Hoofdsponsor

Nu in de shop: Maskeervloeistof in een pen met punt van 2mm dik

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Dit weekend vernomen via Benny van Miniwheels, blijkbaar heeft Molotow een stift die maskeervloeistof heeft met een punt van 2mm dik. Deze pen kan ideaal zijn voor het tekenen van bv camouflagepatronen of bij het maskeren van voertuigen bij het spuiten.
De leverancier bevestigde reeds dat die pen bij hem op voorraad is, met een beetje geluk heb ik die tegen Mol binnen 14 dagen.

richtprijs is ongeveer 5.50 euro voor een 2mm pen, terwijl de refill 7 euro zal kosten.
Er is ook een 4mm pen zag ik, welke op 6 euro zal uitkomen.

csm_marker-molotow-grafx-art-masking-liquid-pen-4-mm-21535-674-2_15f27d3e1f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach ... lijkt me idd zeer handig voor Canopy's en (zeer) fijne Camo streepjes :)

Als ze binnen zijn tegen beurs te Mol , leg alvast maar ééntje + refill aan de kant voor mij , vrouwtje zegt nu toch al dat ik verzamelaar ben ;)
 
Ie heeft dit van 't weekend ook gedemonstreerd... lijkt goed, maar ik heb er gewoon de volgende bedenking bij: als je gewone maskeervloeistof gebrukt heb je meestal last van heel harde randen, maar ook afschilferende verf bij het verwijderen. In die zin ga ik toch wachten hoe het effectief is in het gebruik.
 
ah, dat klinkt als een mooi alternatief voor mijn eeuwig uitwassen van de penselen na de standaard vloeistof te gebruiken.
voor mij mag je ook alvast een exemplaartje bij bestellen maar ga al van tevoren een bestellingske plaatsen via je shop, af te halen in Mol. dus deze zal ik wss nog niet bij mijn bestelling kunnen zetten.
 
Ik denk dat je bij elke maskeervloeistof harde randen hebt, of de verf afbladert dat zal aan de verf en de dikte van de laag liggen, niet meteen aan de maskeer methode vrees ik. Voor soft edge camouflage zou ik eerder een hardere putty gebruiken zoals die van PK Pro die ik heb liggen. Die blijft iets dikker en zal niet zo nauw aansluiten waardoor je makkelijker soft edge effecten krijgt.

Ik denk dat de pen makkelijk kan zijn om kleine onderdelen te maskeren zoals bv glazen onderdelen (koplampen of achterlichten, periscopen etc) of het aflijnen van een hard edge camouflage zodat je makkelijker de rand van een eerste gespoten kleur kan afbakenen en de rest met tape kan afplakken
 
ah, dat klinkt als een mooi alternatief voor mijn eeuwig uitwassen van de penselen na de standaard vloeistof te gebruiken.
voor mij mag je ook alvast een exemplaartje bij bestellen maar ga al van tevoren een bestellingske plaatsen via je shop, af te halen in Mol. dus deze zal ik wss nog niet bij mijn bestelling kunnen zetten.

Ik zal er eentje aan de kant houden tot je aan de stand passeert dan, dat is geen probleem
 
Het bespaart me misschien wat ik momenteel aan het doen ben...

attachment.php


Als je er letters mee zou kunnen zetten, zou het een vervangmiddel of een aanvulling kunnen zijn voor decals.
 
Ziet er zeer interessant uit. Hoppelijk heb je ze tegen mol.
 
Markeervloeistof? Hoe gaat dat in zijn werk, nog nooit van gehoord.
 
Ziet er interessant uit voor camouflage de spuiten,stel me even de vraag als de markeervloeistof zo dun is hoe moet men deze dan verwijderen na het aanbrengen. ..
 
Ziet er interessant uit voor camouflage de spuiten,stel me even de vraag als de markeervloeistof zo dun is hoe moet men deze dan verwijderen na het aanbrengen. ..

Zoals op de foto te zien is denk ik een beetje rollen met je vinger over de Mask, vraag mij af die blauw blijft of doorzichtig wordt na harden. In mol zal ik niet zijn, maar wil je me eraan herinneren, dat ik bij de volgende bestelling mee bestel
 
Markeervloeistof? Hoe gaat dat in zijn werk, nog nooit van gehoord.
Het is geen markeer- maar maskeervloeistof.
Dat wordt gebruikt om delen af te dekken van een nieuw aan te brengen laag verf of lijm.

Is vooral handig omdat :
Het kan onder andere met penseel aangebracht worden op delen waar men met afplaktape niet bij kan.
Het kan naar eigen idee in willekeurige vormen worden aangebracht.

Soms minder handig omdat :
Het is niet altijd makkelijk na het verven te verwijderen.
Penselen moeten direkt na verwerking grondig gereinigd.
 
Het idee van de stiften is vooral om onhandige camouflages of erg fijne onderdeeltjes te maskeren zonder dat je met penselen moet gaan werken. Vond het wel een fijn product, vandaar dat ik het in de shop genomen heb.
 
Ik moet zeggen Steven dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar deze pennen.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe makkelijk deze maskering te verwijderen is van juist die erg fijne onderdeeltjes...

Ben zowizo wel toe aan een nieuw maskeermedium, want mijn "Maskol" van Humbrol is nu onbruikbaar geworden na jaren.
Misschien in Mol eens zo'n setje oppikken...

In ieder geval tot ziens in Mol :)
 
Ik moet zeggen Steven dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar deze pennen.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe makkelijk deze maskering te verwijderen is van juist die erg fijne onderdeeltjes...

Ben zowizo wel toe aan een nieuw maskeermedium, want mijn "Maskol" van Humbrol is nu onbruikbaar geworden na jaren.
Misschien in Mol eens zo'n setje oppikken...

In ieder geval tot ziens in Mol :)

ik heb nog een flesje maskeer vloeistof staan van abteilung, deze zou naar verluid naar vanille ruiken ipv amoniak ;)
 
ik heb nog een flesje maskeer vloeistof staan van abteilung, deze zou naar verluid naar vanille ruiken ipv amoniak ;)
Dat klinkt aantrekkelijk ;) die "maskol" had inderdaad een ammoniak smaak :laugh:
Je mag dat "Abteilung"-potje bij het AK dio-FAQ-boek zetten als je wilt ?
 
Ik ben blij te verkondigen dat deze net aangekomen zijn. Ik zal mijn best doen om ze deze week nog op de webshop beschikbaar te maken zodat zij die het willen ze ook kunnen reserveren via de webshop voor verzending of voor afhalen op de beurs.

De chrome stiften zijn ook mee dus deze zullen ook weer beschikbaar zijn :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan