Hoofdsponsor

1/35 more than just a story

ERVARING
beginnend
BOUWWIJZE
scratch
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
afgerond
COMMENTAREN
wordt geplaatst in kast

Jumper

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
543
Dag allemaal,

ik heb vandaag (2022) meegedaan met de wedstrijd op BSMC te putte. Helaas niks gewonnen.
Update: Blijkbaar heb ik met deze diorama wel goud gewonnen.

figuren, wapensets en schwimwagen komt uit kit en de rest is voor 90% gescratcht en 3d geprint.
Er is ook verlichting voorzien.

groetjes,
















 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet oneerbiedig overkomen en ik vind het feit dat je aan de wedstrijd wou deelnemen (en gedaan hebt) geweldig maar ik kan begrijpen waarom je niet in de prijzen gevallen bent.
Jammer genoeg zie ik veel elementen in je dio die niet kunnen kloppen maar deze allemaal uitleggen zou pagina's tekst opleveren , we zouden het foto per foto moeten bekijken en uitleggen. Ben je daar klaar voor? Tevens rekening houden dat mijn inzicht op een dio niet hetzelfde is als dit van andere mensen.
Maar als je er voor open staat wil ik wel uitleg geven.
 
Toch geweldig dat je hebt deel genomen!
Het dio kan me wel bekoren, maar ook ik zie enkele zaken waar ik me vragen ga bij stellen.
Maar toch proficiat met je deelname
Applaus
 
Zeldzaam genoeg ben ik vandaag blijkbaar milder dan Erwin.

Als ik focus op modelbouwwerkzaamheden en niet op historische accuratesse (daar heb ik geen verstand van), dan ziet het er toch prachtig uit in mijn ogen. De rook van de sigaret is levensecht bijvoorbeeld.

Ook ik zie (zelfs op smartphonescherm) wat onhandigheden, zoals de balken (?) die aan lange cocktailprikkers doen denken en het al te grof geschilderd houtwerk, maar mijn algemene indruk is positief.

Dat laat onverlet de validiteit van wat Erwin te zeggen zal hebben, ik twijfel er niet aan dat zijn argumentatie goed onderbouwd zal zijn.

Ik vraag me in dat verband af waarom je dit diorama (bij mijn weten) zonder bouwverslag hebt gebouwd. Had je dat wel gedaan, dan had je op dit forum steeds verbetertips ontvangen en waren je kansen op prijzen toegenomen.
 
Heb het dio ook op de wedstrijd tafel kunnen bekijken en moet hier Erwin wel in bij treden,maar toch knap dat je hebt meegedaan je bent weeral een ervaring rijker en je hebt heel wat andere werkjes kunnen bekijken en leren...
Het was dan ook een top beurs en het niveau was wel hoog,dus echt niet getreurd blijven bouwen en schilderen die medailles zullen op een dag wel komen...💪💪👍
 
buiten enkele opmerkingen van de collega's vind ik het geweldig , heb het geluk gehad om het in levende lijve kunnen bewonderen zonder dat ik het wist
 
Het feit dat je aangeeft dat je beginner bent vind ik dit een hele mooie prestatie. Ik doe het je niet na zo'n diorama bouwen.
En ik vind het knap dat je meedoet op een wedstrijd. Bij mij heeft dat lang geduurd vooraleer ik dat durfde.

Gewoon verder doen zou ik zeggen en maak dan een bouwverslagje aan. Zo kan je gaandeweg vragen stellen en kunnen wij ook nog meegenieten :)
 
Als dit als beginner is en je bedenkt deze taferelen dan ben ik gelijk fan.
Spijtig dat we de vooruitgang niet hebben kunnen volgen.
Door geregeld mijn diorama's tussentijds te tonen tijdens de werken ben ik hier met een vaart vooruit gegaan als je
de opmerkingen in je opneemt en er wat mee doet.
Er zijn zeker opmerkingen maar mijn eerste gedacht was wauw.
De rook van de sigaret viel me ook direct op en dat bewijst uw inzicht in de details.
Zo zijn er nog mooie details te zien.
Alvast proficiat en hoop meer te zien van uw komende werken.
 
Bedankt allemaal voor de positieve en negatieve reacties. Ben toch blij dat ik met deze diorama heel veel toffe reacties gekregen heb.
De lades en de deurtjes (zelfs de ramen) zijn beweegbaar / draaibaar
Jullie mogen opmerking geven. Ik doe alleen maar wat ik kan en krijg advies van mijn club ook.

Groetjes,
 
Denk dat je t vooral als positieve resp. opbouwend kritische reacties zou moeten beschouwen.

Mijn tip blijft, stel de volgende keer een bouwverslag op want veel ogen zien meer dan twee, of vier of zes.
 
Dag allemaal,

ik heb vandaag (2022) meegedaan met de wedstrijd op BSMC te putte. Helaas niks gewonnen.
Update: Blijkbaar heb ik met deze diorama wel goud gewonnen.
....
De kers op de taart dus...
🏆 Applaus
Hoe heb je de uitslag gemist?
 
De kers op de taart dus...
🏆 Applaus
Hoe heb je de uitslag gemist?
Dag beyond,
Ik had bij de inschrijving een papiertje gekregen en daar stond op dat de uitreiking voorzien was tussen 16 en 17 uur. De meeste modellen hadden allemaal stickers bij de modellen, bij mij schijnt het vergeten te zijn...
ik zag de meeste mensen al inpakken rond half vijf (avonds) en het werd 10 voor vijf en er veranderde niets . Het werd beetje laat, daar ik nog andere afspraak had, was ik maar vertrokken.
Van de week was er een lijst beschikbaar en tot mijn verbazing, en de reacties na de show, stond er vermeld dat ik 'gold' had gewonnen.
Daarom ben ik gaan informeren bij bsmc zelf.
 
Vervelende en verwarrende situatie dus :oops:
Heb het zelf ook al mee gemaakt op een andere beurs.
Alle prijzen waren afgeroepen, en ik was vlug vertrokken erna, bleek dat ze een prijs van een sponsor vergeten uit te reiken waren, toevallig voor één van mijn werkjes. Heb de prijs nooit in ontvangst kunnen nemen....

Alvast nogmaals proficiat!
Moge deze prijs een motivatie zijn voor een volgende prijzenpakker ;)
 
Oh, ook jammer te horen Beyond
Maar bedankt voor de reactie.
 
Laat mij jouw toch ook alsnog proficiat wensen met je gouden plak.
Mijn initiële reactie kwam misschien hard over maar ik blijf bij mijn standpunt dat er punten zijn in je dio die ik niet begrijp. Mijn aanbod om er over te praten en discussiëren binnen deze groep blijft en, zoals andere leden hier al aanhaalden, maak eens een topic aan als je nog een dio wil bouwen, dan kunnen we erover praten.
 
We kennen elkaar al een tijdje van te zien en op onze leden dagen daar heb ik toch al iets van uw kunsten gezien , maar nu goud wow ne dikke proficiat hoor
Ik vond het op de beurs ook al mooi maar wist niet dat het van uw hand was dat maakt het natuurlijk ook weeral toffer
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan