Hoofdsponsor

1/35 Oefenkopjes 1/35.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ga ik wellicht de set van Vallejo kopen, nadien kan ik dan altijd nog mijn eigen kleuren kiezen als ik het systeem van acrylschilderen doorheb. Ik vind olieverf even mooi maar ik doe dit zo graag dat het me tegensteekt dat ik noodgedwongen eerst de boel moet laten indrogen. Met acryl kan je lekker doordoen.
 
Guy, lijkt me een goede keuze, maar olieverf kan je ook sneller laten drogen door Quikdry medium van Thalens te gebruiken. Dat is althans wat ik doe, en je hebt nog tijd genoeg om mooi te blenden.

Grtz Bart.
 
Ik gebruik vooral Vallejo Model Color en voeg wel matt medium van hetzelfde merk toe om te voorkomen dat de figuren gaan glimmen. Zo schilder ik nu enkele jaren mijn figuren en dat bevalt goed. Je hoeft niet direct alle kleuren aan te schaffen, ik heb eerst vooral de basiskleuren gekocht en later wat meer variatie.
Succes met het experimenteren.
Grtz Johanna
 
Hey mannen,

Voor de figuren gebruik ik nu ook Vallejo kleuren en voor de huid een setje Lifecolor met zes potjes die ik tussen elkaar meng. Het voordeel met acryl verf is, behalve de droogtijd, dat ze veel pigmenten inhouden en dus dat je zelf met dunne laagjes al snel het resultaat ziet verschijnen.

Thierry
 
Guy,

je zou tussen het schilderen door kunnen overwegen er een lauwe fohn op te richten.
nadeel is dat het wel stof oplaait.
Welke verf jij ook gebruikt, het is duidelijk dat je goed gevoel hebt voor realisme.
Subtiel en niets overdreven.
 
Weeral tips in overvloed, wat 'n forum toch !!!

Bedankt allemaal !

Mijn Young miniatures 1/10 buste is net binnengekomen. De inhoud is indrukwekkend mooi, en dat ga ik misschien allemaal ruineren. Ach, dan wassen we de boel af en starten we opnieuw.

2_zps1b1d887e.jpg

Nog een vraagje aan de heren en dame figuurschilders, zo'n resin project dient dat altijd met een primer behandeld (vermijd ik graag) te worden of zijn dunne laagjes acrylverf opgebracht met de airbrush ook een mogelijkheid ?
 
Wauw ,wat een prachtig afgewerkte en gedetailleerde buste Guy,succes ermee!
 
Guy.....echt een prachtig figuur...ammaai....en wat betreft de primer...al de figuurmasters op dit forum ...hebben mij toch aangeraden om steeds een primer te gebruiken ;););)
 
Swa, dat is echt zo fijntjes gesculpteerd, die maker is een artiest. Over primer, er zijn zowel voor- als tegenstanders. De tegenstanders zeggen dat het kan met acrylverf, niet glanzend en eerder wat satijnachtig tot mat, in verschillende dunne laagjes aangebracht. Internet is toch handig hoor.
 
Swa, dat is echt zo fijntjes gesculpteerd, die maker is een artiest. Over primer, er zijn zowel voor- als tegenstanders. De tegenstanders zeggen dat het kan met acrylverf, niet glanzend en eerder wat satijnachtig tot mat, in verschillende dunne laagjes aangebracht. Internet is toch handig hoor.
Guy de maker er van ...staat zijn naam ergens genoteert bij de kit..en ja ...je zou Guy niet zijn als je de uitdaging niet neemt om het zonder primer te doen ;);););).......ik geef alleen maar de raad door die de Masters aan mij hebben door gegeven;).....maar nogmaals is een pracht van een figuur...zal niet goedkoop zijn denk ik :8
 
Persoonlijk zou ik toch een laagje primer erop spuiten... Ik ben geen figuurschilder en ik weet dat veel mensen hier die van Vallejo niet graag gebruiken maar ik vind hem heel goed hiervoor + je kan hem met gewoon water of thinner for airbrushing van Vallejo verdunnen. Ik zou ook de airbrush gebruiken om de eerste basislaag, eerste schaduwen en eerste opklaringen op de kleren te brengen... een beetje zoals dit op AFV's wordt gedaan: altijd iets lichter op de bovenste gedeelte (in dit geval: de schouders bv). Dan zou ik pas met een borstel beginnen met meer contrast aan de schaduwen en opklaringen te geven. Hou ook altijd er rekening mee dat de zon van boven komt.

Zoals ik zei, ik ben geen figuurschilder maar ik denk dat deze geen slechte adviezen zijn.

Thierry
 
Bedankt wederom Swa, weet je, ik heb daarnet zelf 'primer' gemaakt :D:D:D

Ik heb Laquer thinner genomen, er een dot mat wit + een schep glanzend wit + een tikje mat zwart bij gemengd.

De laag mocht in dit geval niet te glossy zijn, maar ook niet te mat. Het resultaat is satijnachtig.

Dit mengsel werd in dunne wolkachtige laagjes aangebracht met de airbrush, tot het resin overal netjes afgedekt was.

Ik moet zeggen dat de eerste verfmist heel goed hechtte, een vaststelling die ik al even in de groep wil gooien...

Volgens mij is het bij resin van belang dat je geen huid over het object spuit, allez zo voel ik het aan.

3_zpsbf7799b1.jpg

De volgende stap is het bijkleuren van baret, gezicht en kleren met acrylverf en dmv. de airbrush.

Nadien schakel ik dan over op olieverf.

Ik zal voorlopig toch serieus mijn weg moeten zoeken en het moeten doen met de spullen die ik in huis heb.

Vriendelijke groet van G.
 
Mooie figuur, Guy.
Voor de gezichten gebruik ik een dotje burnd Sienna gemend met wat Geel en een klein beetje wit.
Voor de gelaatslijnen uit te lijnen, met een fijn penseel Raw Umber. Tevens als de voor het baardgedeelte.
En dan alles mooi faden met elkaar.
Maar dit is natuurlijk met olieverf hé, ik weet nu niet of dat met acryl verf ook zo gaat.

Grtz Bart.
 
Guy, dit is een document dat ik gebruik als referentie heb het uitgeprint en in een map gebruik ik het altijd als basis.
Het kan je ook helpen bij de aanschaf van de juiste kleuren, alle kleuren zijn Vallejo Model Color.
ik kan er vrij goed mee overweg de mix is altijd een beetje zoeken maar gaat naar mate je er mee werk gemakkelijker.

http://www.coolminiornot.com/articles/1310-ethnic-skintones

De Europeanen staan aan het einde ik gebruik meestal een mix tussen irisch en mediterraan

Grtx Jan
 
voor olieverf gebruik ik een basis kleur van mars brown met napels yellow en white , dan bekom je een blanke mix en durf dan te beschaduwen met raw umber . velen gebruiken raw sienna maar naar mijn ondervinding is dit wat te oranje achtig.
de normale dieptes gebruik ik ook mars brown .

grt nicolas
 
Dank jullie wederom mannen !

Voor de 1/10 buste heb ik een apart topic aangemaakt.

Heb al veel opgestoken !
 
Buzzy, het moet allemaal nog iets sterker worden maar zoals gezegd dien ik even verder te gaan met een ander kopje. Zo erg zal het wel niet zijn he, uw gezichtjes zullen ook wel in orde zijn, toch ?

Ik ben van die van mij ook tevreden maar ze zijn nog ver van die van u.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan