Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@Famo, heb ik geprobeerd is geëindigd in herbeginnen.
de bedoeling is een hoogblond bijna wit kapsel, ik heb geprobeerd met verschillende bruin en geel tonen en hier en daar een streepje zwart.
meestal eindigt dit in een lichtbruin of donker blond kapsel. Ooit krijg ik het nog onder de knie.
Het bruin van de corsage is prachtig gedaan, komt zeer levensecht over!!
Wat mij wel een beetje opvalt aan het gezicht is dat er een beetje een "harde" lijn is tussen het haar en de huid (zijkanten). Het haar lijkt er "op" te liggen, een beetje zoals een pruik. Zou misschien mooier zijn mocht je er een beetje schaduw aanbrengen zoals op het voorhoofd maar dan subtieler??
Maar aan de andere kant, wie ben ik om de meester zijn les te lezen???
Ik doe dit alvast niet na, ik kan enkel hopen om ooit in deze buurt te eindigen met een figuur
grappig maar is niet van toepassing, hoe goed of slecht je bent hangt af van hoe je met kritiek en voorstellen van andere omgaat.
Zelf de jongste beginner kan goede voorstellen aanbrengen, zoals de ervarenste bull**** kan verkopen.
Ik ben voorstander van een open conversatie, en probeer uit te leggen waarom wel of niet ik iets omzet.
De "Lady" ziet er goed uit Jan. Het voorstel van Beyond doet het geheel precies "natuurlijker" overkomen.
De fles vermoed ik dat er een "reukje" in zit. Niet als persoonlijke verzorging, maar in die periode waren er enkel open riolen...
De vloeistof werd dan op een zakdoekje gedaan dat ze discreet onder de neus konden houden...
Mogelijk kan het ook "vlugzout" zijn. De dames durfden al eens van hun stokje te gaan door de te strakke korsetten...
Verder alleen maar lof voor de schilderwerken.
Ben benieuwd naar zondag om haar "live" te aanschouwen...
Ik denk dat ze af is, volgens mijn normen dan toch.
De bedoeling was een jonge lady eind 1800 begin 1900 weer te geven, hoog blond met een licht rozige huid (bruin was toen een kenmerk dat men tot het werkvolk behoorde) De origineel figuur is gedacht als steampunk en kan eigenlijk alle richtingen uit.
Het is mijn eerste buste (rond) en heb er mijn ervaring opgedaan met het schilderen van flats ingebracht.
Ik vond het persoonlijk een mooie en goed afgewerkte figuur zonder sinkholles of plamuurwerk die een uitdaging vormt qua kleurschema en mogelijkheden. Nu noch een passend voetstuk maken
Zondag is ze live te zien in Helchteren.
My Lady (mijn persoonlijke versie)
Uitgever "Zwerg Von Netterscheid" van navel tot top hoed 80mm
Geschilderd in Acryl
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.