Hoofdsponsor

1/24 Mini cooper [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wilan

Guest
Ik ben onlangs begonnen met een auto, namelijk een Mini Cooper die ik cadeau heb gekregen van de sint.
Aangezien ik de voorkeur geef aan motoren is dit natuurlijk wel een uitdaging om deze mini er zo echt mogelijk uit te laten zien.
Ik heb de kleuren zelf samengesteld omdat ik hem wil maken als reklame voertuig voor mijn site, dus eigen kleuren en zelf gemaakte reklame decals.

Ik ben in een andere volgorde begonnen als de handleiding voorschrijft, de reden hiervan is dat sommige onderdelen nog niet droog waren of nog moesten worden bewerkt.
Na (bijna) alle onderdelen uit de ramen te hebben gehaald, geschuurd, geslepen en daarna op stokjes gezet.

aanbrengen-op-stokjes.large.jpg

Onderdelen zonder gaatjes bevestigd met tape aan de achterzijde.


raamspijlen-tapen-1.large.jpg

raamspijlen-zwart.large.jpg

De raamspeilen getaped, het was een transparant onderdeel waaropde lijnen slecht waren te zien.

Geplakt en daarna uitgesneden, op de foto hierboven het resultaat.
Ik heb het gedaan met een zwarte matverf, daarna heb ik met een blanke glanslak het zwart gelakt omdat ik geen zwarte hoogklans verf meer had.

onderdelen-van-verf-voorzien.large.jpg

Inmiddels zijn alle onderdelen van verf voorzien, de lichte kleuren 3 maal en de donkere kleuren 2 maal.

aanbrengen-zwarte-spatrand.large.jpg

Zwarte spatrand (mat) aangebracht.

binnenbekleding.large.jpg

Binnenbekleding van de deur.

banden.large.jpg

banden-1.large.jpg


Tot zover het verslag, update volgt binnenkort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das al een flinke start wilan. Fraaie schilderwerken.
Is het koetswerk met de airbrush of met het penseel gedaan ?

Mark
 
Het is met de penseel gedaan, ik werk alleen met de penseel.
 
Zeker de body, de lak zit er strak op, ik dacht dat de body gespoten was.
 
knap werk , voor iemand die alles met penseel schildert


tom
 
Bedankt voor de complimenten, om een mooi resultaat krijgen kan ik adviseren om de verf niet te dik aan te brengen.
Een paar lagen en daarna blanke lak, ook het stofvrij laten drogen is belangrijk.
Bovendien zit het ook in het feit dat je met een goede kwaliteit penseel of kwastje moet werken.
 
Code:
De Mini is klaar.

Het dashbord en de bumper/grill
dashbord-stuur.large.jpg

onderzijde-voorkant.large.jpg

carrosserie-1.large.jpg

carrosserie-2.large.jpg


Na aanbrengen van enkele onderdelen en de finisching touch met decals en penselen hieronder het resultaat tot zover.
tot-zover.large.jpg

tot-zover-1.large.jpg


De bodemplaat.
bodemplaat.large.jpg

bodempl-3.large.jpg


Helaas zijn er foto's verloren gegaan, ik heb hierdoor niet alles in beeld kunnen brengen.
Het interieur-
interieur.large.jpg

interieur-1.large.jpg


De carrosserie,portieren, spiegels, ruitenwissers en koplampen gemontereerd.
spiegels-handgrepen.large.jpg

met-lamp-spiegels-ruitenwissers-etc.large.jpg


Bumper en gril aangebracht, ik heb even vanaf de bovenzijde een foto genomen, ik ga dadelijk het dak er op zetten namelijk.
Inmiddels heb ik een lichte baan aangebracht en de reklame aangebracht, ik heb de lichte baan moeten aanbrengen omdat ik geen laserprinter heb.
Een inktjet printer maakt geen mooie lichte kleuren voor op in dit geval een blauwe achtergrond, bovendien heb ik het op transparant decalpapier gedaan.
Overal is een oplossing voor, dus dan maar op deze manier.
Na het aanbrengen van de decals heb ik het wagentje 2 maal gelakt met blanke hoogglans lak.

tot-zover-2.large.jpg

tot-zover-11.large.jpg

panda1-40.large.jpg


panda1-38.large.jpg

panda1-39.large.jpg

panda1-43.large.jpg


Na motoren gemaakt te hebben vondt ik een auto bouwen honderd procent meevallen, de volgende auto gaat een formule 1 Ferrari worden bereden door Alonso.
 
om alles met de penseel geschilderd te hebben,ziet de body er toch strak uit.

Enkel zit er in de afwerking wat foutjes die het model wat afbreuk doet,zoals de achterlichten.Ook zijn u raampartij volgens mij mat.

bij de volgende build,steek wat meer tijd in de afwerking,en kzie dat volledig in orde komen :-)
 
Hoi Wilan,

Ziet er netjes uit, zeker het schilderwerk van de body, succes met de ferrari.
 
Ziet er goed uit.
Een kleine tip voor de achterlichten.
Die kan je de volgende keer beter schilderen met red clear.
Dan heb je meer het effect van een achterlicht.
 
Bedankt mensen voor de reacties, ik neem alle tips mee voor de volgende keer.

Ik ben inmiddels begonnen met het schilderwerk van de Ferrari F1 Alonso 2010.
 
We wachten op je bouwverslag, we zijn benieuwd.
 
Gelieve in uw 1ste bericht een foto van de doos te plaatsen of het merk te vermelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan