan eens mijn leeswerk van vroeger door mijn hersenen geconsulteerd. Zat ergens heel diep verstopt, maar gevonden.
Naaldje terug gefixed. Spuit weer als een nieuw. Eigenlijk nog beter dan een nieuw, want het is ondertussen nog gepolijst ook.

Dan nog wat spelen met het zwart, ook een 2e laagje.
Resultaat: weerom OK.

En alles reinigen en door de ultrasoon halen.

Vruchtbare leuke dag.
 
zijn dezelde als net erboven, enkel een tweede retouch'ke
 
Ja en zonder "groene vingers" dit keer :laugh::laugh::laugh::P.
Goe bezig Dominiek...

Mark
 
Playtime vandaag:

Het rompje is nu zo goed als glad. Enkel nog een paar kleine vlekjes moeten plamuren. Deze kunnen nu drogen, dan nog eens schuren en klaar voor een rondje primer.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan het dek nog eens opgewreven met een korrel 2000 en nog een laagje gif-groen erover gespoten. Na droging kunnen we aan de slag met een rondje vernis.
attachment.jpg

En als afsluiter een teaser van het motorgedeelte.
Is nog bijlange niet klaar, maar zo kunnen jullie al effe kwijlen ;-)
attachment.jpg
 
Goed bezig.
Ben blij dat je er terug plezier in vind.
En dat je in je kelder kan natuurlijk.
 
leuk om te horen dat de kelder opnieuw kan gebruikt worden ik kan er nog niet veel van zegen maar ik volg het vanop de eerste rij .
gr dirk d
 
Ziet er goed uit Dominiek. Zoals Erik ook al schreef, tof dat je er terug plezier aan beleeft.
Heb je ondertussen al terug "gewone" vingers ? ;):P

Mark
 
Mooie vorderingen Dominiek. Maar die groene kleur vind ik persoonlijk niet zo mooi. Smaken verschillen hé ;)
 
Hoe zouden jullie het doen?

De groene laag ligt er op, maar dan..... Om er de vlammen op te zetten?
Eerst groen voorzien van een laagje vernis, dan vlammen, daarna de nodige lagen vernis om dan te kunnen polijsten.
Of
Eerst groen voorzien van meerdere lagen vernis, polijsten en daarna de vlammen spuiten?
 
Als je de vlammen gaat spuiten zou ik opteren om rechtstreeks op het groen te gaan.
Nadien vernissen en dan polijsten.
Mijn gedacht hé.
 
't is eerder omdat die ondergrond niet totaal "vlak" is.
Daarom dacht ik aan eventueel 1 laagje vernis en dan de vlammen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan