Hoofdsponsor

1/32 Nieuport XXIII

ERVARING
...
BOUWWIJZE
....
BOUWBUDGET
......
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Eerlijke opmerkingen heb ik graag om uit te leren.
Prachtig, en met die opengewerkte flanken zou ik dit model persoonlijk in een museum setting presenteren, eventueel met een bordje op schaal ervoor met wat info, in dat geval hoeft er natuurlijk ook niet veel verwering te gebeuren ook.
 
Heel vroeg in de morgen is het schilderen even te doen.
Inderdaad heel mooi. Misschien iets meer wash op/rond de cilinders?
Er is met wash gewerkt maar heb er nu nog wat meer aan gewerkt.
Wash is zo onvoorspelbaar dat ik het nog steeds moeilijk vind ermee te werken.
Heb dan de schroef zijn kleuren gegeven.

P6230022.JPG

P6230023.JPG

P6230029.JPG

P6230031.JPG

P6230034.JPG

P6230036.JPG

P6230038.JPG

De wielen staan los en moet de wieldoppen herdoen wegens afpellen verf.
 
Het houtwerk vind ik prachtig geschilderd!
Maar waren propellers niet gemaakt uit verschillende lagen/soorten hout op elkaar?
Of was dit niet altijd zo?

Fokker DR.I engine 06.jpg
 
Maar waren propellers niet gemaakt uit verschillende lagen/soorten hout op elkaar?
Of was dit niet altijd zo?
Ik heb er eens iets vluchtig over gelezen en inderdaad werd er in lagen gewerkt om extra te verstevigen.
Toch zijn ze niet allemaal zo uitgesproken in de zichtbare lijnen.
Nu is mijn kennis in deze wel zeer beperkt en word het googlen voor mij, om het fijne er van te weten.

Schermafbeelding 2023-06-23 210620.png

Met het nodige afplak werk is uw voorbeeld wel te schilderen denk ik.
Misschien dat ik dat bij de volgende eens ga proberen.
 
Ik weet hier ook niet veel over hoor :nowink:
Het kleine beetje wat ik weet is door eigen opzoekwerk voor de DR.I welke ik eens gebouwd heb.
Wat ik schrijf kan dus best enkel betrekking hebben op dat type vlieger??

Als ik dan die referentie foto in jouw post zie, dan is de gelijkenis treffend!!
 
Je mag er bijna nooit blindelings vanuit gaan dat een museum model correct is, heb de nodige fouten wel gezien door jaren heen.

Mooie houtlook op de propellor en zal zeker bij de volgende proberen een gelamineerde na te bootsen misschien dan met de kleuren niet zo erg afwijken als op de voorbeeld foto.
 
Die foto is maar om een idee te geven van het verschil hoor Ron.
De kleuren die ik gebruikt heb is eigen fantasie omdat de kleur in hout wel mag verschillen denk ik dan.
Wat het lamineren betreft was ik niet echt in de spirit om het mezelf moeilijk te maken.
Maar ga het wel eens proberen binnenkort met een propeller op overschot van de 1/48 toestellen.
 
Pascal ik had het over dr kleuren op de foto die Beyond toonde. Jou prop vind ik wat kleur betrefr superdeluxe.
 
Heel mooie prop Pascal en het beetje meer wash lijkt toch gelukt.
 
Alweer heel mooi houtwerk geleverd.

Als je jouw werk vergelijkt met die foto dan is de gelijkenis top.

Grtz.

Luc :cool:
 
De eerste keer dat ik dit verslag lees; ik viel bijna van mijn stoel. Een prachtresultaat !
Ben erg benieuwd naar afgewerkt project.
En ook erg interessant om de zijkanten open te laten.
Zou zonde zijn dat al dat werk en de complexe structuur verborgen zou blijven.
En de piloot heeft er gratis airco bij :-)
 
Het blijft toch knap, een tweedekker. Het is goed dat er bij de titel 1/32 staat want het zou zo een echte (1/1) kunnen zijn. Chapeau (y)
 
Wat gebruik je nu voor de rigging Pascal/
 
Mooi werk Pascal. Doet me goesting krijgen ook eens zoiets te bouwen.
 
Wat gebruik je nu voor de rigging Pascal/
Draad was van ouders zaliger van Cecile ,Ron.
Draad voor naaimachine anno 1880-1930 volgens google.
Door dat dit schaal 1/32 is vond ik 0.005 Uschi wat te dun en deze is 0.11 dik.
Gebruik primer en metaal kleur op de draad en het werkt nog ook.
Rekt wel niet bij aanbrengen maar met warme naald zet die zich toch stijf.

P7030001.JPG
Mooi werk Pascal. Doet me goesting krijgen ook eens zoiets te bouwen.
Zeker eens overwegen Michel (y)
 
Vandaag steunen onder staart vervangen door aluminium buisjes.
De steunen van de kit zelf stellen weinig voor en buigen zonder meer alsook zat er al een knik in die ik niet recht kreeg.
Heb door het toestel koperen draad gestoken en aan elke zijde een aluminium buisje voor de sterkte en het gemakkelijk werken daardoor.
Eerste rigging is een feit en krijgt later zijn kleur.
Ook zijn de vleugels gedeeltelijk gemonteerd een en dryfit wat er goed uit ziet tot nu.

P7030002.JPG

P7030013.JPG

P7030014.JPG

P7030005.JPG

P7030007.JPG

P7030009.JPG

P7030010.JPG

P7030011.JPG

P7030012.JPG

Word vervolgd.......
 
Het word beter en beter en prachtige hout effecten op de steunen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan