Hoofdsponsor

1/35 Oakleaf camo 1/35 [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed begonnen, camouflage patroon komt goed tot zijn recht.
welke verf gebruik je?
Ben je nog van plan de gezichten bij te werken ?

grtx Jan
 
Idd camo ziet er goed uit... Ik volg mee...
 
Goed begonnen, camouflage patroon komt goed tot zijn recht.
welke verf gebruik je?
Ben je nog van plan de gezichten bij te werken ?

grtx Jan


Hallo Wolf,

De rechter figuur niet, die lijkt me ok, de blonde linkerfiguur wel, een oogcorrectie heeft hier precies nog wat verkeerde kleuren en een vreemde veeg op de wang nagelaten. Ik zie die op de foto, maar die viel op de figuur zelf minder op. Enfin, zal ik toch nog eens naar zien.

Ik heb hier ennamel gebruikt, de gezichten in oils. (Alleen met olieverf verander ik niet volkomen in één grote zenuwpees bij dit werk en blijft het leuk hehehe)

Toch niet makkelijk zeg dat figuurwerk. Het lijkt me eigenlijk veel makkelijker de technieken voor voertuigen te leren dan dit. Ik bedoel, how to's voor figuren vliegen je niet bepaald om de oren, zeker voor olieverf op 1/35 is niet zo veel te vinden. Voor de grotere schalen mss nog, maar dat spreekt me minder aan om te doen. Tijdschriften tonen precies ook alleen afgewerkte figuren. Ik kreeg "figurines" in handen maar ook daar staan precies afgewerkte zaken maar geen how to's in.

Ik heb me ondanks alles, voorgenomen er elk jaar toch een tiental te schilderen. Op de duur moet dat toch ergens heen leiden hoop ik dan.
Dus, bedankt voor alle feedback, alle beetjes helpen.
 
Hallo, het ligt er misschien aan dat een How To veel werk en tijd kost en heel veel zeer goede figuren bouwers niet graag in hun kaarten laten kijken. Zelfs op specifieke figuren forums krijg je weinig HT te zien, het op CD branden en verkopen is lucratiever. Ik ben geen hamster, de sorcerer is 54mm en wordt in olie geschilder als HT. Weet niet in welke categorie je mij moet stoppen maar misschien is het te gebruiken.

Grtx Jan
 
Ik blijf met veel interesse volgen Philipson.
Persoonlijk werk ik het liefst met olieverf (heb dat nu eindelijk eenbeetje onder de knie...)
Maar eigenlijk interesseren alle technieken me wel.

Mark
 
Ik denk dat het voor een groot stuk dit is : "goede figuren bouwers niet graag in hun kaarten laten kijken". Denk dat de doorsnee voertuigbouwer opener is, of toch makkelijk 90% percent wil tonen.
In een Art of modelling zag ik een figuur how to staan 1/16 of zoiets. Na stap 14 zegt de bouwer: nu volgt een laagje vermis. En op foto 15 zie je dan plots een volledig ander gezicht met totaal andere kleurtonen en een vleeskleur zo echt dat je er blijft naar kijken. Dan denk ik bij mezelf, knappe schilder, slechte leugenaar... :-)

Ik ga je sorcerer zeker nog checken Wolf, 54mm is ongeveer een vent van een grote meter negentig op 1/35 dacht ik. Das bijna hetzelfde.
Als er nog es ergens een demonstratie figuurschilderen is, 1/35 of 54mm, daar zou ik gerust ne keer 100km voor rijden.
 
Deze camo nog nooit gezien, heel raar maar wel mooi... is dit Duits of Sovjet?

Een figuur van 54mm is op 1/35 een man van 189cm, heel realistisch dus, hier in de kempen loopt het vol met dergelijke lange mannen (en ook veel vrouwen van rond 180cm)
 
Walesha,
Deze is Duits, W-ss, vanaf winter 43-44, de parka is wit aan de andere kant, tweezijdig te dragen.
Er zijn subtiele variaties in de kleuren tussen verschillende versies. Er zijn versies waar de afgetrokken grijze kleur iets meer grijsbruin is bvb, de oranjes bestaan ook in verschillende tinten.
Doe maar es een search op oakleaf camo. (en pas op voor namaak en re-enactor dingen)

Er is een heel mooi foto-boekje europa militaria/histoires en collections over w-ss camo's, het zoeken waard! Ik heb het steeds naast me liggen als ik kleuren meng.

Waw vrouwen van 1.80m, ik had meer in de Kempen moeten uitgaan.
 
Ik wist wel dat de SS heel wat camo-patronen had, maar deze had ik nog niet gezien en ja... vrouwen in de kempen, het valt wel op dat er hier heel wat lange meiden rondlopen. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan