Hoofdsponsor

* Murphy* Babylon 5 "Omega class destroyer"

Succes Ron, een goede start.
 
Succes Ron en ben echt benieuwd naar dit model, ben eigenlijk ook een hele grote SF fan, dus laat maar komen...
 
Zo eindelijk wat meer tijd voor dit model nu er enkelen projecten gereed zijn :)
Dus hier kan het feest nu echt van start gaan ook al is de bouw opzich niet echt interessant te noemen want dat is alleen maar schoon maken en plamuurwerk en nog meer plamuurwerk :tongue:

Stap twee ontdaan van de gietblokken en deze kunnen nu nabehandeld worden door middel van nat schuren zodat alles strak komt te staan om verlijmd te worden.
Het gaat hier om de sectie die direct achter de motor sectie komt te zitten.
Op de foto de onderdelen voor sectie twee en wat laser turrets om Murphy weg te houden en de ontsnappings capsules.

DSC_7505.JPG


De sectie met de motoren na wat plamuurwerk, helaas zag ik nog wat dingetjes die wat plamuur mogen hebben voordat de primer erop komt.
Niet alle onderdelen staan op de foto want die zijn veilig opgeborgen.

DSC_7506.JPG
 
Aah jij bent lekker aan het fillen geweest , en dan wachten he ...
 
[admin] Hey Ron ik weet niet of je het al gezien hebt maar op de eerste pagina ontbreken een paar foto's... die zijn blijkbaar verdwenen van de server waar ze op stonden... ik raad je aan om je foto's zoveel mogelijk hier up te loaden om dit soort toestanden te vermijden... ga je deze terugplaatsen anders zullen wij verplicht zijn die invoer te verwijderen uit dit topic... met vriendelijke Groeten... Jonas.. [/admin]
 
Jonas ik heb het gezien en geen idee waar ze zijn gebleven, gelukkig niets bijzonders te zien op die foto`s :-)

Bubblegum inderdaad al lekker bezig geweest met putty nu nog een paar kleine gaatjes en dan staat er een sectie gereed voor de primer.
 
Onder tussen niet stil gezeten en ben nu bezig bij sectie 4 de een na laatste dus het schiet redelijk op wat bouwen betreft.
Ik ben helaas foto`s vergeten te maken van sectie drie maar die stap kan je in de linker bovenhoek van foto zien maar ik schiet er nog wel een paar foto`s van.

Het voordeel van deze kit is dat je weinig klemmen nodig heeft :laugh:

DSC_7512.JPG


En een kleine impressie wat een natte rommel je krijg om alles vlak te schuren :)

DSC_7515.JPG


De lengte word zo`n 54 cm lang van dit schip
 
yes dat is altijd het vervelende werkje ,, maar later des te meer genieten toch voor de afwerking
 
Inderdaad Bubblegum het is niet het leukste werkje om al dat resin schoon te maken vandaar dat ik altijd start met de grote delen schoon te maken en naderhand het kleine spul aan te pakken, en inderdaad goed schoon gemaakt is het halve werk met later met putty.
 
Ron,

Gaat goed man, ja resin is best intensief om mee te werken altijd vullen en schuren.

Hoe is de giet kwaliteit van het model ?

Gr
Dirk
 
Dirk de kwaliteit van het gietwerk is voor een garage kit zeer goed, dit model is in ieder geval niet in versleten gietmallen gegoten.
Het enigste wat iets minder is zijn die straalpijpen waar veel luchtbellen in zaten.
 
Weer een paar stapjes verder met dit dit schip, de meeste grote delen zitten in elkaar en staan nu na een kleine behandeling met Magic Sculp te drogen.

DSC_7527.JPG


De boel even gedeeltelijk in elkaar gestoken om een idee te krijgen hoe het ongeveer eruit gaat zien,
DSC_7528.JPG


En een van de details,
DSC_7529.JPG


Van de week de boel maar eens schuren en dan gaan we ons bezig houden met de kleine onderdelen en de neus sectie.
 
Dit wordt toch best een groot model, tel nu al zo'n 32 cm. Er zitten ook mooie details op zeg, zal een hele klus worden met schilderen.


Fred
 
Zal wel meevallen Fred want dat ding is hoofdzakelijk grijstinten
 
ziet er goed uit Ron , de maker heeft veel werk aan inleg gehad , al die details .
 
Inderdaad Silenoz hij kreeg al aardig vorm :(
Wat is er gebeurd, ik liep vanmorgen met mijn blad en onderdelen uit de keuken om de boel in de primer te zetten alleen was er een schoenveter het hier niet mee eens met als resultaat dat alles op de plavuizen lande en daar kan zo`n resin model zeer slecht tegen dus kwam ik achter.

Het resultaat was een boel scherven en bij nadere inspectie niet de moeite waard om te repareren en heb hem dus opgeslagen in het ronde archief ook weleens kliko genaamd :angry:
 
Laatst bewerkt:
Nee Ron dat meent u niet :( :(

Inderdaad resin is erg kwetsbaar wel zonde van dit project, ik had graag het eind product gezien.

Gr
Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan